|

چرا باید بریم کاشان؟

کاشان شهری که خارجیا دست از سرش بر نمی دارن؛ ببین هم هزینه ها دستت میاد هم جاذبه هاش

کاشان از محبوب ترین شهرهای ایران است که خارجی و ایرانی همگی عاشقش هستند اما چرا؟ سوال مهم تر هزینه سفر به کاشان چطور است؟ ما به شما می گوییم

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در ایران روستا ها، شهرها و استان های زیادی وجود داره که از زیبایی و قدمت گرفته تا جاذبه های دیدنی و گردشگری حرف های زیادی برای گفتن دارند، شهر هایی که یکی از یکی زیبا تر و دل فریب تر هستند و گشت و گذار در اون ها سرشار از حس خوب و رضایت است، مثل همدان؛ اما در این بین بعضی از شهرها هستند که برای گردشگران و توریست های خارجی هم به طرز عجیب و غریبی جالب توجه و  مهم به حساب میان، به طوری که هر وقت سال هم که باشه وقتی به این شهر ها سر میزنی حتما یکی دو تا توریست خارجی خواهی دید. یکی از این شهر های فوق العاده زیبا و توریستی که علاوه بر مردم خودمون، دل خارجی ها رو هم بد جوری برده کاشان است. حالا ما می خوایم ببینیم که کاشان چی داره که انقدر دلبری میکنه و در سر تا سر دنیا طرفدار داره و یک سفر کوتاه به کاشان چقدر هزینه بر می داره.

مهمترین علت شهرت کاشان چیست؟

مسلما زیبایی بنا ها و طبیعت کاشان از عمده ترین دلایل شهرت این شهر به حساب میاد اما آنچه که این شهر رو با باقی شهر ها متفاوت میکنه دوره گلاب گیری است که از سنت های شیرین و قدیمی کاشان به حساب میاد و به مناسبت شکر گذاری در فصل بهار انجام میشه. این روند به قدری جذاب و دلنشینه که میشه ازش به عنوان یکی از مهم ترین دلایل شهرت کاشان نام برد.

صفر تا صد سفر به کاشان، از هزینه هاش تا جاذبه هاش

کاشان کجا بریم؟

شهر کاشان اگر چه وسعت بالایی نداره اما یکی از مهم ترین شهرهای تاریخی ایران به حساب میاد و معرفی جاذبه های دیدنی و گردشگری آن اصلا کار راحتی نیست و به این راحتی ها نمیشه سر و تهش رو هم آورد در بین بی شمار بنای تاریخی و جاذبه گردشگری ما سه تا از مهم ترین آن ها رو با شما به اشتراک گذاشتیم تا فقط چشمه ی کوچکی از زیبایی های کاشان رو ببینید.

1.تیمچه امین الدوله

یکی از زیبا ترین ویژگی هایی که در سرتاسر کاشان وجود داره معماری بسیار چشم نواز و هنرمندانه آن است که بین اهل هنر و معماری حسابی زبان زد است و مورد توجه قرار داره. تیمچه امین دوالله مرکز فروش فرش های دستباف کاشان است، فرش هایی که هر چه از زیبایی و هنرمندانه بودنشون بگیم قطعا کم گفتیم، اما یکی دیگه از زیبایی های این بازار معماری بسیار خاص آن است. به طور کلی بازار کاشان یکی از مهم ترین و زیبا ترین بازار های ایران به حساب میاد که میتونیم بگیم تیمچه امین الدوله گل سر سبد اون هاست و قدمت اون به دوره قاجاریه بر می گردد.

صفر تا صد سفر به کاشان، از هزینه هاش تا جاذبه هاش

2.باغ فین

مطمئنا کسی نیست که تا به حال اسمی از باغ فین نشنیده و تصویری از آن ندیده باشه. زیبایی این باغ و معماری اون به حدی زیبا و تحسین برانگیزه که نمیشه به راحتی از ش چشم برداشت. جالب است بدانید که اولین اشاره هایی که در تاریخ به این باغ میشود به دوره یعقوب لیث صفاری بر می گردد. جالب ترین ویژگی این باغ این است که در آن حوضی وجود دارد که مردم اعتقاد دارند اگر درون آن سکه بیاندازید آرزویتان بر آورده می شود.

صفر تا صد سفر به کاشان، از هزینه هاش تا جاذبه هاش

3.خانه طباطبایی ها

اگر به دنبال یک آینه تمام و کمال از هنر معماری ایرانی می گردید قطعا باید از خانه طباطبایی ها دیدن کنید. قدمت این خانه دیدنی به دوره قاجاریه بر می گرده، یکی از معروف ترین و خاص ترین ویژگی های این خانه تاریخی این است که پایین تر از سطح زمین ساخته شده و از سیستم تهویه هوای مطبوع غیر ماشینی ای استفاده می کند که شما را رسما متحیر می کند. در رابطه با زیبایی این خانه هر چه بگوییم کم است.

صفر تا صد سفر به کاشان، از هزینه هاش تا جاذبه هاش

بهترین زمان برای سفر به کاشان کی است؟

کاشان از آنجایی که شهری کویری به حساب میاد طبیعتا سفر در تابستان و زمستان کمی سخت است و ممکن است شما را اذیت کند اما در عوض بهار و پاییز آب و هوایی بسیار مطبوع و دل چسب دارد. با این همه بهترین زمان برای سفر به کاشان نیمه دوم اردیبهشت ماه است که اوج گلاب گیری می باشد.

صفر تا صد سفر به کاشان، از هزینه هاش تا جاذبه هاش

سفر از تهران به کاشان چقدر زمان میبره؟

اینکه شما دوست دارید چطور به این شهر سفر کنید خیلی در بازه زمانی سفر شما موثره. به طور کلی باید بگیم که اگر شما از پایتخت عازم کاشان میشید  باید مسافتی حدود 244 کیلومتر رو طی کنید که به طور معمول حدودا 2 ساعت 30 دقیقه طول میکشه با این حال اگر دوست دارید که از مسیر بیشتر لذت ببرید و می خواید که با ماشین شخصی سفر کنید ممکنه این زمان براتون بیشتر بشه. بهترین مسیری که شما باید با اتومبیل شخصی طی کنید، اتوبان تهران قم می باشد و  بعد از رد شدن از شهر قم وارد اتوبان قم کاشان خواهید شد.

گزینه دیگه سفر با قطار است که قطار تهران کاشان نیز هم 2 ساعت 30 دقیقه در راه خواهد بود. هزینه بلیت قطار نیز برای یک کوپه شش نفره  4,700,000 ریال می باشد.

اگر هم تعداد شما بیش تر از این هاست و دوست دارید که در تمام مسیر همراه هم باشید قطعا اتوبوس بهترین گزینه می باشد که این مسیر رو درست مانند قطار در 2 ساعت 30 دقیقه طی می کنه و یک بلیت اتوبوس VIP تقریبا 6,000,000 ریال می باشد.

در کاشان کجا اقامت کنیم؟

برای اقامت در کاشان شما هیچ نگرانی ای ندارید چون از هر سبک و سیاقی که بخواید محل اقامت وجود داره از هتل های شیک گرفته و اقامتگاه های سنتی ای که دوست ندارید ازشون خارج بشید گرفته تا خانه مسافر و اقامتگاه های بوم گردی. در ارتباط با هزینه آن ها هم همون طور که حدس زدید نرخ های متفاوتی وجود داره و شما با هر مقدار بودجه ای که در نظر گرفتید می تونید اقامتی راحت و بدون دردسر در کاشان داشته باشید.

برای مثال هزینه یک شب اقامت در یک اقامتگاه سنتی که به تمامی امکانات مجهز شده و تقریبا در مرکز شهر هم قرار داره حدودا 3,000,000 ریال محاسبه میشه.

صفر تا صد سفر به کاشان، از هزینه هاش تا جاذبه هاش

به عنوان کلام آخر این که شهر کاشان به قدری زیبا و دلپذیر است که اگر تا به حال به آن جا سفر نکرده اید به شما پیشنهاد می کنیم حتما اولین برنامه سفر خود را به کاشان تنظیم کنید که پشیمان نخواهید شد.

آیا شما کاربران شایانیوز تا به حال به کاشان سفر کرده اید؟ تجربیات و پیشنهادهای خودتان رو با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها