|

چرا سگ صاحب خود را گاز میگیرد؛ اینا رو بدون و رعایت کن تا یه وقت از دستش ناراحت نشی!

pet shayanews

گاز گرفتن یکی از سلاح های حیواناتی مثل سگ هست و ممکن هست که این حیوون از این سلاح حتی در برابر صاحب خودش هم استفاده کنه و اونو گاز بگیره!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- طبق تحقیقات انجام شده داشتن حیوون خونگی میتونه میزان زیادی از استرس و اضطراب افراد رو کم کنه و افرادی که حیوون خونگی دارن کمتر از افراد دیگه مبتلا به افسردگی میشن، اما داشتن حیوون خونگی به همین راحتی ها نیست چرا که شما باید مسئولیت یه موجود زنده رو که طبیعتش با شما فرق داره رو قبول کتنید که ممکنه هر آن ازش حرکت غافلگیر کننده ای ببینید، یعنی شاید شما در شناخت آدم ها دچار مشکل باشید با وجود این که اون ها هم زبونتون هستن دیگه ببینید که در شناخت موجوداتی که حتی زبون مشترک باهاشون ندارید چه راهه سختی میتونید داشته باشید ولی یه فرقی که در این بین وجود داره این هست که انسان ها از اونجایی که خیلی پیچیده هستن نمیشه به طور کامل شناختشون ولی حیوون خونگی از اونجایی که به دست خودتون تربیت میشه و شرطی شدن رو یاد میگیره بعد از مدتی میتونه برای شما مثل یه کتاب از قبل خونده شده باشه و دیگه برای این که بفهمید که مشکلی داره یا نه دچار اشتباه و خطا نمیشید و میتونید خیلی از علائم اون رو حدس بزنید و بدونید کی عصبانیه و کی ناراحت چون این موجودات مثل انسان ها نیستن که احساسات خودشون رو لای هزارتا پستو قایم کنن و آخرش هم یه احساس دیگه شون رو نشونتون بدن! اینا باهاتون صادقن!

بنابراین داشتن حیوون خونگی تا جایی که تربیت بگیره و آموزش میتونه خیلی سخت و دشوار باشه ولی بعد از اون میتونه بسیار هم براتون لذتبخش باشه چرا که هم اون حیوون و هم شما به یه سری از ویژگی ها و اخلاق های هم واقف شدین و سعی میکنین که مرزهای هم رو رعایت کنین و باعث رنجش و آزار هم دیگه نمیشین! اما یه موضوعی که وجود داره این هست که بالاخره حیوون ها زبون بیان کردن یه چیزی رو ندارن و شما باید خیلی باهوش باشید تا بفهمید که منظور و مطلبی که میخوان برسونن چی هست و خوشبختانه که یه سری علائم هم دارن مثلا در این مقاله میخواهیم راجبه گاز گرفتن سگ ها و چرایی اون صحبت کنیم که حتی ممکن هست که صاحب خودشون رو هم گاز بگیرن.

سگ44464

دلایل گاز گرفتن سگ ها

گاز گرفتن در واقع سلاح سگ ها است و عوامل بسیاری وجود داره که سگ رو مجبور یه گاز گرفتن دیگران میکنه به عنوان مثال حرکت ناگهانی و رد شدن موتور و یا دوچرخه از کنار سگ میتونه باعث تحریک اون بشه که به صورت غریزی در همچین مواقعی سگ اقدام به گاز گرفتن فرد راننده میکنه.

آیا سگ شما به تازگی مادر شده و و در حال نگهداری از توله هاش هست، در این شرایط باید یه محیط آروم و دور از تنش برای اون ها فراهم کنین تا سگتون به همراه بچه هاش بدون مزاحمت کسی استراحت کنه و مشغول رسیدگی به اون ها باشه چرا که در غیر این صورت و نزدیک شدن افراد دیگه در این شرایط به سگ و توله هاش میتونه احساس خطر رو در سگ به وجود بیاره که در نهایت منجر به گاز گرفتن شخص توسط اون بشه.

بعضی از سگ ها هم هستن که نگهبان هستن و در اصطلاح به اون ها سگ بگیر هم گفته میشه چرا که برای جلوگیری از ورود افراد متفرقه به اماکن تحت نظارت اون ها بهشون آموزش داده شده که در صورت مشاهده ی هر فرد ناشناس و غریبه که از قضا مشکوک هم میزنه به اون ها حمله و گازشون بگیرن.

سگ4

شوخی و بازی های صاحب سگ با افراد دیگه که شبیه درگیری و گلاویز شدن به نظر برسه میتونه باعث تحریک سگ و عکس العمل برای دفاع از صاحب خودش بشه و در نهایت گاز گرفتن فردی که با صاحبش در حال گلاویز شدنه، بنابراین در این شرایط صاحب حیوون باید مواظب باشه که از شوخی های این مدلی با افراد دیگه خودداری کنه چرا که سگ برای دفاع از صاحبش ممکنه فقط به گاز گرفتن راضی نشه!

در صورتی که سگ شما ناراحتی و یا درد در قسمتی از بدنش داشته باشه و اون قسمت توسط شما لمس بشه امکان این که گاز گرفته بشید خیلی بالاست و در این مواقع باید اقدام به بردن سگ به دامپزشکی کنید تا دامپزشک علت درد رو تشخیص بده.

سگ ها اغلب تو محیط خودشون و محدوده ای که برای خودشون دارن اقدام به گاز گرفتن کسی نمیکنن اما در مواقع پیاده روی یا داخل خونه و محیط جدیدی که با اون آشنایی ندارن امکان داره که افراد رو گاز بگیرن و علت این کار هم میتونه تماس و لمس شدن توسط افراد جدید و غریبه، استرس و اضطراب ناشی از تغییر محیط و یا شنیدن سر و صداهای نا آشنا و محرک باشه.

سگ4466

در مواقعی که یه بچه به جمع شما اضافه شده و توجه شما به سمت اون جلب شده و سگتون احساس بی مهری میکنه ممکن هست که از روی حسادت اون بچه رو گاز بگیره چرا که سگ ها علاقمند هستن که تمام توجه و حواس صاحبشون رو متوجه خودشون کنن و محبت تمام و کمال اون رو داشته باشن! به همین دلیل وقتی شما مقابل اون به یه بچه بیش از حد توجه میکنید امکان داره که سگتون بچه رو به چشم یه رقیب ببینه و در نهایت اقدام به گاز گرفتن اون کنه. برای جلوگیری از رخ دادن همچین اتفاقی سعی کنید از بچه ها برای تربیت و مراقبت از سگتون کمک بگیرید.

سگ46464

برای بیشتر دونستن در خصوص حیوانات خانگی به صفحه ی حیوان خانگی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی