|

سیب زمینی سرخ شده به سبک رستوران‌های مشهور

رمز و رازهای یه سیب زمینی سرخ کرده تُرد و پفکی مثل فست فودی‌ ها

 سیب زمینی سرخ کرده

همه افراد سرخ کردن سیب زمینی را بلدند اما تعداد کسانی که می‌توانند یک پرس سیب‌زمینی سرخ‌ کرده پوک و خوشمزه جلوی شما بگذارند چندان زیاد نیست.

لینک کوتاه کپی شد
4

گروه آشپزی- سیب زمینی سرخ شده یکی از محبوب ترین خوراکی ها در دنیا است به طوری که امروزه به جزء جدایی ناپذیر فست فودها تبدیل شده است. این خوشمزه دوست داشتنی در کنار انواع پیتزا، برگرها، ساندویچ ها، سوخاری ها و .... خیلی می چسبد. اگر منوی رستوران ها را ببینید سیب زمینی سرخ شده در انواع مختلفی سرو می شود از سیب زمینی ساده گرفته تا ادویه دار و پنیری که طبق ذائقه خود می توانید سفارش دهید.

به گزارش «شایانیوز»، همه افراد بدون اغراق طرز تهیه سیب‌زمینی سرخ کرده را بلدند اما تعداد کسانی که می‌توانند یک پرس سیب‌زمینی سرخ‌ کرده ترد، پوک و خوشمزه به سبک رستوران‌های مشهور را جلوی شما بگذارند چندان زیاد نیست. ما در این مطلب طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده رستورانی را با همه نکات آن به شما آموزش می دهیم.

مواد اولیه لازم برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی متوسط 3 عدد

بکینگ پودر 1/4 قاشق چایخوری

آب یخ به میزان لازم

آب جوش به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

نمک به میزان لازم

سبزیجات معطر خشک مثل نعناع، پونه، رزماری، ریحان به میزان لازم

37a5c7e2ca0f45aca4111c3b06796b1d

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

1- ابتدا سیب زمینی ها را تمیز بشویید پوست آن را بگیرید و به صورت خلالی خرد کنید خیلی مهمِ که سیب زمینی ها را به یک اندازه خُرد کنید چون اگر یکی ضخیم و دیگر نازک باشد موقع سرخ شدن وقتی کنار هم قرار می گیرند دچار مشکل می شوید چون تا سیب زمینی های ضخیم سرخ شوند آن هایی که نازک تر هستند حتما می سوزند.

وقتی سیب زمینی ها را خُرد کردید به مدت 5 دقیقه در ظرف آب یخ قرار دهید با این کار نشاسته اضافی آن گرفته می شود و موقع سرخ شدن تُرد تر می شود بعضی ها در این مرحله نمک اضافه می کنند اما اگر این کار را کنید سیب زمینی موقع سرخ شدن کمتر پف می کند. بعد از 5 دقیقه سیب زمینی ها را آبکش کنید.

2- بکینگ پور را به آب در حال جوش اضافه کنید بعد سیب زمینی ها را هم داخل آن بریزید اجازه دهید 10 دقیقه بماند وقتی سیب زمینی را از آب جوش خارج کردید خواهید دید که کاملا نرم و انعطاف پذیر شده سیب زمینی ها روی پارچه قرار دهید تا کاملا خشک شود.

3- داخل قابلمه یا شیرجوش روغن بریزید اجازه دهید گرم شود روغن باید به اندازه ای اضافه شود که سیب زمینی ها در آن شناور باشند. یکی از سیب زمینی ها را داخل روغن بندازید اگر اطراف آب حباب ریز زد و روی روغن آمد یعنی روغن به اندازه کافی داغ شده حالا شعله گاز را بالاتر ببرید و بقیه سیب زمینی ها را اضافه کنید. 

وقتی سیب زمینی داخل روغن ریخته می شود حرارت روغن پایین می آید و باعث می شود سیب زمینی ها تُرد نشوند بنابراین موقع ریختن سیب زمینی حرارت را بالا می بریم تا مشکلی ایجاد نشود. سیب زمینی باید به اندازه ای در روغن ریخته شود که داخل روغن شناور باشند بنابراین اگر میزان سیب زمینی ها زیاد است در چند مرحله آن ها را سرخ کنید.

4- بعد از سرخ شدن سیب زمینی آن ها را داخل صافی بریزید تا روغن اضافی شان گرفته شود در این مرحله می توانید به آن نمک و سبزیجات خشک معطر اضافه کنید.

AdobeStock_182156131

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • زهرا ارسالی در

    عالیه ممنون از ترفندهای مفید تون

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها