|

ترفندهای خوشمزه تر شدن الویه؛ چرا بعضی وقتا سالاد الویه بوی بدی می گیره؟

یکی از شکایت هایی که در مورد سالاد الویه میشه اینِ که وقتی چند ساعت یا یه روز میمونه بوی بدی میگیره توی این مطلب دلایلش رو بهتون میگیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سالاد ها یکی از محبوب ترین گزینه های غذایی هستند که در مواردی به عنوان پیش غذا و در مواردی هم به عنوان غذای اصلی سرو میشن. سالاد غذایی سالم و کم کالری است که با انواع سبزیجات، غلات، حبوبات و میوه‌ها درست میشه و به دلیل دارا بودن فیبر، اسید فولیک، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی، نقش مهمی در سلامت بدن، بهبود عملکرد سیستم گوارش، حفظ سلامت قلب و عروق و پیشگیری از افسردگی و اختلالات حافظه داره. به همین دلیل، متخصصان تغذیه، توصیه می‌کنند که حداقل یک بار در روز، سالاد بخورید تا از فواید بی‌شمار آن بهره‌مند شوید.

 سالاد فصل، سالاد شیرازی، سالاد الویه، سالاد ماکارونی، سالاد اندونزی، سالاد کلم، سالاد سزار و سالاد مرغ جزء سالاد های پرطرفدار بین ایرانی ها هستند که مطمئنا همتون طرز تهیه شون بلدید اما یک سری نکات و فوت و فن هایی دارن که ممکنِ بعضی ها ندونن. توی این مطلب میخوایم یه نکته خیلی مهم راجع به سالاد الویه بهتون بگیم. پس اگه میخواین یه سالاد الویه خوشمزه و خوش طعم درست کنید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

چرا سالاد الویه وقتی میمونه بوی بدی میگیره؟

یکی از شکایت هایی که در مورد سالاد الویه میشه اینِ که وقتی چند ساعت یا یه روز میمونه بوی بدی میگیره. به گزارش شایانیوز چیزی که باعث بوی بد سالاد الویه میشه مرغ، تخم مرغ و آب مرغِ. کلا برای درست کردن سالاد الویه بهتره که از سینه مرغ استفاده کنید چون رون وقتی میمونه طعم بدی میگیره. بعضیا به الویه آب مرغ اضافه می کنند که این کار هم باعث میشه بوی بدی بگیره.

IM

یکی دیگه از چیزهایی که باعث بوی بد سالاد الویه میشه زرده تخم مرغِ؛ زمانی که می خواین الویه رو برای چند روز نگه دارید میزان زرده رو کمتر بریزید مثلا اگه 8 تا تخم مرغ در نظر گرفتید فقط 4 تا رو با زرده اضافه کنید 4 تای دیگه فقط سفیده رو اضافه کنید. 

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    ممنون عالی بود

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها