|

چطور خواب خوب داشته باشیم؟

خوراکی هایی که فکرش را نمی کنید بد خوابتان کنند؛ برای خواب راااحت رژیم غذایی مهم است

Foods That Are Keeping You Awake at Night

خواب خوب و با کیفیت یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن پایبند بود زیرا می تواند به روش های مختلفی بر سلامت و زیبایی شما تاثیر بگذارد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن خواب خوب و با کیفیت یکی از اصلی ترین و مهمترین مسائلی است که باید به آن پایبند باشید چرا که می تواند به روش های مختلفی بر سلامت و حتا زیبایی شما تاثیر بگذارد. اما ممکن است شما در دسته ی افرادی باشید که نمی توانند به راحتی به خواب بروند و یا اینکه معمولا شب ها خواب راحتی را تجربه نمی کنند. جالب است بدانید که یکی از عواملی که ممکن است خواب شما را برهم بزند و باعث شود تا شما خواب ناآرامی را تجربه کنید مواد خوراکی است که عصر و یا شب مصرف می کنید.

تاثیر برخی از مواد غذایی و نوشیدنی ها بر خواب کاملا شناخته شده هستند مانند قهوه و یا هر نوع نوشیدنی کافئین دار دیگر اما با این حال بعضی دیگر از مواد خوراکی هستند که ممکن است شما با آن ها آشنا نباشید اما می توانند کیفیت خواب شما را برهم بزنند و خواب خوب را از شما دریغ کنند. در ادامه ما به شما چند نمونه از این مواد خوراکی را معرفی می کنیم تا شاید بخواهید با رعایت مصرف آن ها به بهبود وضعیت خواب و استراحت شبانه خود کمک کنید.

1.شکلات تلخ برهم زننده ی خواب

شاید عجیب به نظر برسد اما شکلات تلخ یکی از مواد خوراکی ایست که نباید آن را شب مصرف کنید چراکه منبع شگفت انگیزی از کافئین می باشد. پرهیز از نوشیدنی‌هایی مانند قهوه یا چای کافئین‌دار قبل از خواب معمول است، اما پرهیز از منابع غذایی حاوی این محرک که می‌تواند به خواب رفتن و خوابیدن را سخت کند نیز، به همان اندازه مهم است.

چطور خواب خوب داشته باشیم؟

2.سوسیس و کالباس غذایی که خواب شما را مختل می کند

ممکن است دوست داشته باشید که شب ها یک وعده ی خوشمزه و جذاب با سوسیس و کالباس را برای شام در نظر بگیرید اما این محصولات به دلیل میزان سدیم بالایی که دارند می توانند باعث ایجاد احساس نفخ و احتباس مایعات شوند که به همین دلایل می توانند خواب شما را مختل کنند و باعث شوند که شما شب را بیدار بمانید، به علاوه می توانند منجر به تشنگی مفرط هم شوند که این تشنگی ممکن است چنیدن بار در طول شب شما را برای نوشیدن یک لیوان آب بیدار کند.

3.غذاهای تند محرکی برای بد خوابی

خوردن غذاهای تند نزدیک به زمان خواب می تواند به دلایل مختلفی باعث برهم خوردن خواب شما شود. یکی از این دلایل این است که آن ها می توانند باعث بروز عوامل رفلکس شوند که در حالت طبیعی ممکن است اصلا شما را اذیت نکنند اما زمانی که دراز می کشید این عوامل می توانند آزار دهنده باشند و منجر به بدخوابی شما شوند. از طرفی دیگر خوردن غذاهای بسیار تند می تواند منجر به بالا رفتن دمای سطح بدن شما شود که به نوبه خود می تواند باعث ایجاد اختلال در کیفیت خواب گردد.

چطور خواب خوب داشته باشیم؟

4.نوشیدنی های شیرین برهم زننده ی ساعت بدنی

مصرف هرگونه نوشیدنی شیرین از جمله آبمیوه های غیر طبیعی، نوشابه و غیره در ساعات قبل از خواب می تواند احتمال ایجاد اختلال در چرخه خواب شما را افزایش دهد. از طرف دیگر بعضی از نوشیدنی های شیرین به ویژه آن هایی که گازدار هستند حاوی سطح کمی از کافئین نیز هستند که مجددا می توانند باعث برهم خوردن چرخه خواب شما شوند.

5.غذاهای چرب دشمن خواب راحت

خوردن غذاهای چرب قبل از خواب می تواند بر الگوی خواب شما تاثیر بگذارد و خواب راحت و سبک را از شما دریغ کند، حتا می توانند بر توانایی شما در بخواب رفتن نیز تاثیر بگذارند و در نتیجه شما را در شب بیدار نگه دارند.

چطور خواب خوب داشته باشیم؟

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها