|

بیا تا روش های صحیح نگهداری میوه در یخچال بگمِت؛ هر میوه ای قلق خاص خودشو داره هااااا

اینجا قراره ترفندای تر و تازه نگهداشتن میوه ها رو تو یخچال یاد بگیرین و انواع میوه ها رو تا مدت ها عین روز اولش حفظ کنین.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تا حالا براتون پیش اومده که آقاتون با کلی میوه رنگ و وارنگ دست پر بیاد خونه و اولین چیزی که به ذهنتون میرسه اینه که ای واااای اینا تا دو روز دیگه نهایت همشونو باید بریزین دور و شروع میکنین به داد و بیداد! البته خب حق هم دارین، چون از ترفندایی که میتونه کمک کنه تا شما حتی تا یک هفته هم میوه هاتون رو تر و تازه نگهدارین، مطلع نیستین. ترفندای خونگی که تا به اینجا یاد گرفتین روش نگهداری سبزیجات و فریز کردن بامیه بوده که حالا قراره با چند تا حرکت ساده، میوه هاتون رو عین روز اولش تا مدت های طولانی نگه دارین. تو این مقاله قصد داریم ترفندای جالب و خفن حفظ میوه ها در یخچال رو به شما یاد بدیم تا زندگی به کامِتون همیشه شیرین و میوه ای باشه!

gf

1. دمای یخچالتو واسه میوه ها تنظیم کن!

یکی از مواردی که باید برای نگهداری میوه های مختلف همواره مدنظر قرار بدین، توجه به دمای یخچاله. از اونجایی که اغلب میوه ها با وجود اینکه به محض ورود به خونه تو یخچال میرن، ولی باز هم در زمان کمی خراب میشن. در این شرایط بهتره دقت کنین که دمای یخچال رو روی 1 درجه سانتی گراد قرار بدین تا میوه ها با دمای متعادل و مناسبی تازه بمونن.

q

2. کیسه پلاستیکی واسه میوه ممنوعه!

برای اینکه میوه هاتون تا مدت زمان زیادی تازه بمونن، از قرار دادن اونا در کیسه های پلاستیکی خودداری کنین. این کار فقط و فقط باعث میشه میوه ها له و پوسیده بشن و در کمترین زمان ممکن تازگیشون رو از دست بدن.

w

3. هر میوه ای قِلق خاص خودش رو داره!

حواستون باشه که هر میوه ای برای نگهداری طولانی مدت یه روش خاص خودش رو داره و باید قلقش رو بلد باشین. به عنوان نمونه نباید بعضی میوه ها مثل گیلاس یا آلبالو و توت فرنگی رو تو بخش های بالایی یخچال قرار بدین و هر چی اونا رو تو طبقات پایین تر جا بدین، موندگاری میوه هاتون هم بیشتر خواهد بود. این در حالیه که بعضی میوه ها رو اصلا نباید توی یخچال بذارین. این میوه ها همچون موز و پرتقال و گلابی هر چی در دمایی باشن که به دمای اتاق نزدیک تر باشه، تازه تر باقی میمونن.

e

4. تازه ها رو از خرابا جدا کن!

شاید تابحال خیلی با این صحنه مواجه شدین که مثلا امروز یه میوه توی جامیوه ای خرابه و وقتی فردا میرین بهش سر میزنین کل میوه ها رو کپک زده یا له کرده. این همون قضیه ضرب المثلیه که میگه یه بز گر کل گله رو گر میکنه. واسه همین پیشنهاد میدیم همیشه میوه های درون یخچال رو بررسی کنید و اگر میوه خرابی رو دیدین حتما اونو دور بندازین.

d

5. سیب رسیده رو بکش یه وَر!

بهتره بدونین برخی از میوه ها نظیر سیب از خودشون گازهایی به نام اتیلن متصاعد میکنن که باعث میشه زودتر از موعد خراب شن. به همین دلیل پیشنهاد میدیم حتما سیب هایی که رسیده هستن رو در همون اول از سیب های دیگه جدا کنین. اینطوری میونین سیب ها رو تازه تر از همیشه نگه دارین.

w

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها