|

چرا یزد اینقدر مهم است؟

سفر یزد یعنی پیدا کردن ماشین زمان؛ جاذبه هاش که هیچ قیمت هتل هم گفتم بدو که دیر نشه

یزد شهری است که زیبایی و قدمت تاریخی اون به طرز باور نکردنی ای سحر آمیز است و برای همین هم شما رو حسابی جذب خود خواهد کرد پس با آن آشنا شوید

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- زمانی که شما تصمیم به سفر می گیرید انتخاب مقصد یکی از مهم ترین مسائلی است که باید در رابطه با اون فکر و نتیجه گیری کنید. در رابطه با این موضوع هم فاکتور های زیادی هستند که گزینه های شما رو محدود می کنند و نهایتا یک یا دو انتخاب جلوی روی شما قرار میدهند؛ به هر حال بر هیچ کس پوشیده نیست که ایران عزیز ما تک به تک شهر ها و استان هاش سرشار از بناهای دیدنی و طبیعت های حیرت آور است که سفر به هر کدوم می تونه شما رو به وجد بیاره و سفرتون رو خاطره انگیز کنه، از قزوین و کردستان گرفته تا جاده هایی که تنها سفر کردن در اون ها بدون هیچ مقصد مشخصی می تونه رویایی و مسرت بخش باشه. یکی از زیباترین و بی نظیر ترین شهر هایی که سفر به اون جا می تونه در لیست اولویت های شما قرار بگیره یزد است.

چرا یزد اینقدر مهم است؟

میدان امیرچخماغ

چرا باید بریم یزد و بهترین زمان سفر به یزد کی است؟

یزد زیبای ما اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی دنیاست که قدمت و زیبایی اون می تونه همش از سر هر کسی بپرونه. طبیعت کویری زیبا، معماری جذاب و بناهای دیدنی یزد در کنار خوراکی ها و شیرینی های وسوسه کننده اش همگی دلیل های محکمی هستند برای انی که شما رو به دیدن این شهر ترغیب کنند. معماری سنتی و بافت تاریخی کم نظیر و خاص یزد به قدری تاثیر گذار است که نه تنها ایرانی ها بلکه گردشگران خارجی رو هم شیفته خودش کرده.

با توجه به این که یزد آب و هوای کویری ای دارد می تونیم اون رو به عنوان یکی از گرم ترین شهر های ایران معرفی کنیم و همین موضوع هم باعث میشه که شما تو هر زمان از سال که هوای یزد زد به سرتون نتونید به راحتی ساکتون رو جمع کنید و عازم بشید چون زمستون های سرد و تابستون های سوزانی داره؛ با این حال معیار های دیگه ای هم هستند که ممکنه بدون اهمیت به فاکتور قبلی شما رو راهی یزد کنند، مثل جشنواره هایی که به مناسبت سالگرد ثبت جهانی یزد برگذار میشند، یا مراسم نخل گردانی که برای عزاداری محرمی صورت میگیره و یا مراسم مختلفی که برای هموطنان زرتشتی ما از واجبات هستند، مثل جشن سده.

چرا یزد اینقدر مهم است؟

زندان اسکندر (مدرسه ضیائیه)

سفر از تهران به یزد چقدر زمان می بره؟

برای سفر به یزد از مبدا پایتخت خوشبختانه راه های زیادی وجود داره، از اتوبوس گرفته تا هواپیما. هزینه یک بلیت اتوبوس از پایانه جنوب به مقصد یزد حدودا 2,000,000 ریال می باشد؛ علی رغم این که استفاده از تاکسی های اینترنتی و وسایل نقلیه عمومی در یزد خیلی راحت است اما با این حال اگر شما علاقه به گشت و گذار های شبانه و همچنین خارج از شهری دارید پیشنهاد ما طبق معمول اتومبیل شخصی است. فاصله تهران تا یزد 620 کیلومتر است که طی کردن اون با اتومبیل شخصی حدودا 7 ساعت زمان میبره.

یزد کجا بریم؟

به گزارش شایانیوز، با توجه به این که قبل تر اشاره کردیم که یزد یکی از تاریخی ترین و قدمت دار ترین شهر های دنیاست مطمئنا قابل حدس است که این شهر یا حتا بهتر است بگوییم این استان تا چه اندازه از دیدنی لبریز است؛ با این تفاسیر عنوان مقاصد گردشگریِ یزد کار راحتی نیست با این حال ما در ادامه چند نمونه از اون ها رو به شما معرفی می کنیم.

1.بافت تاریخی یزد

مطمئنا از هرچه هم که بگذریم نمیشه از بافت تاریخی یزد چشم پوشی کنیم. قدم زدن در این منطقه مثل گذر کردن در تاریخ است و به قدری شما رو مجذوب خود می کنه که حتا باورش هم نمی کنید. بازدید از بافت تاریخی یزد به ویژه در شب جذابیت دو چندانی داره که نمیشه انکارش کرد.

چرا یزد اینقدر مهم است؟

2.میدان امیر چخماق

اگر برای یزد به دنبال یک نماد باشیم بدون شک مجموعه میدان امیر چخماق یکی از بهترین گزینه های ممکن است که به دستور حاکم وقت یزد در دوره شاهرخ تیموری ساخته شده است. این مجموعه شامل بازار، مسجد، آب انبار و تکیه می شود و به عنوان اصلی ترین میدان شهر شناخته می شود.

چرا یزد اینقدر مهم است؟

3.آتشکده یزد

همان طور که قبل تر هم اشاره کردیم به طور کلی یزد برای هموطنان زرتشتی ما از اهمیت بالایی برخوردار است یکی از مهم ترین دلایل آن نیز آتش مقدس 1500 ساله است که در قلب عمارت آتشکده قرار گرفته است. این عمارت که بر خلاف سایر عبادتگاه ها بسیار ساده می باشد با الهام از معماری تخت جمشید ساخته شده است.

چرا یزد اینقدر مهم است؟

در یزد کجا اقامت کنیم؟

شاید اقامت در یزد از بسیاری دیگر شهر ها جذاب تر و هیجان انگیز تر باشد آن هم به خاطر هتل های سنتی زیبا و رویایی است که در سر تا سر یزد خودنمایی می کنند. شما با حدودا شبی 4,000,000 ریال می تونید در یک هتل سنتی سه ستاره اقامت کنید.

عکس شاخص: مسجد جامع یزد و هشت باغ دولت آباد

آیا شما کاربران شایانیوز تا به حال به یزد سفر کرده اید؟ تجربیات و پیشنهادهای خودتان رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگه به سفر و گشت و گذار مخصوصا از نوع طبیعتگردیش علاقه دارید صفحه سفر و ایرانگردی ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها