|

چرا برگ های سانسوریا بی حال و شل میشن؟ برگ شمشیریه خوشگلی که دیر به دیر مریض میشه

اگه دنبال گیاهی هستید که نگهداریش آسون باشه سانسوریا یکی از بهتریناست اما گاهی اوقات دچار مشکلاتی میشه که توی این مطلب بهش پرداختیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سانسوریا یه گل جذاب و خوشگلِ که در عین زیبایی نگهداریش هم خیلی آسونِ پس اگه به تازگی پرورش گیاهان آپارتمانی رو شروع کردید سانسوریا انتخاب مناسبیه. خوبی سانسوریا اینِ که مثل پتوس جزء گیاهانیست که خاصیت تصفیه کنندگی داره و از این جهت هم خیلی مورد توجه قرار گرفته.

با اینکه نگهداری سانسوریا آسونِ گاهی اوقات دچار مشکلاتی میشه مثلا برگ هاش شل میشن و می افتن. توی این مطلب دلایلشو بهتون میگیم پس با ما همراه باشید.

شل شدن برگ های سانسوریا در اثر آبیاری زیاد

آبیاری زیاد به خصوص در فصل سرد از جمله مواردیست که باعث شل شدن برگ های سانسوریا میشه بنابراین باید حواستون باشه که بیش از حد به گلتون آب ندید. برای فهمیدن این که چه زمانی باید به سانسوریا آب بدید خاک رو با انگشتتون کنار بزنید هر زمان تا عمق ۲ الی ۳ سانتی متری در گلدان های با عمق ۱۵ الی ۲۰ سانتی متر و ۳ الی ۴ سانتی متری در گلدان های بزرگ تر خشک شده بود باید بهش آب بدید. به گزارش شایانیوز سانسوریا از غرق آبی شدن بیزاره پس در حد نیاز بهش آب بدید و مراقب باشید که آب در زیر گلدان جمع نشه. هر چند وقت یکبار منافذ کف گلدون رو چک کنید و مطمئن باشید که آب از گلدون خارج میشه آب اضافه ای که توی ظرف زیر گلدون جمع میشه رو هم زود به زود دور بریزید تا ریشه ها در معرض پوسیدگی قرار نگیرن.

سانسوریا

سرما یکی از دلایل اصلی شل شدن برگ های سانسوریا

یکی از علت های اصلی شل شدن برگ های سانسوریا سرما و دمای پایینِ. سرما باعث یخ زدگی رطوبت در برگ ها و در نهایت باعث خم شدن برگ ها میشه. این گیاه تا دمای ۱۲ الی ۱۵ درجه رو به خوبی تحمل میکنه و دمای ایده آل براش ۱۸ الی ۲۵ درجه سانتی گراد می باشد.

سانسوریا

نور کم و خم شدن برگ های سانسوریا

نور بسیار کم هم از جمله مواردیست که باعث خم شدن برگ های سانسوریا میشه. سانسوریا در برابر سایه و کم نوری مقاومِ اما نور بسیار کم هم باعث شل شدن برگ هاش میشه. برای درمان خم شدن برگ سانسوریا روزانه 8 ساعت گلدان رو در معرض نور غیرمستقیم آفتاب قرار بدید.

گل-سانسوریا-1024x1024

خم شدن برگ ها به خاطر قرار گرفتن در معرض وسایل گرمایشی و سرمایشی

سانسوریا هیچ وقت دوست نداره در کنار وسایل گرمایشی و یا سرمایشی قرار داشته باشه (مخصوصا وسایل گرمایشی) چون در این حالت برگ های گیاه آسیب میبینه و به مرر باعث افتادگی برگ ها میشه.

pl2000032077_card3_lg

افتادن برگ ها به خاطر بیماری قارچی

پشه های قارچی، کنه عنکبوتی، شپشک آردآلود و بیماری های قارچی دیگه هم از جمله مهم ترین موارد خم شدن برگ های سانسوریا هستند. در صورتی که لکه های قهوه ای، حالت آبکی و لکه های سفید پودری رو روی برگ ها مشاهده کردید باید سریعا با آفت کش ها درمانش کنید.

مشخصات-گل-سانسوریا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها