|

فوت فن خرید یه دل و جگر تازه؛ خودت تمیز کن به سیخ بکش کباب کن نوش جووون!

اینجا قراره ترفند خوش طعم کردن دل و جگر کبابی رو به همراه روش پختش برای 4 نفر رو یاد بگیرین و کباب دل و جگر بشه اولویت اول زندگیتون!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تابحال ترفندای خونگی درست کردن غذاهای سنتی مثل خورشت قیمه و قورمه سبزی رو یاد گرفتین و تونستین میزتون رو خوش رنگ و لعاب تر کنین. اما در میون تمام غذاهای سنتی ایرانی همواره کباب جزو محبوب ترین غذا به شمار میاد که در هر وعده ای از ناهار گرفته تا شام همیشه طرفدارای خاص خودش رو داره و هر قسمتی از کشور با سبک خاص خودشون کباب های منحصربه فردی رو به مردم ارائه میدن.

اما بی تردید اگه قرار باشه یکی از جذاب ترین کباب های اصیل ایرانی رو نام ببریم، دل و جگر جزو اونا به حساب میاد. بهتره بدونین خوردن این کباب خوشمزه تو خونه یه سری اصولی داره که با رعایت اونا میتونین بهترین غذای دنیا رو نوش جان کنین. اینجا قراره هر چی لازمه درباره خرید و درست کردن دل و جگر بدونین براتون توضیح بدیم. پس با ما همراه باشید:

ew

دل و جگر تازه میخوای، اینجوری انتخابش کن!

یکی از راه هایی که میشه دریافت آیا دل و جگر تازه هست یا نه شناسایی رنگ اونه. رنگ جگر تازه تقریبا قهوه ای رو به قرمزه که برای تشخیص بهترش باید از کسایی که خیلی تو دل و جگر کباب کردن حرفه ای هستن، کمک بگیرین. راه دیگه تشخیص تازه بودن جگر اینه که توی جگر رو بشکافین. در صورتی که غده یا رگی توش نباشه، یعنی جگر تازه است.

همچنین باید حواستون باشه که جگر حالت وارفتگی یا شل بودن نداشته باشه. اگر هم میخواین از بوی اون متوجه شین، پس بدونین که جگر تازه بوی خونِ مونده نمیده.

fd

مواد لازم واسه ساخت بمب خوشمزه و خوش پختِ دل و جگر!

بی تردید واسه درست کردن هر کبابی موادی که اون رو طعم دار میکنه، به عنوان اصلی ترین قسمت در آماده سازی کباب به شمار میره. اگه میخواین جگر رو برای 4 نفر سرو کنین، از جگر گوسفندی به میزان 400 گرم استفاده کنین. همچنین برای گرفتن بوی گوشت و ترد کردنش، نیاز به یک پیاز متوسط دارین. سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون رو حاضر کنین که با دو تا لیموترش و یکم نمک ترکیبی بی نظیر واستون میسازه که از خوردنش کیف کنین.

q

tr

دل و جگر رو اینجوری به سیخ بکش و بزن بر بدن!

واسه درست کردن جگر اول اون رو به قطعات کوچک همچون چنجه تیکه کنین و بعد همه رو توی ظرف بریزین. حالا پیاز رو با ابعاد درشت خرد کرده و به کاسه اضافه کنین. تو این مرحله باید روغن زیتون رو با نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کنین. تمام مواد رو با هم مخلوط کنین تا جایی که مطمئن بشین به طور کامل مواد به خورد تکه های جگر رفته.

سپس باید جگرها رو توی یخچال بذارین و بعد از یک ساعت بیرون بیارینش و با چلوندن لیموترش هم گوشت جگر رو ترد کنین و هم ترش و خوشمزه. حالا وقتشه که منقل رو روشن کنین و سیخ های جگر رو روی منقل بچینین و مدام بچرخونین سیخ ها رو که مبادا گوشتشون بسوزه.

w

q

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی