|

چه کار کنیم تا بنفشه آفریقایی گل بده؟ با این رنگارنگِ مخملی خونتون خوشگل کنید

گل بنفشه آفریقایی از گیاهان محبوب آپارتمانیست که در تمام فصول سال گل میده به همین دلیل میشه بهش گل همیشه بهار گفت.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سانسوریا، پتوس، شفلرا، حسن یوسف، قاشقی، دیفن باخیا، بنفشه آفریقایی و ... جزء گل های محبوب آپارتمانی هستند که نگهداریشون آسونِ. پس اگه مبتدی هستید یا وقت کافی برای نگهداری گل و گیاه ندارید اما خیلی دوست توی خونتون چنتا گلدون داشته باشید سراغ این گل ها برید.

همون طور که گفتیم بنفشه آفریقایی یکی از محبوب ترین گل های آپارتمانیست که جذابیتش علاوه بر گل های رنگارنگِ زیباش بیشتر به خاطر برگ های مخملی و کرک دارشِ. این گل جذاب گل هایی به رنگ سفید، بنفش و آبی داره که چون در تمام فصول سال گل میده میشه بهش گل همیشه بهار هم گفت. حالا گاهی اوقات بنفشه آفرقایی گل نمیده یا اینکه گلدهیش کم میشه توی این مطلب علت هاشو بهتون میگیم پس با ما همراه باشید.

africa

آبیاری مناسب اما نه زیاد

اولین نکته برای گلدهی بنفشه آفریقایی آبیاری مناسبِ؛ آبیاری مناسبِ بنفشه از طریق سوراخ های زهکشی است. برای این منظور زیر گلدانی رو پر از آب کنید و گلدون رو داخلش قرار بدید تا گیاه از سوراخ های زیر گلدان آب مورد نیاز را به خود جذب کند. حواستون باشه بنفشه آفریقایی به آبیاری زیاد حساسِ. علاوه بر این به هیچ وجه نباید قطرات آب روی برگ هاش ریخته بشه چون خیلی زود پوسیده میشه.

s

کوددهی؛ عامل اصلی گلدهی بنفشه

دومین مورد گلدهی بنفشه آفریقایی کوددهی است. بهتره که ماهی یک بار گیاهتون رو با کود 36 12 12 تغذیه کنید. به گزارش شایانیوز سعی کنید کود و آب رو به شکل زیر گلدانی به گیاه بدید، یعنی کود رو داخل آب حل کنید و گلدان رو داخل محلول قرار بدید تا گیاه خودش آب رو جذب کنه.

z

نور مناسبِ فیلتر شده

این گیاه هم به نور کم و هم به نور زیاد حساسِ بنابراین گلدونتون رو در جایی قرار بدید که نور فیلتر شده بهش برسه. برای این منظور گلدون رو پشت پنجره بذارید اما باید بین گیاه و پنجره یه پرده نازک وجود داشته باشه تا گیاه از نور فیلتر شده بهره مند بشه. نور اگر زیاد و فیلتر شده نباشه باعث سوختگی برگ ها خواهد شد و اینکه نور زیاد باعث میشه که گلدهی گیاه کم بشه. اگه در آپارتمان زندگی میکنید و نور کافی ندارید میتونید از نور مصنوعی هم برای پروش این گیاه استفاده کنید.

a

خاک مناسب بنفشه آفرقایی خاک اسیدیست

خاک مورد نیاز برای بنفشه آفرقایی خاک نسبتا اسیدی است. ترکیب 60 درصد پیت ماس و 40 درصد پرلیت ترکیب مناسبی است. این خاک به دلیل زهکشی مناسب برای نفس کشید گیاه ایده آل است.

et

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها