|

اینم یه کیک میوه ای دیگه

طرز تهیه کیک شاتوت؛ ایشون به شدت خوشمزه و خوش آب و رنگ تشریف دارن

کیک شاتوت

کیک شاتوت یه کیک لطیف و خوشمزَس که میتونید به صورت ساده یا با خامه فرم گرفته درستش کنید و در کنار خانواده میل کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگه طرفدار کیک های میوه ای باشید و آموزش های ما رو دنبال کرده باشید میدونید که تا حالا کیک های میوه ای زیادی مثل کیک توت فرنگی، کیک هویج، کیک سیب، کیک آلبالو، کیک هلو، کیک موز، کیک آناناس و ... بهتون آموزش دادیم. برای امروز سراغ یه میوه خوشمزه دیگه یعنی شاتوت رفتیم و قراره یه کیک خوشگل با این میوه جذاب بهتون یاد بدیم. میتونید به جای شاتوت از آلبالو و توت فرنگی هم استفاده کنید.

برای داشتن یه کیک خوشمزه باید یه سری نکات رعایت کنید تا کیکتون مثل کیک قنادی ها خوش طعم و لطیف بشه. اگه دوست دارید طرز تهیه این کیک جذااابُ و با همه نکاتش یاد بگیرید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه کیک شاتوت

آرد 2 و 1/4 پیمانه + 2 قاشق غذاخوری

شکر 1 و 1/2 پیمانه

روغن مایع 1/3 پیمانه

تخم مرغ 5 عدد

شاتوت 1/5 پیمانه

ماست 1 پیمانه سر خالی

بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

رنده پوست لیمو ترش 1 قاشق چایخوری

لیمو ترش تازه 1 عدد

وانیل 1/2 قاشق چایخوری

نمک 1 پنس (یک پنس مقداری است که بین انگشتان شست و اشاره جای می گیرد)

Gluten-Free-Blackberry-Yoghurt-Cake-1

طرز تهیه کیک شاتوت

1- اولین قدم برای درست کردن هر کیکی اینِ که مواد اولیه رو به دمای محیط برسونید؛ بنابراین سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از شروع، همه مواد ُ از یخچال خارج کنید و اجازه بدید به دمای محیط برسن.

2- تخم مرغ + شکر + وانیل + رنده پوست لیمو رو داخل یک ظرف مناسب بریزید و با دور تند همزن هم بزنید تا کرم رنگ و کش‌دار بشه. در مرحله بعد روغن مایع + ماست + آب لیمو ترش بهش اضافه کنید در حد مخلوط شدن با همزن بزنید.

Classic Birthday Cake Ribbon

3- فرُ روشن کنید روی دمای 180 قرار بدید تا گرم بشه. سپس آرد + بکینگ پودر + نمک با هم مخلوط کنید سه بار از الک رد کنید. حالا آرد توی 3 مرحله به موادتون اضافه کنید و با لیسک به حالت دورانی هم بزنید. به گزارش شایانیوز حتماً باید به صورت دورانی و از یک جهت هم بزنید. کار هم زدنُ آرام انجام بدید، اگه خیلی تند هم بزنید پف کیک می‌خوابه موقع هم زدن حواستون باشه همه مواد با هم مخلوط شده باشن و گوله‌های آرد در مواد باقی نمونه. در آخر شاتوت با 2 قاشق غذاخوری آرد آغشته کنید و به مواد اضافه کنید و به آرامی هم بزنید.

4- کف قالب مورد نظر کاغذ روغنی بندازید یا با روغن جامد چرب کنید اگر با روغن مایع چرب کنید می‌سوزه. (اگه خواستید دیواره‌ها رو هم با روغن چرب کنید، حتماً بعد از روغن زدن، دیواره‌ها رو آردپاشی کنید تا مانع پف کردن کیک نشه.) در انتخاب قالب دقت کنید اگر قالب نسبت به مواد کوچیک یا بزرگ باشه نتیجه مطلوبی نمی‌گیرید همیشه باید قالبی رو انتخاب کنید که وقتی مواد کیکُ توش ریختید ۱/۳ از حجم قالبتون خالی بمونه البته همه این موارد نیاز به تجربه داره شاید بار اول متوجه نشید که چه قالبی مناسبِ. وقتی مواد داخل قالب ریختید چند بار قالبُ آرام به زمین بکوبید تا هواگیری بشه. (همیشه موادُ از وسط قالب داخلش بریزید و به صورت یکنواخت در کل قالب پهن کنید.)

Blackberry-Breakfast-Cake-4

5- قالبُ به مدت 45 دقیقه در طبقه وسط فر با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار بدید. معمولاً درجه حرارت و مدت زمان پخت در فر‌های مختلف متفاوتِ به عنوان مثال اگه تو دستور گفته شده دمای 180 درجه به مدت 45 دقیقه ممکنِ در فر شما با این دما و مدت نتیجه مطلوب حاصل نشه البته نگران این موضوع نباشید با چند بار استفاده از فر متوجه میشید که چه دما و مدت زمانی برای پخت کیک‌ها در فر شما مناسبِ.

6- تا 20 دقیقه اول به هیچ عنوان در فرُ باز نکنید، چون پف کیک می‌خوابه بعدش برای اینکه متوجه شید کیک پخته یا نه سیخ چوبی رو داخلش بزنید اگه از مواد کیک چیزی بهش نچسبید یعنی کیک شما پخته. برای امتحان اینکه کیک پخته یا نه، سیخُ از وسط کیک فرو کنید؛ چون دیواره ها زودتر می‌پزه. وقتی کیک پخت قالبُ فوری از فر خارج نکنید، چون وقتی یه دفعه از گرمای زیاد خارج شه به کیک شوک وارد میشه و پفش می‌خوابه پس ابتدا فرُ خاموش کنید بعد درِشُ باز کنید اجازه بدید چند دقیقه داخل فر خاموش بمونه بعد از فر خارج کنید.

blackberry-swirl-pound-cake

7- بعد از اینکه کیکُ از فر خارج کردید کمی بهش زمان بدید تا از حرارت بیفته بعد به آرامی دور قالبُ با کاردک یا چاقو در بیارید سپس روی یک توری برگردونید. توری، پنجره‌ای است که برای برگرداندن کیک به جای سینی استفاده میشه و می‌تونید اون از لوازم قنادی‌ها تهیه کنید. اجازه بدید کیک 1 ساعت روی توری بمونه تا کاملا خنک بشه. اگه داغ باشه و بخواین برشش بزنید خُرد میشه. این کیک جذاب میتونید به صورت ساده یا با انواع سس مثل سس شاتوت یا با خامه فرم گرفته سرو کنید.

 اگه می خوایید لذت یه کیک خونگی رو بچشید صفحه آشپزی ما رو دنبال کنید.

serving-blackberry-lemon-cake

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها