|

از پوست صورتت یه لیتر چربی میگیری؟ با این روتین پوست راحت و جیرینگی فیس خفن داری

اگر پوستی چرب دارید و از مهار کردن چربیش هم عاجز شدین، پس حتما این مدلی روتین پوستی داشته باشین تا همه چیز بر وفق مراد بشه.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- قطعا زیبایی هر فردی چه خانوم و حتی چه آقا، به جز استایل و لباسی که به عنوان خوشتیپی انتخاب میکنه، چهره و صورتی که داره هم به شدت دارای اهمیته. همیشه همه ما فکر می کنیم که در مرحله اول اینکه بریم هزار نوع عمل زیبایی انجام بدیم و انواع و اقسام ژل و فیلر ها رو تزریق کنیم بهترین کاره، در حالی که اهمیت به شدت کمی به اونچه که به عنوان روتین و محافظت از پوست هستش میدیم و دائما در حال پشت گوش انداختن هستیم. قطعا شما وقتی پوستی سالم و بدون لک و جوش و البته صاف و روشن داشته باشید، زیباییتان دوبرابر از وقتی هستش که چهره ای پر از جوش و لک همراه با عمل بینی و تزریقات دارید!

اما رسیدگی به پوست هم اصول خاص خودش رو داره. اینکه قیمت هر محصول گرون و یا ارزون هستش به کنار که خب همه ما میدونیم هزینه یک محصول با کیفیت کم نیست اما اینکه جوش بزنیم و صورتی نامتعارف داشته باشیم و بعد بریم دنبال درمان بهتره، یا اینکه مراقبش باشیم و ازش محافظت کنیم؟

روتین پوست چرب

پوست چرب مظلوم ترین نوع پوست

پوست چرب رو میشه مظلوم ترین نوع پوست دونست چرا که دائما با هر بشکنی در حال جوش زدن و یا چرب شدن هستش که خب این موضوعات صاب اون پوست رو به شدت ازار میده. قطعا افرادی که پوست چرب دارند میدونن و این صحبت رو بهتر متوجه میشن که چربیه پوست باعث زدن جوش های گاه و بی گاه میشه و از طرفی هم براق شدن پیشونی و روی بینی و خراب شدن میکاپ و منافذ باز و … چقدر ناراحت کنندست که خب بعضی وقتا انگار هر کاری هم برای این پوست عزیز میکنی باز هم بی فایدست. اما نگران نباشید و باور کنید که مراقبت از پوست میتونه تا حدی قابل توجهی این موضوعات رو کم کنه و دل شما رو هم شاد! پس بهش اهمیت بدید.

البته که فراموش نکنید رسیدگی به پوست چرب و خشک نداره  پوست در هر حالت نیاز به اهمیت داره.

روتین پوست چرب

ساده ترین روتین پوستی اما ایده آل

در مجموع پوست برای آبرسانی و محافظت از خود چربی تولید میکنه که خب بادی این موضوع کنترل بشه. چه کم تولید کنه و چه زیاد! برای رسیدن به هدف مورد نظر که کنترل چربی سطح بیرونی گوست می باشد، شما باید محصولات مرتبط به خود را تهیه کنید تا با یک روتین درست داشته باشید. احتمالا تو اینستاگرام و توسط بلاگرها دیده اید که خب روتین های سخت با یه عالمه محصولات نشون میدن که خب شاید برای من و شما مقدور نباشه، هم از لحاظ زمانی  هم هزینه ای. که خب در اینجا ساده ترین روتین اما به شدت کارساز رو معرفی می کنیم.

1- شوینده

2- تونر 

3- مرطوب کننده

4- ضد آفتاب

روتین پوست چرب

اما مراحل روتین پوست واسه پوست چرب چی باشه خوبه؟

در بازه زمانی که شما خواب بوده اید پوست کار خود را انجام داده و چربی بسیاری تولید نموده است، پس شستشوی پوست صورت بعد از بیدارشدن اولین و مهم ترین کاری هستش که باید انجام داد. اگر دسترسی به انواع پاک کننده های پوست چرب ندارید جای نگرانی نیست و تنها کافیه تا یک شوینده فومی یا غیر صابونی مخصوص پوست چرب تهییه کنید و صورتتون رو بشورید.

با آب ولرم به آرومی انی کار انجام بدید و از زدن آب داغ و سفت دست کشیدن به صورت خودداری کنید.

قطع استفاده از تونر در روتین پوستی اهمیت بسیاری دارد تا جایی که اگر بدنید چقدر خوبه، امکان نداره اون رو از روتین روزانتون حذف کنید. تونر مناسب با صورت و قیمت مود نر خود را بخرید و بعد از شستشو با یک پد بر روی صورت زده و به آرومی روی تمام نقاط پوست بکشید. آبرسانی و تغذیه لایه های زیرین پوست، کمک به از بین رفتن منافذ باز و حفظ رطوبت مهم ترین وظایف تونر برای پوست می باشد.

روتین پوست چرب

بیاید و این افسانه اشتباه رو از ذهن خود بیرون کنیم که خیلیا میگن پوست چرب نیازی به مرطوب کننده نداره. در اینجا بادی بدونید که پوست به طور خودکار چربی و آبرسان خودش رو انجام میده و اگر دائما در حال خشک کردن آن باشید به طور هوشمند بیشتر این کار رو انجام میده. پس بتا شستشوی به جا و استفاده از مرطوب کننده پوست عزیزتون رو به حالت نرمال نگه دارید تا اونهم تولید بیش از حد رو متوقف کنه. در اینجا بعد از مدتی می بینید که منافذ باز پوست کوچیک تر میشن و دیگه پوستتون به شدت قبل اصلا برق نخواهد زد.

در اینجا رسیدیم به مرحله آخر که باید بگیم انواع ضدآفتاب های خوب با فرمولاسیون و مواد اولیه مناسب کم نیستن و کافیه شما اونچه که مناسبتونه رو پیدا کنید. انواع ضد آفتاب به صورت ژل، کرم پودری، رولی، اسپری و … در بازار موجود هستند اما اونچه که مهمه اینه که شما باید حتما به "برای پوست های چرب" بودنش دقت کنید.

روتین پوست چرب

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها