|

ترفندای خونگی شستن تشک تخت؛ اینجوری تختتُ به سفیدی پنبه و به تمیزی روز اولش بکن

اینجا قراره ترفندای شستن و تمیز کردن تشک تخت رو از آلودگی و برخی لکه ها یاد بگیرین و زیبایی اتاق خود رو چندین برابر کنین.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- آیا تابحال براتون پیش اومد که پس از بیدار شدن از خواب با برداشتن ملحفه از روی تخت، تشکی پر از لکه و آلودگی های رنگ و وارنگ پیش چشمتون ظاهر بشه؟ بهتره بدونین حالا که ترفندای خونگی برای رهاشدن از لکه های مبل و دیوار رو یاد گرفتین، بد نیست که از حالا به بعد یه تشک فوق العاده تمیز عین روز اول برای خودتون بسازین.

البته در این مواقع بسیاری از افراد سعی میکنن با استفاده از ملحفه های مختلف این لکه ها رو از دید بقیه پنهان کنن. چون بر این باورند که شستن تشک بعد از کار معدن سخت ترین کار دنیا به حساب میاد!!!  فقط با استفاده از چند روش ساده میتونین جذابیت از دست رفته تختتون رو دوباره به اون برگردونین. واسه همین توی این مقاله قصد داریم ساده ترین روش های شستن تشک تختخواب رو به شما آموزش بدیم تا زیبایی اتاق رو دو چندان کنید.

gf

1. برای اینکه بتونین تشک تختتون رو به زیبایی و تمیزی روز اول دربیارین، در مرحله ابتدایی باید کاور بیرونی تشک رو بشورین. از اونجایی که کاور تشک به صورت مستقیم با خود تشک در ارتباطه پس اگر لکه ای هم روی تشک پدید بیاد، به کاور منتقل میشه. برای همین در ابتدا باید از تمیزی کاور مطمئن باشین. همواره در این زمینه توصیه میشه در بازه های زمانی 6 ماهه حتما کاور تشک رو بشورین. در صورتی که کاور با لکه هایی همچون قهوه و چای آلوده شده، میتونین با استفاده از جوش شیرین و ترفندای دیگه  لکه بری از شرشون خلاص بشین. اما به هیچ عنوان اجازه ندین لکه ها روی کاور موندگار بشن.

q

2. در مرحله بعدی نوبت به از بین بردن گردوخاک برجای نشسته روی تخت میرسه. بدین منظور بهتره از جارو برقی یا جاروهای مخصوص استفاده کنین. از اونجایی که تشک تخت رو نمیشه با روش های معمول همچون انداختن توی ماشین لباسشویی یا شست وشوی دستی تمیز کرد، پس باید تک تک کارهایی که ماشین به یکباره انجام میده، شما به صورت مجزا به کار ببرین. جاروکشیدن جاروبرقی باعث میشه در کنار تمیز شدن لایه رویی تشک تخت از هر گونه گردوغبار، تمام لایه های میانی و زیری اون نیز عین گل تمیز بشن.

ggh

3. اگه دنبال یه روش ناب برای شستن تشک تخت هستید بدون اینکه بخواین دردسر خشک شدن اون و درگیری با رطوبت زیاد از حدش رو تجربه کنین، پس به سراغ ماده معجزه آسا و شوینده جوش شیرین برین. بدین منظور جوش شیرین رو با کمی روغن اسطوخودوس ترکیب کنین. این ترکیب رو به همراه الک مناسب یا به شکلی که جوش شیرین روی تشک پخش بشه، روی تشک تخت بپاشونین و به اندازه چند دقیقه صبر کنین. سپس با جاروبرقی تموم جوش شیرین رو از روی تشک محو کنین و به جذابیت و سفیدی تختتون آفرین بگین!

dd

4. یکی از لکه هایی که اغلب ممکنه باهاش روی تخت مواجه بشین، لکه خونه. برای اینکه بتونین از شر این لکه خلاص بشین، باید حواستون باشه که به هیچ عنوان وقت تلف ندین و خیلی سریع برای لکه بریش اقدام کنین. بدین منظور از سرکه سفید کمک بگیرین. به طوری که سرکه سفید رو با کمی آب ترکیب کنین و اون رو با استفاده از افشانه یا به صورت مستقیم و خیلی آروم روی لکه بریزین. 5 الی 10 دقیقه صبر کنین و پس از اون با یه حوله آب و سرکه سفید رو از روی تخت بردارین تا به معجزه این ترکیب فوق العاده ایمان بیارین.

ffd

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها