|

چطور متفاوت آشپزی کنم؟

طرز تهیه کیک شکلات با خامه پنیری که با لبات بازی میکنه؛ کیک های قبلی همه سوتفاهم بودن!

تا حالا بار ها انواع و اقسام کیک های شکلاتی رو امتحان کردی ولی تا حالا کیک شکلاتی با خامه پنیری هم امتحان کردی؟! مزه اش عجیب غریب خوشمزه است

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کیک ها یکی از محبوب ترین انواع دسر ها هستند که تنوع بسیار بالایی هم دارند و چه در مهمونی ها و چه در عصر های بلند و طولانی زمستونی به همراه یک لیوان قهوه یا یک فنجان چای حسابی میچسبند و  به قول قدیمی ها گوشت میشن به تن آدم. با این همه احتمالا تا به حال بار ها و بار ها انواع کیک های گردویی یا مثلا کیک هویج رو امتحان کردید و خودتون هم توی خونه درستشون کردید، پس الان ممکنه که دلتون یه طعم تازه و یه دستور پخت متفاوت و ویژه بخواد. کیک شکلات به همراه خامه پنیری می تونه یه گزینه بسیار خوب و وسوه کننده باشه که در ادامه ما طرز تهیه اش رو با شما به اشتراک گذاشتیم. احتمالا بعد از امتحان کردنش حسابی شیفته اش خواهید شد.

طرز تهیه کیک شکلاتی با خامه پنیری

مواد لازم:

مواد لازم برای کیک شکلات اسلایسی

تخم مرغ: 2 عدد

شکر: 120 گرم

وانیل: مقدار کم

کره ذوب شده: 120 گرم

شیر: 1/2 پیمانه

آرد: 150 گرم

بیکینگ پودر: 1/2 قاشق چایخوری

پودر کاکائو: 2 قاشق غذاخوری

مواد لازم کرم پنیری

پنیر ویلی: 400 گرم

خامه: 150 گرم

شکر: 120 گرم

پودر نسکافه: 1 قاشق غذاخوری

تخم مرغ: 2 عدد

آرد: 1 قاشق غذاخوری

وانیل: به مقدار بسیار کم

شکلات چیپسی: 50 گرم (البته اگر دلتون می خواد می تونید مقدار شکلات چیپسی رو کم یا زیاد کنید)

آماده سازی:

آماده سازی کیک

به گزارش شایانیوز، در قدم اول تخم مرغ ها رو در یک ظرف مناسب میشکنیم سپس وانیل و شکر رو بهش اضافه می کنیم و ابتدا با چنگال و بعد هم با دور تند همزن برقی به مدت 8 دقیقه هم میزنیم تا موادمون به خوبی سفید بشه و حجمش هم دو برابر بشه.

در مرحله بعد همچنان که مشغول هم زدن مواد هستیم به آرومی شیر و کره ذوب شده رو هم به باقی مواد اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه میدیم. سپس آرد، پودر کاکائو و بیکینگ پودر رو همه رو با هم میریزیم توی الک و بعد از الک کردن به باقی مواد اضافه می کنیم و با کاردک شروع می کنیم به هم زدن تا موادمون خوب با هم ترکیب بشند و به حالت یک دست در بیان، به علاوه این که به خاطر پودر کاکائو باید باید مواد کاملا قهوه ای رنگ بشند.

بعد از این که مواد به خوبی با هم ترکیب شدند و به غلظت پیدا کردند اون ها رو داخل قالب مورد نظر میریزیم و قالب رو داخل فر با دمای 180 درجه سانتی گراد میگذاریم تا برای حدودا 20 دقیقه بمونه و سفت بشه.

آماده سازی کرم پنیری روی کیک ها

برای درست کردن خامه روی کیک ها تخم مرغ، وانیل، شکر و نسکافه رو داخل یک ظرف مناسب میریزیم و با دور تند شروع می کنیم به هم زدن تا شکر کمی درش حل بشه سپس در مرحله بعد پنیر، خامه و آرد رو هم به اون ها اضافه می کنیم و هم زدن رو ادامه میدیم تا خودش رو بگیره.

در مرحله بعد پس از این که کیک ها رو بعد از 20 دقیقه از فر خارجشون کردیم، خامه پنیری رو روی کیک ها میریزیم و مجددا ظرف کیک رو میگذاریم داخل فر تا این بار برای تقریبا 45 دقیقه بمونه و کاملا بپزه و لایه روییش هم کاملا سفت بشه. نهایتا برای خوشمزه تر شدن و جذاب تر شدن کیکتون می تونید بعد از این که سرد شدند شکلات آب شده بریزید روی کیک ها تا ظاهر هیجان انگیز تری پیدی کنه.

طرز تهیه کیک شکلاتی با خامه پنیری

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این کیک دلبر لذت ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بپگذارید.

منبع: pinkfood.ir

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها