|

باغ های ایرانی که باید دید

دیدنی ترین باغ های ایران که بهشت روی زمین هستند؛ حیف نیست این همه زیبایی رو از دست بدی

Persian Gardens

این بار برنامه سفرت رو بر مبنای بازدید از جذاب ترین و منحصر ترین باغ های دنیا یعنی باغ های ایرانی بگذار که زیباییشون زبونت رو بند میاره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- از گذشته های دور تا به امروز، از زمان هخامنشیان و کوروش کبیر تا به همین لحظه در میان تمامی التهاب های روزمره انسان مدرن ایرانی، باغ های ایرانی از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار بودند. باغ های ایرانی نماید از فرهنگ و سنت های ما هستند که با طبیعت پیرامون اجین شده اند. همان طور که قبل تر هم اشاره کردیم وجود این باغ ها از گذشته های دور در ایران رواج داشته است و ارزشمند بوده به نوعی که در ادبیات ایران زمین نیز بار ها به آن ها اشاره شده است البته غالبا با نام های باغ سرا، پردیس یا فردیس، بوستان یا بستان، و باغ ایرانی نیز نامی است که این روز ها به آن ها اطلاق می شود.

وقتی صحبت از باغ های ایرانی به میان می آید بی شک یکی از اولین تصاویری که در ذهن هر ایرانی شکل می بندد تصویر زیبای باغ فین کاشان است که زیبایی آن شما را شیفته خود خواهد کرد اما این باغ زیبا و دلگشا تنها باغ ایرانی ای نیست که تا به این حد سحر آمیز و مجذوب کننده است. از آن جایی که باغ های مهم و قدیم ایرانی از با ارزش ترین و جذاب ترین مکان ها برای گشت و گذار و بازدید هستند در ادامه ما پنج مورد دیگر از این فردوس های برین را به شما معرفی می کنیم که بازدید از هر کدام می تواند لذتی وافر و وصف نشدنی داشته باشد.

Persian Gardens

1.باغ ارم شیراز

شیراز به قدری از بناها و مکان های دیدنی لبریز است که بهتر است بی برو برگرد برای سفر و گشت و گذار در این شهر لیستی بلند و بالا از بناهای دیدنی و مکان های خاص تهیه کنید تا هیچ شاهکاری را از قلم نیندازید. از جمله بناهایی که نباید از دست بدهید و مورد بحث ما نیز می باشد باغ ارم است که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است.

Persian Gardens

2.باغ چهلستون اصفهان

اصفهان با زیبایی های بی حد و اندازه اش به قدری مشهور است که قطعا خودتان هم حدس زده اید یکی از زیبا ترین باغ های ایرانی در این شهر قرار دارد، باغ چهلستون که در دوره شاه عباس یکم در اصفهان احداث شده است. این باغ نمونه ای کامل از باغ های سلطنتی ایرانی می باشد که چنانچه اشاره شد به دوره حکومتی صفویه باز می گردد.

Persian Gardens

3.باغ شاهزاده کرمان

باغ شاهزاده ماهان کرمان یکی دیگر از باغ های بسیار زیبا و چشمگیر ایرانی است که قدمت آن به دوره قاجاریه بر می گردد. این باغ مساحتی نزدیک به 3/5 هکتار دارد که به همین دلیل آن را بزرگ ترین باغ ایرانی می نامند. همان طور که می دانید کرمان یکی از شهر های کویری ایران زمین است و برای همین هم وجود چنین باغی از جذابیت های قابل توجه کرمان به حساب می آید.

Persian Gardens

4.باغ دولت آباد یزد

به گزارش شایانیوز، در اواخر دوره افشاریه در شهر یزد باغ دولت آباد به دستور محمد تقی خان بافقی احداث شد این باغ دارای عمارت بادگیری با ارتفاع 33/8 متر می باشد که به عنوان بلند ترین بادگیر خشتی جهان شناخته می شود. اگر به شهر یزد سفر کردید گذر از این باغ را از قلم نیندازید که زیبایی آن به طرز باور نکردنی ای جادویی است.

Persian Gardens

5.باغ اکبریه بیرجند

یکی از بناهای بسیار دیدنی و جذاب شهر بیرجند عمارت و باغ اکبریه می باشد که در دوره قاجاریه احداث شده است. این باغ در گذشته خارج از بافت شهری و در توابع آن قرار گرفته بود اما حالا دیگر با گسترش فضای شهری باغ اکبریه در داخل بافت قرار گرفته و همین هم دسترسی به آن را راحت تر می کند.

Persian Gardens

عکس شاخص: باغ ارم و هشت باغ دولت آباد

آیا شما کاربران شایانیوز تا به حال هیچ یک از باغ های ایرانی را ملاقات کرده اید؟ تجربیات و پیشنهادهای خودتان رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگه به سفر و گشت و گذار مخصوصا از نوع طبیعتگردیش علاقه دارید صفحه سفر و ایرانگردی ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی