|

یه غذای دلبر واسه گیاهخوار ها

طرز تهیه گراتن بروکلی واسه اونایی که عاشق طعم های جدیدن؛ انگشت مَنگشت واست نمیمونه!

یک سری از غذا ها هستند که علاوه بر طعم بی نظیر و جذابی که دارند طیف گسترده ای از افراد رو هم شامل میشند یعنی گیاهخوار و گوشتخوار نداره دیگه

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در سر تا سر دنیا یک دسته از افراد هستند که غذا خوردن براشون یک تفریح اساسی و جذاب به حساب میاد، این افراد اون هایی هستند کمه نه تنها برای خوب غذا خوردن خوب هم خرج می کنند بلکه خیلی وقت ها طرفدار امتحان کردن طعم های تازه و مزه های جذاب و هیجان انگیز هم هستند؛ از اونجایی هم که دنیای آشپزی سرشار از خلاقیت های بی پایانه همیشه یک طعم تازه و منحصر به فرد هست که احتمالا امتحانش نکردید، و شاید یکی از این وعده های لذیذی که تا حالا از دست دادید گراتن کلم بروکلی باشه. اگر دوست دارید که این خوراک رو هم به لیست تجربیاتتون اضافه کنید در ادامه ما طرز تهیه اش رو با شما به اشتراک میگذاریم.

طرز تهیه گراتن بروکلی

مواد لازم:

مواد لازم برای گراتن بروکلی

سیب زمینی: 3 عدد

بروکلی: 2 عدد

پنیر موزارلا یا پنیر پیتزا رنده شده: 1 پیمانه

پنیر پارمزان: 1 پیمانه

سس بشامل: 2 پیمانه

نمک، فلفل و جوز هندی: به میزان دلخواه

مواد لازم برای سس بشامل

کره: 4 قاشق غذاخوری

آرد: 2 قاشق غذاخوری

شیر: 400 میلی لیتر

نم، فلفل و جوز هندی: به میزان بسیار کم

طرز تهیه گراتن بروکلی

آماده سازی:

آماده سازی سس بشامل

به گزارش شایانیوز، بهتره که در قدم اول بریم سراغ درست کردن سس بشامل و اون رو کنار بگذاریم تا موقع نیاز آماده باشه و نخوایم که وسط کاری تازه یه پروژه جدید رو شروع کنیم. برای درست کردن این سس هم کره رو روی یک حرارت متوسط آب می کنیم سپس آرد رو بهش اضافه می کنیم و شروع می کنیم به هم زدن تا آرد نسبتا سرخ بشه، پس از این مرحله شیر و ادویه های مورد نظرمون رو هم به اون ها اضافه می کنیم و هم زدن رو ادامه میدیم تا سس به غلظت دلخواهمون برسه. وقتی که سس بشامل به قدر کافی غلیظ شد اون رو از روی حرارت بر میداریم. فقط این رو هم اضافه کنم که اگر سس خیلی غلیظ دوست دارید می تونید از خامه قنادی هم استفاده کنید.

آماده سازی گراتن بروکلی

سیب زمینی ها رو که شستیم پوست می کنیم و ورقه ای برششون میدیم و داخل آب جوش میندازیم و کمی هم نمک بهش اضافه می کنیم بعد از ده دقیقه که سیب زمینی ها جوشیدند با کفگیر اون ها رو دونه دونه از داخل آب جوش در میاریم و کنار میگذاریم.

در مرحله بعد بروکلی ها رو بعد از شستن و خرد کردن بلانچ می کنیم تا رنگش خودش رو حفظ کنه. حالا داخل یک ظرف نسوز کمی سس بشامل میریزیم و یک ردیف از سیب زمینی ها رو هم روی سس های میچینیم سپس دوباره مقداری سس بشامل اما این بار به همراه پنیر ها داخل ظرف میریزیم، لایه به لایه، برای لایه بعدی میریم سراغ بروکلی ها و پس از اون دو باره سس بشامل و پنیر ها رو لایه لایه اضافه می کنیم. اگر ظرفتون جا داره یک بار دیگه تمامی این مراحل رو تکرار کنید.

نهایتا روی ظرف رو فویل می کشیم و در طبقه وسط فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار میدیم تا برای حدودا 45 الی 60 دقیقه بمونمه و بپزه. برای این که گراتن خوشگل تر بهش بهتره که ده دقیقه پایانی در فر رو باز کنیم و فویل رو برداریم تا پنیر روی ظرف علاوه بر آب شدن طلایی هم بشه.

طرز تهیه گراتن بروکلی

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این غذای خو طعم لذت ببرید و نظرات و پیشنهادات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها