|

موهای سالم و پرپشت

چطور موهایی سالم، زیبا و پرپشت داشته باشیم؟ هفت خوراکی اساسی و ضروری

Top Foods for Healthy Hair

برای داشتن موهایی سالم، زیبا و پرپشت شما به چیزی بیشتر از محصولات آرایشی و بهداشتی نیاز دارید، کلید واقعی در غذاهایی است که می خورید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- شامپو ها نرم کننده ها و سایر محصولات مراقبتی نمی توانند به تنهایی موهای شما را زیبا براق و درخشان کنند برای داشتن موهایی سالم و زیبا و پرپشت شما به چیزی بیشتر از محصولات آرایشی و بهداشتی نیاز دارید. شک نداشته باشید که مهم است شما چه شامپو یا چه نرم کننده ای را برای موهای خودتان انتخاب میکنید انتخاب کردن محصول مناسب موهای شما یک اقدام ضروری است اما کلید واقعی داشتن موهای سالم در غذاهایی است که می خورید.

megan-lewis-601414-unsplash-2000px-900x506

تغذیه خوب پایه و اساس یک بدن سالم است و مو نیز بخشی از یک بدن سالم است. در ادامه ما به شمال چند مورد از خوراکی ها و مواد غذایی را معرفی می‌کنیم که می‌توانند در سلامت و زیبایی موهای شما نقش بسزایی داشته باشند.

هفت خوراکی فوق العاده موثر برای داشتن موهای سالم و زیبا:

۱. سبزیجات برگ دار

مطمئناً می‌دانید موهای سالم بیشتر از هرچیزی به ویتامین نیاز دارد، اسفناج، کلم پیچ و سایر سبزیجات از این دست سرشار از ویتامین A و ویتامین C برای تولید ماده روغنی به نام سبوم مورد نیاز می باشند. سبوم روغن طبیعی مو می باشد که توسط فولیکول های مو ترشح می شود و می تواند به عنوان یک حالت دهنده طبیعی مو عمل کند؛ به این ترتیب لازم است که رژیم غذایی شما شامل انواع سبزیجات به ویژه سبزیجات با برگ های سبز تیره بشود.

Foods for healthy hair

۲.حبوبات

حبوبات مانند لوبیا و عدس منابع عالی پروتئین، آهن، روی و بیوتین هستند که شما به همگی آنها برای داشتن موهایی سالم و پر پشت نیاز دارید. به علاوه اگرچه نادر است اما، کمبود بیوتین می تواند منجر به شکنندگی مو شود. در کل مهم است که بدانید حبوبات غذای سالمی برای پوست و مو می باشند.

۳.مغزها (آجیل ها)

انواع مغزها سرشار از زینک یا روی هستند. از آنجایی که کمبود روی می تواند منجر به ریزش مو شود مهم است که شما مصرف انواع مغزها را در رژیم غذایی خود جای دهید. گردو، بادام، بادام هندی، بادام زمینی، فندق، همین که این مغزها می‌توانند روی مورد نیاز شما برای داشتن موهای سالم را فراهم کنند. جدایی از اینها گردو حاوی اسید آلفا لینولئیک و اسیدهای چرب امگا 3 است که می‌توانند به عنوان حالت دهنده های طبیعی مو عمل کنند. بادام برزیلی نیز سرشار از سلنیوم می باشد، ماده معدنی که می تواند به حفظ سلامت پوست سر کمک نماید.

Foods for healthy hair

۴.تخم مرغ

تخم مرغ منبع بسیار خوبی از پروتئین، بیوتین و ویتامین B-12 است که همگی از مواد مغذی مهم برای موهای سالم به حساب می‌آیند. تخم مرغ می تواند یکی از بهترین غذاها برای داشتن موهای سالم باشد.

۵.لبنیات کم چرب

با مصرف لبنیات کم چرب اما غنی از کلسیم می توانید موهای سالم، درخشان و حجیم داشته باشید. کلسیم یک ماده معدنی مهم برای رشد مو است و در محصولات لبنی کم چرب مانند شیر بدون چربی و ماست به وفور یافت می شود. از طرفی دیگر این محصولات حاوی آب پنیر و کازئین می باشند که منابع پروتئینی هستند. کافی است مقداری دانه کتان یا گردو آسیاب شده روی ماست خود بریزید تا اسیدهای چرب امگا 3 و روی به آن اضافه شود. یه خاطر داشته باشید که رشد موی سالم زمانی حاصل می شود که غذای مناسب بخورید.

Foods for healthy hair

۶.پروتئین

همان طور که مطمئناً خودتان هم می‌دانید برای داشتن موهایی سالم مصرف پروتئین حیاتی است. پروتئین ناکافی در رژیم غذایی می تواند باعث ضعیف یا شکننده شدن موها شود به علاوه کمبود پروتئین می تواند منجر به از دست دادن رنگ مو نیز بشود.

۷.هویج

اگر برایتان سوال است که چگونه می توان موهای سالم و بلند داشت باید به شما بگوییم که پاسخ یک جمله کوتاه است، مصرف محصولات حاوی ویتامین A خود را افزایش دهید. هویج بیشتر به دلیل خواص بینایی آن شناخته شده است اما چنانچه منبع عالی ویتامین A است، برای داشتن پوست سر سالم مورد نیاز می باشد.

Foods for healthy hair

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها