|

میزان و نحوه صحیح آبیاری سانسوریا؛ برگ شمشیری همیشه سبزی که خونتون حسابی خوشگل میکنه

سانسوریا جزء گیاهان آپارتمانیه مقاومیست که چون خاصیت تصفیه کنندگی هوا رو داره این روزهای خیلی مورد توجه قرار گرفته.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- سانسوریا جزء گیاهانِ آپارتمانیست که به دلیل مقاومت بالا این روزها خیلی پرطرفدار شده. این گل جذاب که در ایران با عنوان زبون مادر شوهر نامگذاری شده بومی مناطق گرمسیر آفریقای جنوبی است. سانسوریا گیاهی همیشه سبزِ که به خاطر برگ های نوک تیز و شمشیری شکلِش بهش گیاه شمشیری هم میگن.

بزرگ ترین حسن سانسوریا اینِ که گل سوسولی نیست و نیاز به مراقبت خاص و ویژه ای نداره بنابراین نگهدارش وقت زیادی ازتون نمیگیره؛ اما مثل همه گل های دیگه نیاز به مراقبت داره و ممکنِ دچار مشکلاتی بشه. توی این مطلب میخوایم بهتون بگیم که چجوری سانسوریا رو آبیاری کنید پس با ما همراه باشید.

Sansevieria6

هر چند روز یکبار به سانسوریا آب بدیم؟

اگه این سوال که به سانسوریا هر چند وقت یکبار آب بدیم سوال شما هم هست بدونید که در زمینه پرورش گل و گیاه بسیار مبتدی هستید چرا که یه سوال اشتباه پرسیدید. برای فهمیدن این که چه زمانی باید به سانسوریا آب بدید خاک رو با انگشتتون کنار بزنید هر زمان تا عمق ۲ الی ۳ سانتی متری در گلدان های با عمق ۱۵ الی ۲۰ سانتی متر و ۳ الی ۴ سانتی متری در گلدان های بزرگ تر خشک شده بود باید بهش آب بدید. به گزارش شایانیوز سانسوریا از غرق آبی شدن بیزاره پس در حد نیاز بهش آب بدید و مراقب باشید که آب در زیر گلدان جمع نشه. هر چند وقت یکبار منافذ کف گلدون رو چک کنید و مطمئن باشید که آب از گلدون خارج میشه آب اضافه ای که توی ظرف زیر گلدون جمع میشه رو هم زود به زود دور بریزید تا ریشه ها در معرض پوسیدگی قرار نگیرن.

pb2000027618

نشانه های آبیاری زیاد در سانسوریا

خم شدن و افتادگی برگ ها

نرم شدن برگ ها

زرد شدن برگ ها

ظاهر شدن لکه های قهوه ای روی برگ ها

نشانه های بی آب شدن سانسوریا

چروک شدن و خشک شدن برگ ها

ترک خوردن برگ ها

با آب هم دمای محیط گیاهتون رو آبیاری کنید

بهتره گلدون هاتون رو با آب تصفیه شده و هم دمای محیط آبیاری کنید. اگه توی خونه دستگاه تصفیه کننده آب دارید از اون آب برای آبیاری استفاده کنید در غیر این صورت آب رو به مدت 24 ساعت در ظرفی بریزید تا املاحِش خارج بشه و با اون آب گلدون هاتون رو آبیاری کنید.

استفاده-از-ساسنوریا-برای-دکوراسیون

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها