|

ترفندای خونگی تمیز کردن قابلمه سوخته؛ تو سه سوت از شر جزغاله های ظروفت خلاص شو

اینجا قراره ترفندای خونگی رفع لکه های سوختگی قابلمه و ظروف رو یاد بگیرین و لذت نوسازی لوازم آشپزخونه رو به نحو دیگه ای تجربه کنین!

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- تا به اینجا ترفندای خونگی جالبی درباره تمیز کردن وسایل مختلف آشپزخونه از قبیل هود و یخچال یاد گرفتین. اما آیا تابحال براتون پیش اومده که موقع پختن غذا ناگهان حواستون پرت به و بعد از گذشت مدتی با ظرف های سوخته روبه رو شین؟ تو این شرایط اولین چیزی که به ذهن خانوما خونه دار میرسه اینه که این ظرفا دیگه به درد نمیخورن و باید دور انداخته شن در حالی که اینطور نیست. شما میتونین بسته به میزان سوختگی یا نوع ظرفتون برای تمیز کردنش اقدام کنین.

البته در بسیاری از مواقع خانوما خودشون به طور خودجوش میفتن به جون ظرف و قابلمه سوخته و قصد دارن با قاشق فلزی و وسایل خاص از شر این سوختگی ها خلاص شن که خب بی تردید این کار میتونه آسیب های بیشتری به ظرفتون وارد کنه. واسه همین قصد داریم شما رو با روش تمیز کردن سوختگی مانده در ته ظروف و قابلمه آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

jh

معجزه جوش شیرین در رفع سوختگی کف قابلمه

در مرحله اول باید به میزان سوختگی ظرفتون توجه کنین. در صورتی که این سوختگی زیاد بود و متوجه شدین که شستن اون هیچ جوره امکان پذیر نیست، سراغ جوش شیرین برین. این ماده فوق العاده که برای تمیز کردن انواع سوختگی ها خصوصا اونایی که مدت طولانی کف ظرف باقی موندن، مناسبه جزو مواد شوینده خونگی و بسیار خفن به شمار میاد که در اغلب موارد میشه ازش استفاده کرد.

واسه دیدن معجزه این ماده بهتره کمی جوش شیرین رو کف قابلمه یا ظرف سوختتون و روی لکه های سوختگی بریزین و کمی آب بهش اضافه کنین. حواستون باشه آب رو به اندازه ای بریزین که فقط کف ظرف مرطوب باشه و بعد چند ساعت منتظر بمونین تا جوش شیرین بتونه کار خودش رو انجام بده. پس از گذشت زمان مذکور، به آرومی بخش های سوخته رو بردارین و ظرفتون رو بشورید.

q

w

با سرکه به جنگ لکه های سوختگی سرسخت برو!

بعضی اوقات قابلمه پس از اینکه روی گاز میسوزه تا مدت ها هم گوشه آشپزخونه میمونه و همین موضوع باعث میشه که لکه ها در برابر جدا شدن از کف قابلمه مقاومت از خودشون نشون بدن.

در این شرایط بهترین راه استفاده از سرکه است. برای این کار بهتره نصف فنجون سرکه رو به همراه ماده شوینده فوق العاده یعنی جوش شیرین به مقدار دو قاشق غذاخوری ترکیب کنین و در یه فنجون آب بریزین. سپس این ترکیب رو به اندازه 10 دقیقه روی گاز قرار بدین تا بجوشن. بعد از ده دقیقه میتونین به راحتی از شر لکه های سوختگی کف قابلمه رهایی یابید.

fd

اینجوری از شر لکه های سیاه قابلمه خلاص شو!

در برخی موارد هم ظروف روی که در اغلب خونه ها ازشون به عنوان ظرف مخصوص آبپز کردن سیب زمینی و تخم مرغ و بقیه مواد غذایی استفاده میکنن، دچار لکه های سیاهی میشن که زیبایی ظاهری ظرف شما رو تحت تاثیر قرار میدن. در این شرایط توصیه می کنیم از آبلیمو برای رهایی از چنین لکه هایی استفاده کنین.

بدین منظور آب رو به همراه مقداری نمک با آبلیمو ترکیب کنین و توی ظرفی که لکه سوختگی گرفته بریزین. سپس اجازه بدین روی گاز بجوشه تا لکه های سوختگی به راحتی از بین برن.

gg

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی