|

کاهش ریزش مو با روغن آرگان

خواص بی نظیر روغن آرگان برای زیبایی و سلامت مو؛ رشد بهتر، سلامت بیشتر و ریزش مو کمتر

Does Argan Oil Help Protect Against Hair Loss?

روغن آرگان یا طلای مایع یک روغن معجزه آسا برای سلامت پوست و مو به حساب میاد؛ حالا ما به شما می گیم که چرا باید حتما از این روغن استفاده کنید

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- روغن آرگان که به آن طلای مایع هم گفته می شود از هسته تازه میوه درخت آرگان در مراکش تهیه می شود و جالب است بدانید که روغن آرگان خالص قرن هاست که برای خواص زیبایی و سلامتی آن مورد استفاده قرار می گیرد. این روزها نیز مطمئنا بارها و بارها نام این روغن را به عنوان جزئی از محصولات زیبایی و مراقبتی مو شنیده اید.

روغن آرگان واقعا به طرز معجزه آسایی بر سلامت مو تاثیر می گذارد البته این روغن بیشتر به دلیل خواص مرطوب کنندگی فوق العاده اش است که شهرت پیدا کرده. این روغن حاوی ویتامین هایC و E می باشد که هر سه این ویتامین ها برای مو بسیار مفید می باشند چراکه علاوه بر تقویت رشد از شکستگی و ریزش مو نیز جلوگیری می کنند. روغن آرگان مملو از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان های قوی است که مطالعات متعددی فواید آن ها برای سلامت مو و پوست سر را نشان داده اند.

خواص روغن آرگان برای مو

فواید روغن آرگان چیست؟

مرطوب کننده و حالت دهنده

از آن جایی که روغن آرگان سرشار از اسیدهای چرب به ویژه اسید اولئیک و اسید لینوائیک می باشد مرطوب کننده ای عالی برای پوست و مو به حساب می آید. در حقیقت نشان داده شده است که این روغن ساقه ی مو را تقویت می کند و به حفظ رطوبت موهای شما نیز کمک می کند. از طرفی دیگر همان طور که اشاره کردیم روغن آرگان سرشار از ویتامین E می باشد که با ایجاد یک لایه چربی برای موها و پوست سر شما از خشکی آن ها جلوگیری می کند و در نتیجه منجر به کاهش وز شدگی و افزایش درخشش موهای شما می شود.

بهبود سلامت پوست سر

مطالعات نشان داده اند که روغن آرگان دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی می باشد که برای پوست سر بسیار مفید است؛ به این ترتیب می تواند با پیشگیری و یا بهبود شرایط پوستی شما از ریزش مو بکاهد. به علاوه تعدادی از تحقیقات نشان داده اند که این روغن دارای خواص ضد قارچی نیز می باشد و به این ترتیب به درمان شوره سر نیز کمک می نماید.

جلوگیری از آسیب

روغن آرگان حاوی برخی از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط می باشد که اثرات محافظتی دارند و می توانند به جلوگیری از آسیب های ناشی از شستشو و حالت دادن مو ها کمک کنند. تحقیقات صورت گرفته حاکی از آنند که روغن آرگان علاوه بر اسید اولئیک و اسید لینوائیک حاوی اسید پالمتیک نیز می باشد که هر سه آن ها یک لایه ی محافظتی به مو اضافه می کنند که شانه کردن و برس زدن مو را تسهیل می نمایند در نتیجه از شکستگی مو در اثر حالت دادن و شانه زدن جلوگیری می کند.

خواص روغن آرگان برای مو

همچنین نشان داده شده است که روغن درمانی از بروز موخوره جلوگیری می کند و موهایی ضخیم تر و سالم تر را به شما هدیه می دهد. به علاوه جالب است بدانید که طی یک تحقیق در سال 2013 نشان داده شد که روغن آرگان آسیب های ناشی از رنگ مو را نیز بهبود می بخشد.

محافظت در برابر آفتاب

قرن هاست که از روغن آرگان در جهت محافظت از پوست در برابرآسیب های ناشی از نور خورشید استفاده می شود اما طی یک دهه ی اخیر مطالعات نشان داده اند که این روغن می تواند تاثیر مشابهی را نیز بر روی مو ها داشته باشد و از خشکی و سایر آسیب های ناشی از نور خورشید جلوگیری نماید.

کاهش ریزش مو

تا به این لحظه متاسفانه هیچ تحقیقی منحصرا بر روی تاثیرات روغن آرگان و کاهش ریزش مو صورت نگرفته است اما مزایا و خواص ثابت شده ی آن نشان می دهند که مصرف این روغن می تواند با کاهش شکستگی و تقویت موها از ریزش آن ها جلوگیری نماید. سطح بالای ویتامین E موجود در آن نیز می تواند رشد مو را بهبود بخشد. از طرفی دیگر آنتی اکسیدان های قوی و اسیدهای چرب مغذی موجود در روغن آرگان نیز به مرطوب نگه داشتن موها کمک می کنند که نتیجه ی آن کاهش آسیب های ظاهری و آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد و نهایتا کاهش شکستگی و کاهش ریزش مو می باشد.

افزایش خاصیت ارتجاعی

روغن آرگان با محتوای بالای آنتی اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E به طور طبیعی به افزایش خاصیت ارتجاعی مو کمک می‌کند و به طور مداوم درخشش را به موهای کدر و بی‌جان باز می‌گرداند.

خواص روغن آرگان برای مو

آیا شما تا به حال از روغن آرگان برای موهای خود استفاده کرده اید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها