|

چطور موهایی زیبا و سالم داشته باشیم؟

هفت ترفند برای داشتن موهایی سالم، زیبا و حجیم؛ این بار به روش زیبارویان هندی

7 Indian Tips to Make Your Hair Shiny and Thick

ما تصمیم گرفتیم تا چند مورد از راه های ساده اما موثر را که چندان هزینه بر نیستند و خانم های هندی به آن ها پایبندند با شما به اشتراک بگذاریم.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- هیچ چیزی به اندازه موهایی زیبا و سالم نمی تواند زیبایی شما را تقویت کند آن هم به ساده ترین و طبیعی ترین شکل ممکن، اما متاسفانه صدها عامل از جمله استرس می تواند مانع از رشد موها شود و به همین خاطر ما همیشه به دنبال انواع و اقسام راه ها و درمان های مختلف برای حفظ سلامت و زیبایی موهایمان هستیم و به همین دلیل هم گاها هزینه زیادی را برای پرداخت محصولات گران قیمت و لوکس مصرف می کنیم.

قطعا در فیلم ها و سریال های بالیوود دیده اید که خانم های هندی از موهایی زیبا، پر پشت و بلند برخورداند که چشم را نوازش می کند، به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم تا چند مورد از راه های ساده اما موثری را که چندان هم هزینه بر نیستند و خانم های هندی به آن ها پایبندند با شما به اشتراک بگذاریم، پس با ما همراه باشید.

1.دوش آب سرد بگیرید

استفاده زیاد از آب داغ در حمام باعث حل شدن چربی موها می شود  و روغن های مغذی را از بین می برد که می تواند برای مو و پوست سر شما بد باشد، از طرف دیگر وقتی که از آب سرد استفاده می کنید رطوبت موهای شما حفظ می شود، بنابراین بهتر است که هنگام شامپو زدن از آب نسبتا گرم استفاده نمایید، توجه کنید آب نسبتا گرم نه داغ، و در انتها قبل از خروج از حمام یک دوش آب سرد بگیرید.

هفت ترفند برای داشتن موهایی سالم، زیبا و حجیم؛ این بار به روش زیبارویان هندی

2.کف سرتان را ماساژ دهید

به گزارش شایانیوز، ماساژ سر با روغن یکی از ترفندهایی است که می تواند برای تقویت استحکام و رشد موی شما بسیار تاثیر گذار باشد اما زمانی که این کار را به مدت 24 هفته و هر بار 4 دقیقه انجام دهید تاثیر باور نکردنی ای را شاهد خواهید بود.

3.از روغن مناسب استفاده نمایید

برخی از افراد مبتلا به خشکی پوست سر هستند و عده ای دیگر شوره سر بنابراین اگرچه روغن درمانی یکی از مفید ترین راهکار ها برای حفظ سلامت مو می باشد اما  مهم است که شما از روغن مناسب برای موهایتان استفاده نمایید برای مثال اگر پوست سرتان خشک است و مدام خارش پیدا می کند می توانید از روغن آلوئه ورا استفاده کنید اما اگر پوست سرتان تحریک شده است بهتر است از چوب صندل و گل رز ترکیب شده در خاک رس سبک استفاده نمایید.

4.از ترکیب گل های معطر با آب سرد استفاده نمایید

پیش تر توضیح دادیم که بهتر است از آب سرد برای استحمام استفاده نمایید اما جدای از ان هندی ها معتقدند که شستن سر با ترکیب گل های معطر درون آب سرد می تواند تاثیر چشم گیری داشته باشد، آن ها باعث کاهش تحریک پوست سر می شوند به علاوه اینکه بوی بسیار مطبوعی هم دارند. برخی از بهترین انواع گل های معطر عبارتند از:

  • گلبرگ های رز
  • جوانه های یاس
  • پیچ امین الدوله

هفت ترفند برای داشتن موهایی سالم، زیبا و حجیم؛ این بار به روش زیبارویان هندی

5.سشوار کشیدن را متوقف کنید

تا زمانی که دست از سشوار کشیدن موهایتان برندارید متوجه نخواهید شد که این کار تا چه اندازه برای سلامت، زیبایی و حجیم بودنِ طبیعی موهایتان مضر است. به خصوص اگر از انواع درمان ها مانند ترکیب گل های معطر با آب سرد استفاده می کنید ابدا پس از آن موهایتان را باسشوار خشک نکنید و اجازه دهید که آن ها به طور طبیعی خشک شوند.

6.پس از ماساژ به موهایتان استراحت دهید

همان طور که قبل تر هم اشاره کردیم روغن درمانی یکی از بهترین و سالم ترین روش ها برای سلامت و زیبایی مو می باشد اما بسیاری از افراد به محض پایان یافتن تایم ماساژ سر موهای خود را می شورند، متخصصان هندی بر این باورند که قبل از رفتن به حمام شما باید بیست دقیقه به موهای خود استراحت دهید و بعد آن ها را بشویید.

7.از چای سبز استفاده کنید

چای سبز یک نوشیدنی قوی برای سم زدایی بدن شماست اما همین تاثیر را روی موهای شما نیز دارد. محققان بر این باورند که چای سبز یم تواند باعث تحریک رشد مو شود، شما می توانید پودر چای سبز را با گلاب مخلوط کنید و به موهای خود بمالید.

هفت ترفند برای داشتن موهایی سالم، زیبا و حجیم؛ این بار به روش زیبارویان هندی

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها