|

چرا سگ زمین رو می کَنه؛ دلایل بامزه ای که این پشمالو به خاطرشون میفته به جون زمین

pet shayanews

احتمال زیاد اگر سگ دارید اون رو برای یک بار هم که شده در حال حفر زمین دیده باشید که تو این مقاله دلیل این رفتارش رو براتون توضیح میدیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه مسئله ی داشتن حیوون خونگی به یه موضوع عادی تبدیل شده و خیلی ها هستن که اقدام به نگهداری از حیوانات خونگی میکنن و حیوون هایی مثل سگ، گربه و پرنده هایی مثل مرغ عشق، خرگوش، لاکپشت و... جز حیوانات خانگی محسوب میشن که تو ایران خیلی ها اون ها رو داخل خونه نگه میدارن و بهشون رسیدگی میکنن و البته که به همین راحتی هم نیست این رسیدگی کردن چرا که یه مسئولیت بزرگ بر روی دوش افرادی که حیوون خونگی دارن هست و این به دلیلی زنده بودن و احساس داشتن این حیوانات هست و که یه فرد دارای پت مسئول میشه که امنیت جانی و روحی حیوون خونگی که داره رو تامین کنه ولی در این راه باید افرادی که درای حیوون خونگی هستن شناخت نسبی هم به اخلاقیات و روحیات کلی در این حیوانات داشته باشن تا با دیدن یه سری از رفتارهایی که ازشون سر میزنه تعجب نکنن و یا ندونسته در مقابل غریزه ی اون ها اقدام به پرخاش نکنن چرا که این کار باعث میشه که حیوون شما پرخاشگر بشه.

مثلا یه عادت و اخلاقی که سگ ها دارن اینه که این موجودات بی نهایت روی قلمرو و محدوده ی خودشون حساس هستن و اگر از بچگی با حیوانات دیگه ای بزرگ نشده باشن به هیچ وجه نمیتونن وجود یه حیوون دیگه رو که به تازگی اضافه شده رو توی خونه تحمل کنن و حتی ممکن هست که به خاطره شدت بالای قلمرو طلبی که دارن اقدام به آسیب رسوندن و یا اقدام به کشتن اون حیوون کنن که باید در اینجور موارد تمام جوانب احتیاط رو رعایت کنید تا یه همچین اتفاقاتی رخ نده و خواه ناخواه باید این مسئله رو قبول کنید که این موضوع نشات گرفته از طبیعت و غریزه ی اون هاست و شاید نشه براش کاری کرد! ولی یکی دیگه از عادت هایی که اگر سگ داشته باشید احتمالا در اون ها دیدید رفتار کَندن زمین هست و شاید براتون سوال پیش اومده باشه که چرا سگتون داره یه همچین رفتاری از خودش بروز میده که در طول این مقاله براتون توضیح میدیم دلیل این رفتار سگ رو، پس با ما همراه باشید.

گودال+44

ایجاد محل استراحت

علت های متفاوتی برای خراشیدن زمین توسط سگ ها وجود داره که یکی از اون ها پیدا کردن یه مکان استراحته! شاید براتون عجیب باشه ولی سگ ها برای درست کردن یه مکان راحت و خنک به خصوص توی هوای گرم و آفتابی، شروع میکنن به کندن زمین چون زیر زمین خنک تر هست و سگ ها این رو از روی غریزه شون خیلی خوب میدونن و با خوابیدن روی اون خاک و با رسیدن خاک به دمای بدنشون میتونن یه جای دنج برای استراحت و حتی خواب برای خودشون ایجاد کنن و شاید براتون جالب باشه که حتی امکان داره توی فضای باز مثل باغ سگ شما اقدام به کندن چندین چاله کنه و این به خاطره حرکت خورشید هست و سگ با کندن چاله ی بعدی دنباله سایه میگرده! حفاری زمین در سگ های هاسکی بسیار دیده میشه.

گودال

حفاری از روی غریزه

سگ ها برای این که بتونن منبع یه چیزی رو پیدا کنن، اون رو بو کنن و یا از وجودش زیر زمین مطلع بشن شروع به کندن و حفاری زمین میکنن و گاهی دلیلی این حفاری میتونه وجود یه حشره، یه حیوون کوچیک و یا یه چیز مدفون زیر زمین باشه که نظر و مشام سگ رو به خودش جلب کرده و در کل اینجور مواقع کند و کاو برای اون ها حکم کنجکاوی و به نوعی فضولی رو داره! سگ های تریر و سگ هایی که عادت دارن بعد از شکار برای اون حفره درست کنن مستعد اینجور حفاری ها هستن و همه ی این رفتارها از روی غریزه ی اون ها صورت میگیره.

گودال54

روی آووردن به عادت حفاری به خاطره تنهایی

شاید یکی از دلایلی که سگ ها بی دلیل شروع به پارس کردن و یا حفاری زمین میکنن بی حوصلگی و یا تنهایی باشه. اگر سگ شما مدت زمان زیادی رو تنها میمونه حالا به علت این که شما شاغل هستید و وقت کمی رو باهاش میگذرونید به احتمال قوی اون به عادت های بدی مثل پارس کردن و کندن زمین رو بیاره و این موضوع تقصیر اون نیست چرا که تنها بودن برای ساعت های طولانی میتونه آزاردهنده و حوصله سر بر باشه و حتی ممکن هست به خاطره تنهایی زیادی که سگ تو خونه تحمل میکنه یهو به سرش بزنه که کار حفاری رو روی مبل انجام بده و به قدری با پنجه هاش روی اون بکشه تا یه چیزه تازه کشف کنه که مبل رو خراب کنه!

گودال44

حفر گودال برای فرار کردن

بعضی از سگ ها توی در رفتن مهارت و استعداد عجیبی دارن و اگر در شرایطی باشن یه مانع رو به روشون باشه سعی میکنن که از زیر اون فرار کنن و این روش برای اون ها بی برو و برگرد جواب خواهد داد چرا که به عنوان مثال خیلی از حصارها زمینی هستن و سگ داخل یه حیاط ویلایی که خاک سستی داره میتونه زیر حصار و یا در رو حفر کنه و برای خودش یه تونل و چاله برای فرار درست کنه برای جلوگیری از این رفتار سگ باید علت رو توی اون جستجو کنید که بعضی از وقتا میتونه به علت سرزنش های مکرر از سمت شما و یا اضطرابش باشه که دوست داره فرار کنه.

گودال46464

برای بیشتر دونستن در خصوص حیوانات خانگی به صفحه ی حیوان خانگی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی