|

چرا نوک برگ های سانسوریا خشک میشه؟ برگ شمشیری خوشگلی که همیشه سبزِ سبزِ

خشک شدن نوک برگ‌های سانسوریا 3 دلیل عمده دارد که عبارت است از تشنه بودن گیاه، دریافت نور بیش از حد و دمای بالای محیط.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- سانسوریا جزء گیاهان آپارتمانیه سرسخت و مقاوم است پس اگه به‌ تازگی تصمیم به پرورش گیاهان آپارتمانی گرفتید مسلما سانسوریا به‌ خاطر نگهداری آسان انتخابی مناسبی است. این گیاه جذاب که در زبان فارسی به زبان مادر شوهر معروف است، بومی آفریقا می باشد و بیش از 70 گونه متنوع دارد که اندازه هر کدام، از 15 سانتی متر تا 2 متر متغیر است.

با اینکه سانسوریا گیاهِ مقاومیه اما گاهی اوقات دچار مشکلاتی مثل خشک شدن نوک برگ ها میشه؛ خشک شدن نوک برگ‌های سانسوریا 3 دلیل عمده دارد که در ادامه این مطلب به بررسی آن می پردازیم.

تشنه بودن گیاه

 برای فهمیدن این که چه زمانی باید به سانسوریا آب بدید خاک رو با انگشتتون کنار بزنید هر زمان تا عمق ۲ الی ۳ سانتی متری در گلدان های با عمق ۱۵ الی ۲۰ سانتی متر و ۳ الی ۴ سانتی متری در گلدان های بزرگ تر خشک شده بود باید بهش آب بدید. 

گیاه-ماری

دریافت نور بیش از حد

سانسوریا در نور خیلی کم حتی نور های مصنوعی هم رشد می کند اما  نور ایده‌آل برایش نور غیرمستقیم و نسبتا زیاد است. منظور از نور غیرمستقیم این است که نور خورشید فضای اتاق را روشن می‌کند و به گیاه می‌رسد اما مستقیم بر روی آن نمی‌تابد.

بالا بودن دمای محیط

 دمای ایده آل برای سانسوریا ۱۸ الی ۲۵ درجه سانتی گراد است. به گزارش شایانیوز اگر دمای محیط بالا باشد گیاه سریعا واکنش نشان می دهد پس در این حالت گیاه را به محیطی با دمای پایین‌تر منتقل کنید. همچنین می‌توانید اطراف گیاه آب اسپری کرده یا یک ظرف آب در نزدیکی گیاه قرار دهید تا با تبخیر سطحی رطوبت گیاه تامین شده و دما متعادل شود.

AC6A2981E0FD0844CC152210A8A05900

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی