|

دسر چی درست کنم؟

طرز تهیه حلوا پسته تو ایکی ثانیه؛ یه دسر اعجوووبه که خوشمزگیش حریف میطلبه!

pistachio halva's recipe

اگه دوست داری که تو حلوا درست کردن و پذیرایی منحصر به فرد باشی با یه دسر خوش رنگ و لعاب به اسم حلوا پسته زدی وسط خال.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- برای ما ایرانی ها پسته یکی از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین خوراکی ها به حساب میاد که حسابی هم خوش خوراکه و اصلا نمیشه به یکی دو تا دونه از اون ها قناعت کرد، و تنها خودش نیست که انقدر محبوبه مشتقات اون هم به اندازه خودش جذاب و دوست داشتنی اند؛ از طرف دیگه یکی از بی نظیر ترین دسر های اصیلی که تو خونه هر ایرانی پیدا میشه و همه هم از دم، عاشقش هستند حلوا است، حالا فکر کنید که حلوای پسته عجب اعجوبه ی خوشمزه ای میشه!

از بحث حلوا هم که بگذریم دسر ها معمولا محبوب ترین بخش غذایی هستند به همین خاطر هم برای ما خیلی مهمه که اگر می خوایم یه پذیرایی حرفه ای و درجه یک از مهمون هامون داشته باشیم دست کم دو سه نوع دستور پخت مختلف دسر بلد باشیم که همیشه مجبور نشیم یه بسته پودر ژله رو خالی کنیم تو آب جوش و بدون هیچ ذوق و هنری یک ظرف دسر معمولی بگذاریم سر سفره. حلوا چسته یکی از اون دسر هایی است که می تونه حسابی براتون دلبری کنه و هنر شما رو به رخ بکشه. این دسر خوش طعم و خوش رنگ نه تنها مزه وسوسه کننده ای داره بلکه خیلی هم اصیل و پر طرفداره فقط کافیه یک بار امتحانش کنید، پس در ادامه با ما همراه باشید که از سادگی درست کردن این حلوا قطعا متحیر خواهید شد.

طرز تهیه حلوا پسته

مواد لازم برای حلوا پسته:

آرد 300 گرم

روغن مایع: 100 گرم

کره: 100 گرم

پودر پسته: 2 پیمانه

پودر هل: 2 قاشق چایخوری

گلاب: 2 قاشق سر پر

پودر قند: 1/3 پیمانه

طرز تهیه حلوا پسته

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، درست کردن این حلوای جذاب و دوست داشتنی خیلی کار سختی نیست در قدم اول باید آرد رو روی حرارت ملایم برای حدودا یک ربع تفت بدید و پس از تفت دادن الک کنید. بعد از الک کردن دوباره آرد رو روی حرارت بگذارید و کره و روغن رو هم بهش اضافه کنید و باز برای ده دقیقه تفت دادن رو ادامه بدید. در مرحله بعد پودر پسته رو اضافه می کنیم و دو دقیقه دیگه ارد رو به همراه مواد تفت میدیم.

در مرحله بعد گلاب و پودر قند رو هم به ترکیبات آردیمون اضافه کرده و شروع می کنیم به هم زدن، هم زدنت رو تا جایی ادامه میدیم که حلوا قشنگ خودش رو بگیره و سفت بشه؛ اگر دوست دارید می تونید حدودا 30 الی 50 گرم کره اضافه کنید تا حلواتون چرب و چیلی تر بشه.

در مرحله آخر حلوا رو که آماده شه توی قالب های سیلیکونی کوچیکی که از قبل تهیه کردیم میریزیم و سپس قالب ها رو داخل یخچال قرار میدیم تا هم خنک بشند و هم سفت، نهایتا هم خیلی راحت اون ها رو از درون قالب در میاریم.

طرز تهیه حلوا پسته

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این حلوا های خوش رنگ و منحصر به فرد لذت ببرید و نظرات و پیشنهادات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: pinkfood.ir

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی