|

دلایل زرد شدن برگ های پتوس و راه های درمانش؛ با این آبشاریه خوشگل به خونت صفا بده

اگه توی خونتون یه گلدون پتوس دارید که برگ هاش زرد شده حتما این مطلب رو بخونید چرا که دلایل و راه های درمانش رو گغتیم.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- پتوس جزء گل های آپارتمانی ایست که نگهداریش آسونِ و از اون جایی که خاصیت تصفیه کنندگی هوا رو داره خیلی پرطرفداره. پتوس رو میتونید در گلدان های آویزان که به سمت پایین حالت آبشاری دارن قرار بدید یا اینکه به صورت پیچیده به هم روی دیوار یا به صورت افقی روی طاقچه پرورش بدید.

با اینکه پتوس نیاز به مراقبت زیادی نداره اما گاهی اوقات بدقلقی میکنه و برگ هاش زرد میشه. توی این مطلب میخوایم دلایل زرد شدن برگ ها و راه درمانش رو بگیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

آبیاری زیاد و زرد شدن برگ های پتوس

اگه جزء کسانی هستید که بعد از خرید هر گیاهی اولین سوالشون اینِ که هر چند وقت یه بار بهش آب بدِن سخت در اشتباهید چرا که هیچ وقت نمیشه برای آبیاری تایم تعیین کرد. موقعی باید گیاهتون رو آب بدید که خاکش خشک شده باشه. برای آبیاری باید با انگشتون خاک رو تا عمق 2 تا 3 سانتی متری بررسی کنید اگه خشک بود بهش آب بدید. آبیاری زیاد باعث پوسیده شدن و ضعیف شده ریشه میشه و در نهایت منجربه زرد شدن و ریختن برگ ها میشه.

پتوس-طلایی

برای این که از عواقب آبیاری زیاد جلوگیری کنید حتما زهکشی گلدون رو چک کنید. به گزارش شایانیوز اگه نمیدونید زهکشی چیه باید بگیم که زهکشی یعنی شما شرایطی رو برای گلدان و خاک ایجاد کنید که آب رو به خوبی از خودش عبور بده. حتما منافذ باز کف گلدون که باعث میشه بعد از آبیاری آب اضافی ازش خارج بشه رو دیدید این همون زهکشی گلدونِ.

رابطه نور و زرد شدن برگ های پتوس

پتوس نور غیرمستقیم رو دوست داره و اگه در معرض نور مسقیم باشه برگ هاش زرد و پژمرده میشن. پس به هیچ وجه گیاهتون رو در معرض نور مستقیم قرار ندید چرا که آسیبی که از این جهت به گیاه واد میشه قابل جبران نیست. البته نور کم هم باعث زرد شدن برگ های پتوس میشه. اگ دلیل زرد شدن برگ ها کمبود نور بود گیاه رو به محلی با نور زیاد فیلتر شده منتقل کنید. پشت پنجره ای که بین گیاه و شیشه پرده نازکی باشه مکانِ مناسبی برای نگهداری پتوسِ.

نحوه-نگهداری-پرورش-گیاه-پتوس

تعویض کردن گلدان و زرد شدن برگ های پتوس

همه گل ها به عوض کردن جاشون حساس هستند بنابراین وقتی که گیاهی که داخل گلدون هست رو به باغچه منتقل میکنید یا حتی وقتی که گلدونش رو عوض میکنید ممکنِ برگ هاش زرد بشه. اگه با عوض کردن گلدانِ پتوس دیدید برگ هاش زرد شده نگران نباشید با گذشت زمان و عادت کردن گیاه به فضای جدید این مشکل برطرف میشه.

باد سرد و زرد شدن برگ های پتوس

پتوس به باد سرد خیلی حساسِ بنابراین گلدونتون رو در معرض باد کولر یا پنکه قرار ندید. بهتر دما برای پتوس دمای بین 18 تا 29 درجه است. پتوس رو کنار وسایل گرمایشی هم قرار ندید.

342093febc4bd8f18cfc415fa204aaa2

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها