|

شیرینی رسپیری یا ونیزی

طرز تهیه شیرینی ونیزی؛ یه جذابِ خوشمزه با طعم نسکافه که اسم دیگَش رسپیریه

شیرینی ونیزی یا رسپیری یه شیرینی جذاب و خوشمزه با طعم نسکافَس که برعکس خیلی از شیرینی های خشک زیاد سخت نیست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شیرینی ونیزی یا رسپیری یه شیرینی خوشمزه و جذاب با طعم نسکافَس که چون تخم مرغ نداره موندگاریه بالایی داره. اگه تا حالا شیرینی خشک درست کرده باشید مطمئنا میدونید که درست کردنش آسون نیست و کلی قلق داره اما درست کردن رسپیری اون قدرها سخت نیست. اگه دوست دارید خودتون توی خونه این شیرینی رو درست کنید در ادامه با ما همراه باشید تا همه نکته هاشو بهتون بگیم.

مواد اولیه لازم برای تهیه 75 عدد شیرینی ونیزی

آرد قنادی 225 گرم

کره نرم شده 225 گرم

پودر قند 50 گرم

نشاسته ذرت 50 گرم

نسکافه 1 قاشق چایخوری

آب جوش 1 قاشق چایخوری

وانیل 1/2 قاشق چایخوری

نمک 1/4 قاشق چایخوری

شکلات چیپسی 75 عدد

P

طرز تهیه شیرینی ونیزی

1- برای تهیه انواع شیرینی باید مواد اولیه رو به دمای محیط برسونید بنابراین همه موادُ 20 دقیقه قبل از شروع، از یخچال خارج کنید و اجازه بدید به دمای محیط برسن. فر رو هم از 20 دقیقه قبل از شروع پخت روی دمای مورد نظر قرار بدید تا گرم بشه.

2- آرد رو دو بار الک کنید بعد نشاسته ذرت + نمک + وانیل رو بهش اضافه کنید یک بار دیگه الک کنید و کنار بذارید. نسکافه + آب جوش رو هم با هم مخلوط کنید کنار بذارید تا از دما بیفته. سپس کره نرم شده + پودر قند الک شده رو با همزن خوب بزنید تا یکدست و لطیف بشه.

A

3- به گزارش شایانیوز در مرحله بعد آرد رو کم کم به مخلوط کره و پودر قند اضافه کنید و با همزن هم بزنید. برای اینکه آرد کاملا با بقیه مواد ترکیب بشه چنبار همزن خاموش کنید و با لیسک مواد کاملا زیر و رو کنید. وقتی همه آرد اضافه کردید مخلوط نسکافه و آب جوش رو هم اضافه کنید و هم بزنید

4- حالا باید مواد با کمک قیف و ماسوره توی سینی فر بریزید. برای تهیه شیرینی‌های سنتی بهترِ از سینی خود فر استفاده نشه، چون جنس این سینی‌ها جوریه که زودتر از حد معمول داغ میشن و این باعث سوختن زیر شیرینی میشه پس از سینی‌های آلومینیومی یا گالوانیزه مخصوص شیرینی پزی استفاده کنید. بهترِ رنگ سینی‌ روشن باشه، چون سینی‌های تیره زودتر گرما را به خودشون جذب می‌کنن در نتیجه زیر شیرینی می‌سوزه.

s

کف سینی مورد نظر کاغذ روغنی بندازید و با فاصله ماسوره بزنید. نوک شیرینی ها معمولا تیز میشه با پشت قاشق خیلی یواش فشار بدید تا تیزی نداشته باشه. اگه قیف و ماسوره ندارید میتونید با دست گرد کنید. اگه دوست داشتید روی هر شیرینی یه دونه شکلات چیپسی هم بذارید. (شکلات چیپسی شکلات نسوزیه که با حرارت آب نمیشه.) سینی رو توی فری که از 20 دقیقه قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم کردید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر بذارید. وقتی زیر شیرینی ها طلایی شد آمادَس

5- بعد از پخت، سینی رو از فر خارج کنید و اجازه بدید شیرینی‌ها ولرم بشن. اگه موقع برداشتن، شیرینی‌ها داغ باشن متلاشی میشن اگر هم خیلی سرد شده باشن به سینی می‌چسبن. شیرینی‌ها رو نهایتا تا ۳ ردیف روی هم بچینید و بین هر ردیف کاغذ روغنی بزارید روشون سلفون بکشید یا اینکه تو ظرف در دار قرار دهید. شیرینی را در جای خنک نگه داری کنید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها