|

چرا باید بریم زنجان؟

سفر به زنجان یعنی کلی زیبایی و کلی خاطره خوب؛ هرچی لازمه بدونی گفتم پس ساکت رو ببند

زنجان یکی از اون شهر های زیبا و دوست داشتنی ایست که جاذبه های دیدنیش تمومی نداره اما اون طور که باید و شاید شناخته شده و معروف نیست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با شروع مهر ماه و فصل آغاز مدرسه ها میزان افرادی که برنامه های سفری می چینند خیلی کمتر میشه از طرف دیگه سرد شدن هوا هم یک عامل بسیار مهم برای کاهش علاقه خیلی از مردم به سفر کردن به حساب میاد، برای همین هم اون هایی که کل تابستون رو مشغول بودن و هیچ برنامه تفریحی و گردشگری ای نداشتند باید دست بجنبونند و قبل از سرد شدن هوا یه مسافرت جذاب ترتیب بدند.

با توجه به این که هنوز هوا در بسیاری از شهر ها گرمه بهتره که گزینه های انتخابیتون رو به شهرها و استان هایی که آب و هوای بهتری دارند محدود کنید مثل کردستان و یا همدان. یکی دیگه از شهر هایی که می تونید بهش سر بزنید و سفر بسیار خوبی هم داشته باشید زنجان است. زنجان نسبت به زیبایی و جاذبه های تاریخی و طبیعی ای که دارد اون طور که باید و شاید شناخته شده نیست و شما کمتر کسی رو میبینید که برای سفر، زنجان رو در گزینه های خودش قرار بده. در ادامه یک بررسی کوچیک می کنیم تا ببینیم برای سفر به زنجان حدودا به چقدر هزینه احتیاج داریم و از چه جاهایی میشه در این شهر دیدن کرد.

تپه‌های آلا داغ لار یا کوه‌های رنگی

تپه های آلا داغ لار یا کوه های رنگی

بهترین زمان سفر به زنجان کی است؟

خب همون طور که قبل تر هم اشاره کردیم بهترین سفر برای سفر به زنجان بهار و تابستان است به خاطر این که این شهر یا بهتره بگیم این استان آب و هوای کوهستانی ای داره که باعث میشه پاییز و زمستان اون سرد و برفی باشه به همین خاطر هم مخصوصا برای کسانی که به آب و هوای سرد عادت ندارند با تمام زیبایی ای که میشه در زمستان شاهدش بود سفر در فصول سرد پیشنهاد نمیشه.

سفر از تهران به زنجان چقدر زمان میبره؟

مسلما پاسخ این سوال بستگی به این داره که شما دوست دارید با چه وسیله ای سفر کنید؛ و اما اگر براتون سواله که چه گزینه هایی پیش روتونه باید بگیم که شما به وسیله هواپیما، قطار، اتوبوس و البته اتومبیل شخصی می تونید عازم زنجان بشید که طبیعتا اگر دوست دارید گشت و گذاری به اطراف این شهر زیبا داشته باشید بهتره گزینه اتومبیل شخصی رو انتخاب کنید؛ با این حال سفر با هر یک از وسایل نقلیه ذکر شده لذت و مزایای خودش رو داره.

مسجد جامع

مسجد جامع

تقریبا از تمامی شهر های ایران برای زنجان اتوبوس مستقیم وجود داره اما از تهران جدای از خط مستقیم شما می تونید با هر اتوبوسی که عازم شهر های شمال غربی می شود به سمت زنجان حرکت کنید. برای قطار نیز هم تقریبا تمامی خطوط راه آهن از زنجان می گذرند با این حال مهم ترین خط، راه آهن تهران تبریز است؛ و شما می تونید با حدودا 6,000,000 ریال برای خودتون بلیت قطار تهیه کنیدو

به گزارش شایانیوز، برای آن هایی که می خواهند با اتومبیل شخصی به سمت زنجان حرکت کنند باید بدانید که شما حدودا 340 کیلومتر در راه خواهید بود که نزدیک به 4 ساعت زمان می برد.

زنجان کجا بریم؟

همون طور که گفتیم زنجان به قدری جاذبه دیدنی دارد که نمیشود به این راحتی ها از آن دل کند و نام بردن تک تک آن ها در غالب این خبر نمی گنجد با این حال ما چند نمونه از مهم ترین ها و زیبا ترین های زنجان رو به شما معرفی می کنیم تا بدانید با چه جاذبه هایی رو به رو بخواهید بود.

1.بازار سنتی زنجان

شاید در قدم اول معرفی یک بازار کمی عجیب به نظر برسد اما با گذر از این بازار نه تنها شما می تونید خرید خوبی داشته باشید بلکه از معماری زیبا و جذاب اون نیز غرق در لذت خواهید شد. جالبه بدونید که بازار سنتی زنجان به عنوان طولانی ترین بازار سرپوشیده ایران شناخته میشود.

بازار سنتی زنجان

2.موزه رخت شوی خانه

موزه رخت شوی خانه یکی از جذاب ترین بناهایی است که می تونید برای تماشای اون عازم زنجان بشید. در قلب بافت تاریخی زنجان بنایی تاسیس شده به نام عمارت رخت شوی خانه که در جهان همانند نداره یا دست کم می تونیم بگیم کم نظیر است. این عمارت به جهت سردی بیش از اندازه هوا برای بانوان زنجانی ساخته شده است که البته الان به موزه تبدیل گشته. معماری این بنا به سبک اواخر قاجار و اوایل پهلوی بر می گردد.

موزه رختشوی خانه

3.غار کتله خور

یکی از جاذبه های دیدنی زنجان که به هیچ عنوان نباید از دست دهید، البته اگر از تماشای جاذبه های طبیعی لذت می برید، غار کتله خور است. فاصله این غار از مبدا زنجان 165 کیلومتر است که یعنی 2 ساعت زمان می برد تا شما با یکی از اعجاب انگیز ترین جاذبه های طبیعی استان زنجان رو به رو شوید. گمان می رود که این غار طبیعی، از هفت طبقه تشکیل شده است که البته هنوز فقط سه طبقه آن کشف شده، در ارتباط با طول غار نیز اگر چه ما الان به 4 کیومتر از این غار دسترسی داریم اما انتهای آن هنوز کشف نشده است. جالب است بدانید که تحقیقات حاکی از آن است که به احتمال بسیار زیاد این غار نهایتا به غار علیصدر همدان منتهی می شود. و این ها تنها بخشی از زیبایی ها و عجایب غار  کتله خور هستند.

غار کتله خور

در زنجان کجا اقامت کنیم؟

گزینه های پیشرو برای اقامت در زنجان بسیار متنوع است از استراحتگاه های عمومی گرفته تا هتل های لوکسی که به امکانات کامل مجهز شده اند. با این ترتیب شما با هر بودجه ای که در نظر داشته باشید می تونید استراحتگاه مناسبی برای اقامت پیدا کنید.

برای اقامت در یک هتل سه ستاره با امکانات مناسب در مرکز شهر شما نیاز به حدودا 6,000,000 ریال هزینه دارید که طبیعتا این قیمت برای اقامتگاه های بوم گردی کمتر و برای هتل های لوکس تر بیشتر خواهد شد.

عکس شاخص: تپه های آلا داغ لار و قلعه بهستان یا کهن دژ

آیا شما کاربران شایانیوز تا به حال به زنجان سفر کرده اید؟ تجربیات و پیشنهادهای خودتان رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگه به سفر و گشت و گذار مخصوصا از نوع طبیعتگردیش علاقه دارید صفحه سفر و ایرانگردی ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها