|

چه کار کنیم که ناگت سفت نشه؟

طرز تهیه "ناگت مرغ" خوشمزه به سبک رستوران ها؛ بدون مواد نگه دارنده

ناگت مرغ

برای اینکه ناگتی نرم و لطیف مثل مال بیرون داشته باشید باید به نسبت مساوی از ران و سینه مرغ استفاده کنید.

لینک کوتاه کپی شد
2

گروه آشپزی- این روزها به دلیل تغییر سبک زندگی تمایل به خوردن فست فودهایی مثل پیتزا، ساندویچ مرغ، همبرگر، انواع سوخاری ها، سوسیس بندری، سمبوسه، ناگت و ... بین مردم رواج پیدا کرده در مقابل عده ای هم هستند که همچنان تمایل به خوردن غذاهای سنتی مثل خورشت قیمه، قورمه سبزی، زرشک پلو با مرغ، عدس پلو، لوبیا پلو و ... دارند. البته نه اینکه غذاهای فست فودی را دوست نداشته باشند بلکه معتقدند که این غذاها اغلب ناسالمند.

به گزارش «شایانیوز»، اگر بخواهیم صادقانه به قضیه نگاه کنیم باید بگوییم که نظر گروه دوم کاملا درست است فست فودها در عین حال که بسیار خوشمزه هستند اما اغلب مضرند و معمولاً خوردن آن ها از سوی پزشکان و کارشناسان تغذیه نفی می شود. اما هر چقدر هم که نسبت به سلامت وعده‌های غذایی‌ وسواس داشته باشیم، باز هم گاهی هوس خوردن غذاهای فست فودی به سرمان می‌زند. در این مواقع بهترِ که برای حفظ سلامتی خود و عزیزانمان سعی کنیم انواع فست فود‌های خانگی را جایگزین فست فودهای رستورانی و ناسالم کنیم. 

یکی از بهترین ویژگی‌های فست فودهای خانگی این است که دیگر نه از روغن‌های مانده خبریست، نه از مواد اولیه بی‌کیفیت. مصرف فست فودهای خانگی، خطر چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی را به مراتب کاهش می‌دهد. شما می‌توانید به راحتی انواع غذاهای فست فودی را در منزل تهیه کنید و در کنار خانواده از خوردن آن‌ها لذت ببرید. در این مطلب طرز تهیه ناگت مرغ خانگی را برای شما در نظر گرفتیم که چه بسا از انواع رستورانی آن‌ خوش طعم‌تر باشد.

خیلی ها فکر می کنند درست کردن ناگت سخت است لذا ترجیح می دهند ناگت آماده را از سوپر مارکت ها تهیه کنند. اما همان طور که می دانید ناگت های آماده فرآوری شده هستند و به آن ها مواد نگهدارنده زده می شود بنابراین گزینه خوبی نیستند در این دستور به شما طرز تهیه ناگت مرغ خانگی را آموزش می دهیم که هم بسیار خوشمزه است و هم قطعاً سالم تر از ناگت آماده است. با یاد گرفتن دستور پخت یکی از ناگت ها به راحتی می توانید مابقی آن ها را هم در منزل تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

chicken-nuggets-10

مواد اولیه لازم برای تهیه ناگت مرغ برای 4 نفر

 مرغ چرخ شده 700 گرم

قرص استاک مرغ 1 عدد

سیر 5 حبه 

پیاز متوسط ۱ عدد

سس خردل 3 قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا 150 گرم

تخم مرغ 3 عدد

نمک ۱ قاشق چایخوری

آویشن ۱ قاشق چایخوری

فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری

ادویه کاری ۱ قاشق چایخوری

پاپریکا 1 قاشق چایخوری

زردچوبه ۱ قاشق چایخوری

آرد سوخاری به میزان لازم

آرد سفید به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

iStock_000016345129Medium-980x652

طرز تهیه ناگت مرغ

1- ابتدا پوست مرغ را جدا کنید بعد به نسبت مساوی از ران و سینه مرغ را چرخ کنید سپس پیاز رنده شده + سیر رنده شده + سس خردل + پنیر پیتزا + نمک + فلفل + زردچوبه + آویشن + ادویه کاری + پاپریکا + قرص استاک پودر شده را به مرغ اضافه کنید. بعضی وقتی پیاز را رنده می‌کنند کاملاً آب آن را می‌گیرند و اصطلاحاً فقط تفاله‌های پیاز را به گوشت اضافه می‌کنند، اما بعد از پخت با این مشکل مواجه می‌شوند که گوشت بوی زهم می‌دهد؛ بنابراین نباید آب پیاز را کامل بگیرید بلکه وقتی پیاز را رنده کردید ۵ دقیقه آن را کنار بگذارید آبی که از پیاز جدا می‌شود را بگیرید و بقیه پیاز را به گوشت اضافه کنید اصلا نیازی به فشار دادن پیاز و گرفتن تمام آب آن نیست. پیاز سفید بهترین پیاز برای مرینیت کردن گوشت ها است اگر می خواهید با کابرد انواع پیاز در آشپزی آشنا شوید مقاله کاربرد انواع پیاز در آشپزی را از دست ندهید.

 سپس همه مواد را داخل غذاساز یا میکسر بریزید و با هم خوب مخلوط کنید اگر غذاساز یا میکسر نداشتید می توانید مواد را با گوشت کوب برقی مخلوط کنید اگر هم هیچ کدام را نداشتید با دست ورز دهید تا مواد با هم مخلوط شوند. وقتی مواد کاملا با هم مخلوط شد و به شکل یک خمیر درآمد، روی آن را با سلفون بپوشانید و برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید.

GTY_chicken_nuggets_mar_041430_16x9_992

2- روی سطح کار یک لایه آرد سوخاری بریزید مقداری از مواد را روی آرد قرار دهید آن‌ها را به فرم دلخواهتان شکل دهید سپس آن‌ها را ابتدا در آرد ساده، تخم مرغ زده شده با نمک و فلفل سیاه و در نهایت در آرد سوخاری بغلتانید. آردها را هم با فلفل سیاه، نمک و پاپریکا مزه دار کنید. می توانید مواد را با چاقو برش دهید یا اینکه قالب بزنید در فرآیند قالب زدن یا برش زدن اگر آرد از مواد جدا شده بود مجدد به قسمت های جدا شده آرد بزنید قطر ناگت ها معمولاً باید ۱ سانت باشد.

آرد سوخاری که در تهیه انواع ناگت استفاده می شوند باید کاملاً ریز باشد اگر از آرد سوخاری درشت استفاده کنید در فرآیند سرخ شدن ممکن است آرد از ناگت جدا شود و تکه های جدا شده بسوزد و به ناگت های دیگر بچسبد و ظاهر نامناسبی داشته باشد.

3- مهم ترین قسمت در تهیه فست فود ها و به طور کلی غذا های سرخ کردنی فرآیند آماده سازی روغن برای سرخ کردن است در واقع نحوه داغ کردن روغن و بعد سرخ شدن است که ممکن است غذای ما را تبدیل به یک غذای مضر کند. برای سرخ کردن غذا ها باید از قبل روغن را گرم کنید برای این منظور روغن را ترجیحا در یک ظرف گود بریزید به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود حرارت باید کاملاً ملایم باشد چون اگر زیاد باشد روغن می سوزد.

deep-frying-pickles-bubbling-in-oil-Photograph-©-Good-Food-Stories-LLC

باید به اندازه ای روغن بریزید که ناگت ها در روغن شناور باشند بعد از ۵ دقیقه که روغن داغ شد با توجه به حجم ظرف ناگت هایی را که از قبل آماده کرده اید را داخل روغن قرار دهید حرارت باید همچنان ملایم باشد تا ناگت ها مغز پخت شوند. در این مرحله باید مرتب ناگت ها را با کفگیر زیر و رو کنید تا دو طرف آن سرخ شود بعد از یکی دو بار سرخ کردن روغن را از صافی رد کنید تا تمیز شود.

ناگت وقتی کاملاً آماده است که روی آن قهوه ای روشن شود وقتی که به این مرحله رسید با کفگیر ناگت را بلند کنید بعد مجدد داخل ظرف بیندازید اگر روی روغن ماند یعنی مغز پخت شده اما اگر به کف ظرف رفت یعنی هنوز کاملاً مغز پخت نشده است البته حواستان باشد که این فرآیند باید در حرارت ملایم اتفاق بیفتد.

برای اینکه ناگتی نرم و لطیف داشته باشید باید به نسبت مساوی از ران و سینه مرغ استفاده کنید. علاوه بر این اگر فرآیند سرخ شدن خیلی طولانی شود در نهایت ناگتی سفت خواهید داشت همچنین اگر روغن بیش از حد داغ شود هم ناگت ها سفت می شوند.

kleiner-P1570446

اگر می خواهید ناگت ها روغن را به خودشان نگیرند وقتی چند تا ناگت در حال سرخ شدن هستند ناگت جدید داخل تابه قرار ندهید بلکه اجازه دهید قبلی ها سرخ شوند آن ها را از تابه خاج کنید بعد ناگت جدید را داخل تابه قرار دهید. وقتی که یکی از ناگت ها سرخ می شوند و آن را از تابه خارج می کنید بعد جای آن ناگت جدید قرار دهید ناگت جدید سرد است در نتیجه تمام روغن موجود در تابه را جذب می کند و نهایتا هم روغن زیادی مصرف کرده اید هم اینکه ناگت ها روغنی شده اند.

اما بهترین روش برای سرخ کردن ناگت برای اینکه کاملا سالم باشد سرخ کردن در فر است برای این منظور روی سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید ناگت ها را روی سینی بچینید روی آن ها اسپری روغن بزنید در طبقه وسط فر روی دمای 180 درجه قرار دهید (فر را از 20 دقیقه قبل روشن کنید تا گرم شود) وقتی یک طرف آن کاملا طلایی شد برگردانید تا طرف دیگرش هم طلایی شود با این روش فرایند پخت طولانی تر می شود اما در عوض غذای سالم تری خواهید داشت.

main_b_kurinyie-naggetsyi-doma

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها