|

برای سانسوریا چه خاکی مناسبِ؟ با گل زبون مادر شوهر خونتو خوووشگل تر کن

سانسوریا جزء گیاهان آپارتمانیست که نگهداریش خیلی آسونِ پس اگه وقت و حوصله کافی ندارید یکی از بهترین هاست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگه به گل و گیاه علاقه دارید اما وقت و حوصله کافی ندارید باید سراغ گیاهانی مثل پتوس، سانسوریا، شمعدونی و حسن یوسف برید چرا که اولا نگهداریش آسونِ ثانیا اگه دیر به دیر هم سراغشون برید باهاتون قهر نمیکنن. از بین گیاهانی که گفتیم سانسوریا یکی از بهترین هاست که مثل پتوس جزء گیاهانیست که خاصیت تصفیه کنندگی داره.

با اینکه نگهداری سانسوریا آسونِ باید یه سری نکات رو در موردش رعایت کنید تا گلدونی جذاب و خوشگل داشته باشید. توی این مطلب قراره راجع به انتخاب خاک مناسب برای سانسوریا صحبت کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

خاک مناسب برای سانسوریا

برای سانسوریا باید از خاکی استفاده کنید که قدرت زهکشی بالایی داشته باشه. زهکشی یعنی شما شرایطی رو برای گلدان و خاک ایجاد کنید که آب رو به خوبی از خودش عبور بده. بنابراین خاک سانسوریا باید به گونه ای باشه که بعد از آبیاری آب رو در خودش ذخیره نکنه و به راحتی از خودش عبور بده.

snake-plant-dda326

در صورتی که خاک این ویژگی رو نداشته باشه ریشه آن در تماس با آب پوشیده میشه. به گزارش شایانیوز علاوه بر این وجود آب در خاک و باتلاقی شدن آن باعث کاهش عبور هوا و رسیدن اکسیژن به ریشه گیاهان شده و کم کم گیاه دچار بیماری قارچی میشه و از بین خواهد رفت پس حتما چک کنید که بعد از آبیاری آب اضافی از زیر گلدان خارج بشه.

خاک مناسب تکثیر سانسوریا چیست؟

اگر قلمه از سانسوریا تهیه کردید و میخواهید اون رو در خاک ریشه دار کنید بهتره گلدان را پر از ماسه بادی شسته شده کنید و قلمه ها را داخل گلدان قرار بدید و خاک را کاملا آبیاری کنید و هر زمان آب گلدان کمی پایین رفت مجدد بهش آب اضافه کنید ولی اگر قلمه ها را در آب ریشه دار کردید و دارای پاجوش هست بهتره از ترکیب خاک برگ + پرلیت + خاک باغچه برای گلدان استفاده کنید.

استفاده-از-ساسنوریا-برای-دکوراسیون

میزان PH خاک مناسب سانسوریا

خاک مناسب برای سانسوریا بایستی از PH مناسب نیز برخوردار باشد. گیاه سانسوریا به خاکی نیاز دارد که ویژگی اسیدی تا خنثی داشته باشد. همانطور که میدانید این بازه باید در حدود ۴.۵ تا ۷ باشد. PH خاک یک معیار برای سنجش میزان اسیدی یا قلیایی بودن خاک است که به عنوان یک شاخص حاصلخیزی مورد ارزیابی قرار می گیرد اگر PH خاک کم یا زیاد باشد رشد، تولید و عملکرد گیاه دچار مشکل می‌شود. گل‌ها و گیاهان زینتی نه تنها از این قاعده مستثنی نیستند بلکه نسبت به تغییرات PH خاک حساس‌تر هستند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی