|

علائم بیماری های مرغ عشق؛ این کوچولوهای فسقلی هم مریض میشن و تو باید بدونی چیکار کنی

pet shayanews

بیماری های مختلف در مرغ عشق ها میتونه باعث بدقلقی های اون ها بشه و حتی جونشون رو به خطر بندازه، با تشخیص به موقع اون ها رو نجات بدید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- گفته میشه که انسان های اولیه که خودشون تو حیات وحش و طبیعت زندگی میکردن اولین حیوونی که تونستن رامش کنن سگ بوده یعنی شما فکر کنید انسان های اولیه هنوز خیلی چیزا رو حتی راجبه خودشون هم نمیدونستن ولی میان اقدام به رام کردن یه حیوون میکنن تا تویه گرفتن شکار بهشون کمک بکنه که خب این میتونه هم هوش و ذکاوت انسان رو برسونه و هم این رو که حیواناتی مثل سگ و گربه با انسان و کنار اون زندگی میکنن حالا میخواد تو خیابون باشه و یا خونه که خب خیلی ها اقدام به خرید حیوانات نژاد دار میکنن و حاضر نیستن که سگ و گربه های تو خیابون رو نگهداری کنن چرا که این روزا یه مسئله ای در خصوص نگهداری از حیوون خونگی وجود داره که اون قیافه ی این حیوون ها هست یعنی باید حتما زیبا باشن چرا که بالاخره عکس اون ها توی اینستاگرام گذاشته میشه و خب یه عده هستن که اون ها رو میبینن باید حتما زیبا باشن تا صاحبشون لایک بگیره! البته که در موراد دیگه هم شاید اینطور نباشه و صاحب اون ها برای زیبایی عکس های داخل اینستاگرام نباشه که براش زیبایی حیوون مهم باشه بلکه خودش دوس داره حیوونش حالا گربه یا سگ و یا هر حیوون خونگیه دیگه ای خوشگل باشه چرا که ما انسان ها بصری هستیم و از دیدن زیبایی ها خوشمون میاد!

اما در میون حیوانات خانگی مرغ عشق ها هم قرار دارن که میشه گفت این دسته از حیوانات خونگی یه جوری هستن ک بیشتر از زیبایشون رفتارشون ملاکه چرا که اکثر مرغ عشق ها یه شکل هستن ولی اخلاق و روحیات متفاوتی دارن که اون ها رو نسبت بهم منحصر به فرد میکنه مثلا یه مرغ عشق وقتی صاحبش اون رو بغل میکنه، شروع میکنه به گاز گرفتن ولی یه مرغ عشق دیگه تنها نوک میزنه و یکی دیگه خیلی تو بغل صاحبش آرومه یا مثلا یه سری از مرغ عشق ها با وجود داشتن جفت هم تو قفس به دنبال راه فرار میگیرن و به محض این که دره قفس باز میشه خودشون رو به این در و اون در میزنن که فرار کنن و به قولی بزنن به چاک! اما یه سری از رفتارها و بدقلقی های مرغ عشق میتونه به خاطره مریضی اون باشه که اینجا چند تا از مریضی های شایع بین این پرنده ها رو براتون خواهیم گفت، پس با ما همراه باشید.

مرغ444

سرماخوردگی مرغ عشق

به مشکلات تنفسی که در مرغ عشق به وجود میاد و شباهت زیادی به علائم سرماخوردگی داره سرماخوردگیه مرغ عشق گفته میشه؛ این مشکلات تنفسی توی مرغ عشق ها میتونه به دلایل مختلفی به وجود بیاد مثل باکتری ها و ویروس های مختلف، دارو دادن نامناسب و یا حموم کردن ناشیانه اون ها. اما یه فرقی که در خصوص این پرنده ها با انسان وجود داره این هست که علائم تنفسی اون ها مثل انسان در عرض چند روز از بین نمیره و مدت زمان بیشتری باقی میمونه که برای رفع شدن اون باید حتما به دامپزشک مراجعه کنید. از نشونه های دچار شدن مرغ عشق به این بیماری میشه به عطسه کردن و سرفه ی اون اشاره کرد که در صورت مشاهده ی این علائم باید هر چه سریع تر مرغ عشق مبتلا رو از دیگر مرغ ها جدا کنید و قفس رو با موادضدعفونی کننده ای که خطری برای پرنده ها نداره تمیز کنید.

مرغ6446

مبتلا شدن به تومور

شاید این نکته براتون تعجب آور باشه که بدونید پرنده ها هم مثل انسان ها در طول زندگیه خودشون بارها به تومورهای خوش خیم و بد خیم دچار میشن و باید بگیم که متاسفانه مرغ عشق ها نسبت به سایر پرنده ها بیشتر مستعد ابتلا به تومورهای مختلف هستن. ولی با تشخیص و درمان به موقع میشه اون ها رو از مرگ نجات داد، از شایع ترین تومورها در این پرنده میشه به: تومور لیپوما ( تومور چربی که در پرنده های چاق و یا سن بالا دیده میشه)، تومور فیبروما (تومور چربی که به طور کلی در ناحیه ی بال پرنده مشاهده میشه و باید با جراحی تخلیه بشه) و سرطان یاتومور بیضه (در پرنده های نر) اشاره کرد.

مرغ464

بیماری ایدز یا پر و منقار

بیماری پر و منقار یا ایدز تو پرنده ها از خطرناک ترین بیماری های مشترک بین پرندگان از جمله مرغ عشق محسوب میشه؛ ویروس این بیماری به قدری قوی هست که به راحتی و سرعت هر چه تمام تر به پرنده های دیگه منتقل میشه و این بیماری جوری هست که فقط دامپزشک میتونه اون رو تشخیص بده اون هم با کمک کیت های مخصوصی که برای این کار وجود داره البته که چندین علائم داره این بیماری که اون ها رو براتون شرح میدیم در صورت مشاهده ی چندین مورد از این موارد حتما به دامپزشک مراجعه کنید.

علائم بیماری ایدز در پرندگان عبارتند از:

  • ریزش پرها و در نیومدن مجدد اون ها
  • دچار خونریزی شدن در محل کنده شدن پرها
  • ابتلا به کچلی در یه قسمت از بدن پرنده
  • مبتلا شدن به حالت تهوع و بالا آووردن مدام پرنده
  • دفرمه شدن و شکستن پرها
  • سینه کاردی شدن و کم شدن یهویی وزن پرنده
  • زخمی شدن ناخن ها
  • تغییر رنگ دادن پرها
  • شکستن نوک پرنده
  • ترشحات از بینی و چشم
  • پلاسیدگی پرها

مرغ-عشق-سن-وزن-

برای بیشتر دونستن در خصوص حیوانات خانگی به صفحه ی حیوان خانگی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی