|

چطور سوپ قارچ درست کنم؟

طرز تهیه سوپ قارچ خامه ای که انگشتاتم باهاش میخوری؛ یک یه دونه سفرَت میشه ناجووور!

mushroom soup recipe

هیچی به اندازه تنوع در آشپزی نمیتونه نشون دهنده ذوق شما باشه پس به جای یک سوپ معمولی و همیشگی سوپ قارچ خامه ای درست کن که محشره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- به طور معمول ما ایرانی ها خیلی اهل سرو کردن پیش غذا به صورت جداگانه قبل از وعده اصلی نداریم اما همچنان پیش غذاهای جذاب با طعم های خارق العاده ای هستند که سر سفره های ایرانی سرو میشند مثل انواع و اقسام سوپ هایی که می تونند حسابی اشتهای شما رو باز کنند و با طعم محشرشون دلبری کنند. یکی از این سوپ های خوش طعم و دوست داشتین سوپ قارچ خامه ای است به خاطر غلظتش خیلی طرفدار داره. اگر تا به حال این سوپ رو درست نکردید بهتون پیشنهاد می کنیم که برای میزبانی بعدیتون حتما امتحانش کنید که همه انگشتاشون رو هم باهاش میخورن.

طرز تهیه سوپ قارچ خامه ای

مواد لازم برای سوپ قارچ خامه ای:

کره یا روغن مایع:2قاشق غذاخوری

قارچ سفید: به میزان دلخواه

پیاز بزرگ خرد شده: 1 عدد

سیر تازه خرد شده: 1 حبه

آویشن تازه خرد شده: 1 قاشق غذاخوری (اما اگر از آویشن خشک استفاده می کنید به جای یک قاشق غذاخوری از یک قاشق چایخوری استفاده کنید)

رزماری تازه خرد شده: 1 قاشق غذاخوری (برای رزماری هم درست مانند آویشن اگر از خشکش استفاده می کنید یک قاشق چایخوری کافیه)

فلفل قرمز: 1/4  قاشق چایخوری

نمک: 1/2  قاشق چایخووری

فلفل سیاه: 1/2 قاشق چایخوری

شیر: 1 لیوان

نشاسته ذرت: 1/4 لیوان

آب مرغ: 3 الی 4 لیوان

طرز تهیه سوپ قارچ خامه ای

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در مرحله اول کره رو داخل یک تابه مناسب میگذاریم و روی حرارت متوسط قرار میدیم تا آب بشه. سپس قارچ، پیاز و سیر های خرد شده رو هم به کره اضافه می کنیم و برای حدودا 4 الی 5 دقیقه تفتشون میدیم. در مرحله بعد به مرور و کم کم ادویه ها رو هم اضافه می کنیم و هم میزنیم سپس نصف لیوان آب مرغ به قارچ ها اضافه می کنیم و اجازه میدیم تا حدودا برای 2 الی 3 دقیقه روی حرارت متوسط بجوشه و قل بخورد.

از طرف دیگه در همین هنگام در یک کاسه جدا شیر و نشاسته ذرت رو با هم مخلوط کنید و حسابی هم بزنید تا کاملا یک دست بشند و هیچ گوله ای باقی نمونه.

در این مرحله قارچ ها رو که تفت داده بودیم به همراه آب گوشت و مخلوط شیری که در مرحله قبل آماده کردیم توی یک قابلمه بزرگ میریزیم و ادویه جات رو بهش اضافه می کنیم و خوب هم میزنیم تا با هم ترکیب بشند. نهایتا در قابلمه رو میگذاریم تا برای حدودا 2 الی 3 ساعت روی حرارت پایین بمونه و بپزه.

برا این که سوپتون لعاب بیشتری داشته باشه و ظاهر رستورانی تری پیدا کنه بهتون پیشنهاد می کنیم که در این مرحله بعد از این که سوپ آماده شد نیمی از اون رو داخل مخلوط کن با سرعت بالا بریزید و سپس به باقی سوپ اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب بشند.

طرز تهیه سوپ قارچ خامه ای

سوپ قارچ و خامه شما آماده است و می تونید روی اون رو با جعفری، قارچ تازه و آویشن تزئین کنید. امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این سوپ جذاب لذت ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع:ashpazi_fatemebano

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها