|

چه خاکی برای شمعدانی مناسبِ؟ یه گل خوشگل و نوستالژی به یاد قدیم ندیما

خاک شمعدانی برعکس خیلی از گیاهان باید نسبتا سنگین باشه. ترکیب خاک برگ، خاک باغچه، کود گاوی پوسیده و شن انتخاب مناسبی است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شمعدانی یکی از محبوب ترین گل های آپارتمانی می باشد چرا که هم نگهداریش خیلی آسونِ هم اینکه بسیار زیبا است بنابراین اگر در زمینه پروش گل و گیاه مبتدی هستید یا اینکه وقت کافی برای رسیدگی ندارید ایشون از بهترین ها هستند. برای اینکه شمعدونی سرحال باشه باید نکاتی رو رعایت کنید مثلا باید گلدونتون رو جایی قرار بدید که حدود 12 ساعت در معرض نور خورشید باشه و در فصل بهار و تابستان به طور منظم ماهی یکبار بهش کود بدید. همچنین باید حواستون باشه که زیاد بهش آب ندید چرا که آبیاری زیاد بلای جان شمعدونی است.

علاوه بر مواردی که گفتیم برای داشتن گلدانی پر گل و سر حال باید حواستون به خاکش هم باشه. اگه نمی دونید چه خاکی برای شمعدانی مناسبِ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا کلی نکته کاربردی بهتون بگیم.

شمعدانی

خاک شمعدانی برعکس خیلی از گیاهان باید نسبتا سنگین باشه. ترکیب خاک برگ، خاک باغچه، کود گاوی پوسیده و شن انتخاب مناسبی است. به گزارش شایانیوز برای این ترکیب از دو قسمت خاک برگ، چهار قسمت خاک باغچه، دو قسمت کود گاوی پوسیده و دو قسمت شن استفاده کنید. استفاده از کود حیوانی پوسیده زمانی خوبه که شما گیاه رو خارج از خانه نگهداری کنید، در غیر این صورت به هیچ وجه از اون استفاده نکنید.

در مناطقی که تابستان های خیلی گرم دارد توصیه میشه که نیمی از خاک گلدان را از تورب استفاده کنید تا رطوبت را حفظ کند. خاک تورب همان خاک پیت است که از تجزیه خزه ها و گیاهان باتلاقی به دست می آید.

نویسنده: پرستو شیرمحمدی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها