|

چیکار کنیم کفش بو نگیره؟ 7 ترفند جذاب واسه اینکه هر جا رفتی شاهانه کفشاتو دراری!

چیکار کنیم کفش بو نگیره

شاید برای شما هم سوال شده باشه چیکار کنیم کفش بو نگیره، که خب در این روند بهتره به روشای ساده خونگی رو بیاریم که در این مطلب آموزش داده شده.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا براتون پیش اومده که وقتی به یک مهمانی و یا رستوران سنتی و تخت دار و ... دعوت شده اید اما نگران درآوردن کفشتون بودین و بوی بدی که قراره از پای شما حس بشه! اما بهتره بگیم نگران نباشید! چرا که شما در این قضیه تنها نیستید و بسیاری از مردم دنیا هستند که با این مشکل سر و کله میزنن و به دنیال این هستند که چیکار کنیم کفش بو نگیره!

اما این موضوع نیز به مانند بسیاری از موضوعات ترفند های خاص خودش رو هم داره و اینطور نیست که لاعلاج باشه! اما قلق های خاصی داره که برخیشون در عین خاص بودن به شدت راحت هستن و حتی کارای روزانه ای می باشند که شاید رعایت نمیشن و باعث چنین رویداد بدی شدن! اگر شما هم از این موضوع خسته اید پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید. 

چیکار کنیم کفش بو نگیره

چیکار کنیم کفش بو نگیره؟ از شستن پاهاتون غافل نشید

در رابطه با این سوال که چیکار کنیم کفش بو نگیره، خب بهتره که ابتدا بریم سراغ همون مواردی که باید روزانه انجام بشن تا حدود بسیار زیادی از بوی بد کفش و کتونی جلوگیری بشه. مثلا اینکه هر روز حداقل دو بار صبح و شب پاهای خود را با آب گرم و صابون بشویید. لای انگشتان و کناره ناخن ها فضایی مناسب برای رشد باکتری ها هستند که باعث ایجاد عرق و بوی بد می شوند.

چیکار کنیم کفش بو نگیره؟ لایه بردار چقدر خوبه

از بین بردن پوست های مرده پاها باعث میشه تا بوی بد پاها تشدید بشه. به همین علت بهتره که از لایه بردار های پا و یا سنگ پا استفاده کنید و پاهای خود را اسکراب نمایید. از طرفی هم توصیه میشه پاهای خود را با اتسفاده از لوسیون های رایحه اسطوخودوس و نعناع و روغن درخت چای نرم و خوشبو نگه دارید.

چیکار کنیم کفش بو نگیره

چیکار کنیم کفش بو نگیره؟ پاهاتون همیشه خشک باشه

برای اینکه چیکار کنیم کفش بو نگیره، از دیگر مواردی که باعث کنترل بوی بد پا میشه اینه که باید مراقب باشید و اجازه ندید پاهای شما نمدار برن داخل کفش یا کتونی. جوراب به هیچ عنوان نمدار نباشد و لای انگشتان نیز به  طور کامل خشک شده باشن! بعد از خشک کردن مقداری الکل کالشی استفاده کنید و به لای انگشتان بمالید ت از عرق کردن جلوگیری کنه و خشک نگهشون داره! به کفش ها نیز اسپری کنید چرا که از بین برنده باکتری هاست.

نکته مهم: اگر دچار زخم باز و یا ترک پوست و حساسیت هستید از الکل استفاده نکنید.

چیکار کنیم کفش بو نگیره؟ جوراب، جوراااب 

توجه داشته باشید که جوراب نخی رطوبت پا رو جذب میکنه و باعث میشه تا پاها خشک باقی بمونن و اگر جوراب به پا نداشته باشید گرمای درون کفش و کتونی باعث عرق و خیس شدن پاها میشه و در نتیجه بوی نا مطبوع! در نتیجه از جوراب نخی استفاده کنید و از الیاف پلاستیکی دور بمونید. سعی کنید همیشه چرابی تمیز و یا نو به پا کنید و از پوشیدن یک جوراب به مدت چند روز خودداری کنید!

چیکار کنیم کفش بو نگیره

چیکار کنیم کفش بو نگیره؟ ضد عرق فراموش نشه

ضد عرق ها از ترکیباتی ساخته شدن که باعث عرق نکردنپا میشن که خب دلیل اصلیه بوی بد هستش. مثلا قبل از خواب مقداری به پاها و به خصوص لای انگشتان از ضد عرق استفاده داشته باشید تا جذب پوست بشه و تاثیر شگفت انگیز خودش رو بذاره. پیش از پوشیدن کفش هم فراموش نشه!

چیکار کنیم کفش بو نگیره؟ یه جفت کفشو همیشه نپوش

برای اینکه دیگه واستون سوال نشه چیکار کنیم کفش بو نگیره، هر روز و هر روز از یک کفش و کتونی استفاده نکنید و سعی داشته باشید تا اونها رو حداقل 24 ساعت بعد بپوشید به خصوص که اگه فعالیت های ورزشی و کاریتون زیاده. مثلا اینکه در طول روز از دو کفش استفاده داشته باشید تا از تعریق و بوی بدش جلوگیری بشه. 

چیکار کنیم کفش بو نگیره؟ پا برهنگی هم عالیه

در خانه و فضاهایی که میتونید، بدون جوراب و پابرهنه باشید تا پاهای شما در هوای باز بمونن و عرق نکنن. اگر فکر می کنید محیط سرده از جوراب و پاپوش ها استفاده داشته باشید تا به خشک شدن پاها کمک کنند. 

چیکار کنیم کفش بو نگیره

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها