|

ترفندای خونگی طعم دار کردن مرغ؛ اینجوری مزه دلچسب مرغ تُرد رو زیر دندونات حس کن

اینجا قراره ترفندای خونگی رفع بوی بد مرغ رو آموزش ببینید و با کمک اونا طعم بی نظیر و فوق العاده ای به غذاتون ببخشین.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غذا درست کردن برای بسیاری از خانوما در کنار سیر کردن شکم خانواده به عنوان یه تفریح محسوب میشه. از اونجایی که بسیاری از غذاهایی ایرانی، از سنتی تا امروزی، بر پایه گوشت و مرغ هستن انتخاب این دسته از مواد پروتئینی بسیار اهمیت پیدا میکنه. اما یکی از دغدغه های اصلی خانوما در این زمینه نحوه رفع بوی زهم مرغه که بعد از کلی زحمتی که برای درست کردنش میکشن، ناگهان وقتی که درب قابلمه رو برمیدارن، نمیتونن بهش نزدیک بشن.

تو این شرایط یادگیری ترفندایی که میتونه به رفع این بوی بد کمک کنه، بسیار ارزشمند خواهد بود. در این مقاله قصد داریم شما رو با ساده ترین روش های رفع بوی بد مرغ آشنا کنیم. در صورت کسب اطلاعات در این باره با ما همراه باشید:

jj1

1. یکی از روش هایی که اغلب خانوما از اون برای زمان هایی که میخوان مرغ کباب کنن ازش استفاده میکنن، مزه دار کردن با استفاده از زعفران و آبلیمو است. بدین منظور می بایست مرغ را به تکه هایی با سایز مدنظرتون تقسیم کنین. برای مزه دار کردن این تکه های مرغ یک پیاز را که ترجیحا متوسط باشه، رنده کنید. پس از اون پیازها رو با مقداری نمک و زعفرون ترکیب کنین. سپس نوبت به اضافه کردن آبلیمو میرسه.

حضور آبلیمو در ترکیب مزه دار کردن مرغ علاوه بر اینکه طعم ترش و جذابی به مرغ میبخشه، باعث ترد شدن مرغ هم خواهد شد. برای اینکه این ترکیب جذاب رو به مرغ اضافه کنین، مواد رو لایه لایه بریزین و روی لایه ها تکه های مرغ رو قرار بدین. بعدش اگه میخواین مرغ رو برای خورشت استفاده کنین، باید کمی هم روغن بهش اضافه کنین و اجازه بدین این مواد به خوبی به خورد مرغ برن و برای این کار بهتره مرغ رو روی حرارات کم قرار بدین.

aa

2. یکی دیگه از ترفندایی که بوی خوشی به مرغ میده، استفاده از پیاز به صورت خلالی هنگام پخت مرغه که بهتره حتما از برگ بو هم کنارش استفاده کنین. علاوه بر این در برخی خورشت ها همچون فسنجون میتونین از چوب دارچین هم کمک بگیرین که عطر بی نظیری رو به خورشتتون اضافه میکنه.

q

3. یکی دیگه از روش هایی که در کنار طعم دهی خوب به مرغ، میتونه اونو بسیار ترد و خوشمزه کنه، عملیاتیه که باید از شب قبلِ پخت مرغ براش اقدام کنین. بدین منظور مرغ رو با سایزهای دلخواه تکه کنین و سپس کمی نمک روش بریزین. مرغ ها رو توی آبکش قرار بدین و اجازه بدین تا فرداش استراحت کنه.

فردا که میرین سراغ مرغ ها با حجم آب اضافی که از مرغ خارج میشه روبه رو خواهید شد. حالا نوبت به شستن مرغ ها میرسه و بعدش واسه خوش طعم کردن اون از کمی کره استفاده کنین. سپس مقداری آب بریزین و صبر کنین تا تکه های مرغ به خوبی بپزه. در صورتی که وقت زیادی ندارین، مرغ هاتون رو موقع تیکه کردن کوچیک و به شکل نگینی دربیارین تا یه تفت دادن ساده واسه پختنش کفایت کنه.

e

4. از دیگر ترفندای طعم دار کردن مرغ که یه نتیجه فوق العاده عالی به غذاتون میبخشه، خوابوندن تکه های اون در ترکیب معجزه آسای سرکه و آبلیمو و اندکی زردچوبه اس. قراردادن تکه های مرغ در این مواد باعث میشه علاوه بر اینکه بوی زهم مرغ به طور کامل از بین بره، هم ترد بشه و هم طعم بی نظیری به اون ببخشه.

t

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها