|

بررسی انواع لیزر موهای زائد

معرفی انواع دستگاه لیزر موهای زائد؛ دایود یا الکساندرایت کدومش بهتره؟!

لیزر موهای زائد

معرفی انواع دستگاه لیزر موهای زائد، از دایود و الکساندرایت تا دستگاه های نوری IPL، جدیدترین و بی ضررترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همانطور که می دانید لیزر موهای زائد با دستگاه های مختلفی انجام می شود که هر کدام از آنها با طیف موج خاصی کار می کند و برای طیفی از افراد مناسب هستند. پس قبل از انتخاب روش درمان برای حفظ موهای زائد بدن بهتر است انواع لیزر موهای زائد را بشناسید و با تفاوت هایشان آشنا باشید تا بتوانید تصمیمی آگاهانه و مناسب بگیرید. در ابتدا خوب است که بدانید از لیزر موهای زائد می توان برای از بین بردن موهای زائد در تمامی نقاط بدن استفاده کرد، البته بیشترین نقاط شامل زیر بغل، سینه، صورت، نواحی بیکینی و بقیه نقاط مهم دیگر مانند پا می باشد. لیزر موهای زائد شامل برتری های دیگری به نسبت وکس یا شیو کردن است که شامل موارد زیر می باشد.

در لیزر موهای زائد نتایج ماندگاری بسیار بالاتری به نسبت وکس کردن یا اصلاح دارند، در لیزر موهای زائد اگر باز هم موهای زائد رشد نمایند دیگر همانند قبل نیستند و نازک تر و دارای تراکم کمتری به نسبت قبل خواهند بود در حالیکه در وکس و یا روش های دیگر موها مانند گذشته به رشد خود ادامه می دهند و شما با فواصل کوتاه تری مجبور به تکرار عملیات حذف موهای زائد بدن خود هستید.

برتر دیگر این است که لیزر موهای زائد دارای دقت بسیاری بالایی می باشد، البته اگر شما در یک مرکز معتبر همراه با تکنسین مجرب از این روش استفاده کنید. پس فراموش نکنید که در این روش عملکرد اپراتور به اندازه خود دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با چندتا از جدیدترین مدل های دستگاه لیزر موهای زائد آشنا شوید.

لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر موهای زائد الکساندرایت

همانطور که در قسمت بالاتر اشاره کردیم دستگاه های لیزر موهای زائد هم مانند دستگاه های لیزر و یا جوانساز پوست دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از این نوع ها کاربردی متفاوت دارند و برای نوع مخصوصی از پوست مناسب هستند. در ابتدا فراموش نکنید که ممکن است دستگاه مناسب شما و یا دستگاهی که از آن نتیجه گرفته اید برای فرد دیگری مناسب نباشد، پس از توصیه دستگاهی که استفاده می کنید به افراد دیگر پرهیز کنید.

یکی از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر دنیا برای از بین بردن موهای زائد، لیزر موهای زائد الکساندرایت می باشد. یکی از ویژگی های منحصر بفرد این دستگاه قابل تنظیم بودن طول موج (Pulse Duration) و میزان انرژی برای از بین بردن هر نوع مو و پوست می باشد. لیزر الکساندرایت از نوع لیزرهای جامد است که دارای طول موج 755 نانومتر و در محدوده نور مرئی می باشد.  برخی کارشناسان لیزر الکس را قدرتمندترین و پرتاثیرترین لیزر از میان موارد بالا می دانند. لازم به ذکر است که این دستگاه مجهز به سیستم خنک کننده مخصوص برای جلوگیری از سوزش می باشد.

لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر موهای زائد دایود

لیزر موهای زائد دایود یکی دیگر از لیزرهای معروف و می توان گفت مورد استقبال قرار گرفته در تمام دنیا است. لیزرهای دایود موجود به صورت پالسی و با طول موج های 800 یا 810 نانومتر می باشند. به همین خاطر یکی از نکاتی که این دستگاه را از دستگاه لیزر الکساندر و بقیه دستگاه ها متمایز می کند این است که به علت محدوده وسیع تنظیمات طول پالس و انرژی کاربردهای وسیعی داشته و قابلیت استفاده در پوست های تیره را نیز میسر می سازد.

این دستگاه دارای درد کمتری است و می توان گفت تقریبا از دستگاه الکساندر دستگاه ضعیف تری می باشد و در ریشه کن کردن موهای زائد بدن همچنان دستگاه الکس از نظر برخی کارشناسان قدرتمندترین و پرتاثیرترین لیزر از میان تمامی دستگاه های لیزر می باشد.

لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر موهای زائد IPL

لیزر موهای زائد آی پی ال همان intense pulse light است که سیستم هایی با نور شدید پالسی دارد ؛ شاید برایتان جالب باشد که بدانید این دستگاه ها مانند دستگاه لیزر موهای زائد SHR عملا لیزر نیستند و فقط فلش لامپ های زنونی هستند که نور چند طول موجی و non coherent ایجاد می کنند که می توانند اثرات گوناگون بر روی ساختارهای مختلف پوست را داشته باشند. برای اینکه متوجه تفاوت این مدل با دیگر مدل ها شوید خوب است که بدانید این دستگاه کارایی و عملکرد مشابه دستگاه لیزر دارد، ارزان تر است و سریع تر عمل می کند و همچنین عوارض بسیار کمتری را دارا می باشد.

لیزر موهای زائد

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی