|

5 روش آسون واسه تکثیر سانسوریا / میگن عشق و حال زیادش خوبه؟ من میگم سانسوریا زیادش خوبه

سانسوریا رو میشه به جرئت محبوب ترین گل آپارتمانی دونست که گاهی علاقه دارید تا تکثیرش بدید و بیشتر ازش داشته باشید، البته با روشای اصولی!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- احتمالا شما هم دیدن که تو هر خونه ای میریم یک یا چند گل و گیاه آپارتمانی هست که خب توسط خانوم و یا دختر خونه بهش رسیدگی میشه. آخه میدونید که آقایون کمتر به این موضوعات علاقه دارن و یا اگر هم علاقمند باشن اصلا و ابدا به گیاه های کوچیک آپارتمانی اکتفا نمیکنن و قطعا میرن تو کار باغ و باغچه. از این ها که بگذریم و برسیم به خود گل ها، باید بگیم که میون گل و گیاه های خونگی سانسوریا خیلی پر طرفداره و این روزها کلی خاطرخواه پیدا کرده. 

چرا که این گل برگ شمشیری هم زیبایی خاص و دلنشینی داره و هم روش نگهداری دشواری نداره و مِن جمله گیاهان آپارتمانی مقاوم محسوب میشه. اما با توجه به اینکه ممکنه مهمون بیاد خونتون و یهو گل شمارو ببینه و خوشش بیاد، این امان هست که اصرار کنه یه تیکه از برگ گل رو ببره و تکثیرش بده و ایشون هم سانسوریا دار بشه! که خب در این مرحله باید دقت کرد به روش های درست تکثیر داده بشه و آسیبی به گل نرسه!

اگر از علاقمندان یادگیری تکثیر سانسوریا هستید با ادامه این مطلب همراه باشید تا 5 روش مختلف از مهمتریناش رو بی آموزیم.

تکثیر سانسوریا 5

تکثیر به روش قلمه زدن سانسوریا در آب 

تکثیر به روش پاجوش

تکثیر به روش قلمه زدن سانسوریا

تکثیر به روش قلمه زدن سانسوریا از طریق تقسیم بوته و جدا کردن ریزوم

تکثیر سانسوریا به روش کاشت بذر

تکثیر سانسوریا8

تکثیر از طریق قلمه زدن سانسوریا در آب

-این راهکار از قلمه زدن در خاک آسون تره اما خب نیاز به زمان بیشتری داره. اگر قصد این رو دارید تا از گل همسایه و خواهر و دوستانتون یک تکثیر درست برای خود داشته باشید، پس ابتدا با یک چاقوی تیز و ضدعفونی شده از پایین ترین نقطه برگ رو از گل اصلی برش بدین و جدا کنید. فراموش نکنید یک برگ بالغ و بزرگ و قوی رو انتخاب کنید.

-برگ رو یکی دو روز در جایی خشک نگهداری کنید تا کاملا قسمت برش خورده خشک و پینه ببندد.

بعد قلمه رو در ظرفی پر از آب بگذارید و مطمئن شوید که قسمت برش خورده کامل تو آب باشه و منتظر ریشه زدن باشید.

-بعد از چند هفته که قلمه ریشه زد آن را در گلدان و خاکی حاوی مواد آلی بکارید و در محیطی نورانی و خنک قرار دهید و آب و رسیدگی کافی رو داشته باشید تا گل ریشه دوانده و سانسوریا به خوبی رشد کند.

تکثیر سانسوریا 2

از طریق پاجوش سانسوریا رو تکثیر بده

-در این روش به یاد داشته باشید که بهترین تایم برای تکثیر فصل بهار و در زمان تعویض گلدان می باشد که ابتدا باید گیاه اصلی رو از خاک بیرون بیارید و خاک های اضافه رو از اطرافش پاک کنید.

-بعد پاجوش های مقاوم و با ارتفاع حداقل 20 سانت رو از محل اتصال گیاه مادر با چاقویی تیز و تمیز برش بدین و در گلدانی که حاوی خاک مناسب است قرار دهید و خاک رو پر کنید. دقت کنید به ریشه هنگام برش آسیبی وارد نشه.

-به اندازه گلدان دقت کنید که مناسب باشه و بعد از کاشت خاک رو با دست فشار دهید و در محیطی مناسب قرار دهید تا به رشد و تکثیر خود ادامه بده.

تکثیر سانسوریا 4

به شکل قلمه زنی سانسوریا رو تکثیر دهید

-اینبار بیاید برای تکثیر سانسوریا از قلمه زدن استفاده کنید و ابتدا برگ های سالم و بلند رو از پایین ترین قسمت با چاقویی تیز از گیاه جدا کنید.

-سپس برگ ها رو به قد 8 تا 10 سانتی متر برش دهید.

-برگ ها باید یکی دو روز در محلی خشک باشند تا پینه ببندن.

-برگ ها رو در گلدانی متوسط که از ماسه پر شده با فواصل 5 سانت از هم فرو کنید و حواستون باشه که از نوک برگ نکارید و از قسمت برش خورده باشه.

-بعد از آبیاری بر روی گلدان رو با پلاستیک بپوشانید تا رطوبت بیشتر فرا بگیره و به رشد قلمه ها کمک کنه. 

-در این مرحله باید دو تا سه هفته منتظر باشید تا قلمه ها ریشه بزنن و بعد به گلدان منتقل کنید و در انتظار پاجوش ها باشید.

تکثیر سانسوریا6

قلمه زدن سانسوریا به روش ریزوم

-در این روش با توجه به اینکه ممکنه سانسوریای شما در گلدان خود احساس تنگی کند و گلدان براش کوچیک شده باشه، باید از روش تقسیم ریزوم استفاده کنید. در این راهکار گیاه خود را از خاک درآورده و با استفاده از یک چاقوی تیز و تمیز ریشه رو به دو یا چند قسمت تقسیم کنید.

-خیلی توجه داشته باشید که گیاه به رشد و مقاومت خوبی رسیده باشه و بالغ باشه. در این صورت دقت کنید که سانسوریا به اندازه کافی آبیاری شده باشه و خاکش مرطوب باشه تا بتونه بریا تکثیر جوابدهی خوبی داشته باشه در غیر این صورت ممکنه رشدش متوقف شه!

-هر ریشه رو در گلدانی که خاک مناسب داشته باشه بکارید به آرومی آبیاری کنید و در محلی نورانی قرار دهید تا به خوبی به رشد خود ادامه دهد.

تکثیر سانسوریا1

تکثیر سانسوریا اینبار به روش کاشت بذر

-روش کاشت بذر در خاک میتونه یکی از بهترین روش ها باشه که البته خب همونطور که اسمش روشه، با کاشت بذر انجام میشه و مدت زمان زیادی رو نیاز داره و صبر و حوصله شما رو میخواد.

-در این روش میتونید بذر سانسوریا رو در گلدانی با خاک مناسب کاشته و سپس در محلی گرم و روشن قرار دهید و در نهایت به صورت مرتب آبیاری کنید و منتظر ریشه و رشد گیاه باشید.

تکثیر سانسوریا 7

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی