|

گوشه های پرت خونه رو چطور دکور کنیم؟

خونَت پِرتی داره و نمیدونی باهاش چیکار کنی؟ ما برات کلی ایده چیدمان توووپ داریم

استفاده از تمامی فضاهای خونه خیلی مهمه، به خصوص اگر خونه کوچکی با متراژ پایین داشته باشید حالا اگر خونه پرتی داره باید چطور ازش استفاده کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- توی طراحی داخلی و چیدمان خونه یکی از مواردی که خیلی خوبه بهش توجه کرد اینه که چطور نقاط ضعف معماری خونه رو باید پنهان کرد. همون طور که می دونید یکی از بزرگترین معضلاتی که خیلی از افراد موقع چیدمان خونه باهاش دست و پنجه نرم می کنند دکور کردن فضاهای پرت خونه است که ممکنه در سالن نشیمن، در اتاق خواب یا حتا در سرویس بهداشتی باشه، به هر حال استفاده مناسب از فضاهای پرت حقیقتا یکم مشکل سازه. اونچه که مهمه اینه که شما بتونید اون فضا رو به نوعی دکور کنید که هم دارای زیبایی و جذابیت بصری باشه و هم بلااستفاده قرار نگیره و یه کاربردی داشته باشه. به طور کلی به خاطر داشته باشید که یه چیدمان خوب باید هم به شما این امکان رو بده که از تمام فضای موجود استفاده مناسب بکنید و هم اینکه بهتون احساس آرامش و رضایت بده، به علاوه این که زیبایی و جذابیت خونه شما رو هم بالا ببره.

ممکنه براتون سوال بشه که چطور میشه فضاهای پرتی رو که اساسا بلااستفاده هستند با دکور کردن به یه فضای کاربردی تبدیل کرد، به خاطر همین ما می خوایم چند تا از بهترین گزینه هایی رو که شما برای چیدمان گوشه های پرت خونتون دارید باهاتون به اشتراک بگذاریم و امیدواریم که بتونید ازشون کلی ایده های خوب و درجه یک بگیرید که در دکوراسیون خونه زیباتون به کار بیان.

1.پر کردن پرتی گوشه با شلف

استفاده از قفسه و شلف دیواری می تونه یکی از جذاب ترین انتخاب ها باشه به خاطر این که هم فضا رو پر می کنه و هم توجه بیش از حدی رو جلب نمی کنه، به علاوه این که با زدن شلف شما می تونید با لوازم تزئینی و زیباتون به خونه شخصیت بدید. حتا اگر دوست دارید می تونید با قرار دادن چند تا قاب عکس قشنگ از عکس های خانوادگی احساس صمیمیت بین اعضای خانواده رو نشون بدید.

گوشه های پرت خونه رو چطور دکور کنیم؟

2. پر کردن پرتی گوشه با کتابخانه

اگر اهل کتاب و مطالعه هستید حتما عاشق این ایده میشید که برای مطالعتون یک فضای دنج و مشخص در خونه ایجاد کنید. بسته به این که شما چقدر فضا دارید می تونید یک کتاب خونه تک یا با گذاشتن نیمکت و صندلی و غیره یک فضای مطالعه ای ترتیب بدید که در زیبایی دکوراسیون خونه هم قطعا تاثیر خواهد داشت.

گوشه های پرت خونه رو چطور دکور کنیم؟

3. پر کردن پرتی گوشه با آیتم های تک

اگر فضای گوشه خونه ی شما کمی پرته و نمی دونید که باید باهاش چیکار کنید، خیلی ذهن خودتون رو درگیرش نکنید، درعوض خیلی سریع با گذاشتن یک صندلی تک و یک میز کوچیک می تونید یک فضای دنج و کوچیک برای خودتون ایجاد کنید. برای اینکه از لحاظ بصری هم، این فضا از بقیه قسمت های خونه تفکیک بشه می تونید یک فرش گرد جلوی صندلیتون بندازید. اگر هم دنبال حس و حال خاص ترید استفاده از گل و گیاه فراموشتون نشه.

گوشه های پرت خونه رو چطور دکور کنیم؟

4. پر کردن پرتی گوشه با کافی بار

به گزارش شایانیوز، خانم ها و آقایون قهوه خور، به جای اینکه پرتی خونتون رو همین طوری بلااستفاده رها کنید می تونید اون رو تبدیل به یک کافی بار شیک و جذاب کنید. این انتخاب یکی از خاص ترین و منحصر به فرد ترین گزینه هاست که امکان نداره توی هر خونه ای پیدا بشه.

گوشه های پرت خونه رو چطور دکور کنیم؟

5. پر کردن پرتی گوشه با گل و گیاه

استفاده از گل و گیاه می تونه ظاهر خونه شما رو شیک و لوکس کنه به علاوه این که برای سلامتی شما هم به روش های مختلفی تاثیرات مثبت داره؛ حالا شما می تونید گوشه پرت خونتون رو با چند تا گلدون کوچیک و بزرگ تزئین کنید و شبیه به یک گلخونه کوچیک درش بیارید و یا اینکه با یک درختچه بزرگ و تو چشم اون فضا رو پر کنید.

گوشه های پرت خونه رو چطور دکور کنیم؟

6.پرکردن پرتی گوشه با آینه

یکی دیگه از آیتم هایی که اضافه کردنش به دکوراسیون خونه می تونه باعث شیک تر شدن و لوکس تر شدن چیدمان شما بشه آینه کاری است. استفاده از انواع و اقسام آینه ها کوچیک و بزرگ در زیبایی بصری خونه خیلی موثره چون هم باعث روشن تر شدن فضا میشه و هم باعث دلباز تر و بزرگ تر دیده شدنش. و اما برای پر کردن گوشه پرت خونه شما می تونید از آینه های قدی بزرگ استفاده کنید تا با یه تیر دو نشون بزنید.

گوشه های پرت خونه رو چطور دکور کنیم؟

7. پر کردن پرتی گوشه با نیمکت

اصولا طراحی خونه های ایرانی به نوعیه که ما فضای پرتی ای که مناسب قرار دادن نیمکت باشه نداریم اما با این حال نیمکت ها یکی از جذاب ترین وبه درد بخور ترین گزینه ها هستند که اگر امکانش رو داشتید بهتون پیشنهاد می کنیم حتما ازشون استفاده کنید، حتا در مواردی شما می تونید با قرار دادن یک میز جلوی نیمکت و چند تا صندلی اون فضای پرت رو به یک سالن کوچیک غذاخوری تبدیل کنید.

گوشه های پرت خونه رو چطور دکور کنیم؟

به نظر شما کاربران شایانیوز از گوشه های پرت خونه چه استفاده های دیگه ای میشه کرد؟ نظرات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها