|

یه ترفند ساده برای از بین بردن بوی بد کلم

طرز تهیه سالاد کلم و انار ویژه شب یلدا؛ چجوری سالادها رو قالبی دربیاریم؟

سالاد کلم و انار

سالاد کلم و انار یه سالاد خیلی خوشمزه است که طرز تهیه ساده ای دارد این سالاد می تواند یکی از آیتم های سفره شب یلدایتان باشد.

لینک کوتاه کپی شد
1

گروه آشپزی- تو این مدتی که به شب یلدا مونده قصد داریم یه سری آیتم های ویژه یلدایی داشته باشیم همان طور که می دونید شب یلدای ایرانی ها معمولا با جشن و مهمانی همراه است. یکی از ویژگی های جشن یلدا خوراکی های خاصی است که در این شب سرو می شود تو این خوراکی ها اغلب ردی از اِلمان های ویژه یلدا یعنی انار، هندوانه، خرمالو و کدو حلوایی دیده می شود.

به گزارش شایانیوز- اگر بخواهیم لیستی از خوراکی های مخصوص شب یلدا را ارائه دهیم می توانیم به سبزی پلو با ماهی، انار پلو، زرشک پلو، کلم پلوی شیرازی، مرغ شکم پر، ماهی شکم پر، مرغ ترش، مرغ ناردونی، خورشت فسنجان، سالاد انار، رشته پلو، آش انار، آش رشته، حلوای هویج، تارت انار، چیز کیک انار، راحت الحلقوم، کیک انار، کاپ کیک انار، کیک کدو حلوایی، کیک خرمالو، چیز کیک کدو حلوایی، تارت کدو حلوایی و ... اشاره کنیم. قراره تا شب یلدا یه سری آموزش یلدایی داشته باشیم بنابراین تو این مدت ما رو دنبال کنید تا یه سری آیتم های خاص شب یلدا رو با هم تهیه کنیم. 

برای این بخش طرز تهیه سالاد کلم و انار را در نظر گرفته ایم از آن جایی که انار فقط در فصل پاییز و زمستان موجود است سالاد انار یک سالاد فصلی محسوب می‌شود. این سالاد در عین حال که بسیار خوشمزه است طرز تهیه ساده‌ای هم دارد و می‌توانید به راحتی برای مهمانی‌ها و مجالس آن را تهیه کنید و در کنار خانواده و دوستان از خوردن آن لذت ببرید.

سالاد کلم و انار

مواد اولیه لازم برای تهیه سالاد کلم و انار برای 4 نفر

کلم برگ بنفش 1/4 عدد

انار بزرگ 1 عدد

هویج بزرگ 1 عدد

لبو متوسط 3 عدد

مغز گردو 1/4 پیمانه

سس مایونز 2 قاشق غذاخوری

سس هزار جزیزه 2 قاشق غذاخوری

لیموترش تازه 1/2 عدد

گلپر 1 قاشق چایخوری

آویشن 1/4 قاشق چایخوری

ریحان خشک 1/4 قاشق چایخوری

نمک به میزان لازم

سالاد کلم و انار

طرز تهیه سالاد کلم و انار

1-  لبو‌ها را تمیز بشویید داخل قابلمه بریزید و به اندازه‌ای که رویش را بگیرد، آب به آن اضافه کنید. سپس روی حرارت قرار دهید تا بپزد. لبو طی فرآیند پخت رنگش را به آب پس می‌دهد؛ بنابراین بعد از پخت که شعله اجاق را خاموش کردید، در ظرف را بگذارید و اجازه بدهید لبو‌ها داخل ظرف بمانند تا دوباره رنگ آن جذب لبو‌ها شود در نهایت لبوها را به صورت خلالی خرد کنید.

2- کلم را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید آن را تمیز بشویید سپس به صورت رشته‌ای نازک برش بزنید. برای خرد کردن کلم برای اینکه برش‌ها یک دست و تمیز در بیاید و در نهایت سالاد زیبایی داشته باشید ابتدا قسمت‌های انتهایی کلم برگ را جدا کنید سپس دور تا دور مغز کلم را با چاقویی تیز برش بزنید بعد مغز کلم را خارج کنید در مرحله بعد برگ‌های کلم را جدا کنید کلم برگ را به صورت لوله‌ای بپیچانید و آن را خرد کنید بدین ترتیب برش‌هایی هم اندازه و زیبا خواهید داشت.

کلم

خیلی از افراد کلم را به خاطر بوی آن دوست ندارند بنابراین مهم‌ترین نکته در خصوص تهیه این سالاد از بین بردن بوی کلم است برای این منظور وقتی کلم‌ها را خرد کردید به مدت ۱۵ دقیقه آن را داخل آب یخ بریزید بعد داخل صافی قرار دهید تا آب اضافه آن کشیده شود با این ترفند بوی بد کلم از بین می‌رود و در نهایت سالاد خوش طعم و خوش عطری خواهید داشت.

3- هویج را با رنده درشت یا دستگاه رشته کن به صورت رشته ای خُرد کنید هیچ وقت هویج را رنده ریز نزنید چون آب می اندازد و باعث می شود رنگ سالاد نارنجی شود. انار را هم دان کنید و کنار بگذارید. گردو‌ها را از چند ساعت قبل در آب خیس کنید بعد پوست آن‌ها را جدا کنید اگر گردو را با پوست اضافه کنید ممکن است سالاد تلخ شود سپس گردوها را ریز خرد کنید از گردو آسیاب شده استفاده نکنید.

سالاد کلم و انار

4- همه مواد را داخل یک کاسه بزرگ بریزید سپس سس هزار جزیره + گلپر + آویشن + ریحان خشک + نمک + لیموترش + سس مایونز را با هم ترکیب کنید به سالاد اضافه کنید خوب هم بزنید تا مزه ها با هم ترکیب شوند سالاد را به مدت حداقل 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید. اگر دوست دارید سس مایونز خانگی درست کنید به مقاله طرز تهیه سس مایونز خانگی بدون مواد نگهدارنده مراجعه کنید.

سالاد کلم و انار قالبی

1- اگر می‌خواهید سالادها را به صورت قالبی سرو کنید به این نکته توجه داشته باشید که باید کمی سفت‌تر از حالت معمول باشند بنابراین از سس کمتری استفاده کنید وقتی سالاد را از قالب خارج کردید با استفاده از یک برس یا قاشق روی سطح آن سس بزنید.

2- در مرحله بعدی یک کیسه فریزر را با قیچی برش بزنید و کاملا باز کنید سپس داخل قالب مورد نظرتان قرار دهید به صورتی که مقداری از کیسه فریزر از قالب خارج شود تا هنگام خارج کردن سالاد از قالب دچار مشکل نشوید.

3- پس از قرار دادن کیسه فریزر در قالب مواد سالاد را با دقت داخل قالب بریزید و با پشت قاشق خوب فشار دهید تا سالاد تمام نقاط قالب را پر کند و مواد منسجم شود سپس آن را حدود 3 ساعت در یخچال قرار دهید.

4- پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کنید بعد آن را روی یک دیس یا بشقاب برگردانید سپس قالب را به آرامی بردارید بعد کیسه فریزر را هم به آرامی جدا کنید در این مرحله اگر احساس کردید سس سالاد کم است می‌توانید کمی سس به آن اضافه کنید و با پشت قاشق صاف کنید.

سالاد کلم و انار

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها