|

درمانگرهای طبیعی

دمنوش برای گرفتن نمره 20 در امتحان؛ با این دمنوش ها در کنکور بدون استرس باش!

آمادگی ذهنی را برای شروع کار با دمنوش های انرژی زا و گیاهی خانگی

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز - دمنوش‌های گیاهی ترکیبی از انواع گیاهان دارویی، ریشه‌ها، گل‌ها، میوه‌ها و ادویه‌ها هستند که از هزاران سال پیش از آنها به عنوان درمان‌های خانگی طبیعی استفاده می‌کردند. دمنوش های گیاهی بسته به نوع ترکیباتی که دارد طعم و خواص متنوعی دارد. چه در صبح باشیم و به دنبال آمادگی ذهنی برای شروع کار باشیم و چه در عصر باشد و تمایل به خواندن کتاب یا پیاده‌ روی داشته باشیم، همه ما به یک دمنوش نشاط آور و انرژی زا نیاز داریم .روزهای امتحان همواره با استرس و اضطراب همراه است و نوشیدن دمنوش‌های طبیعی در این روزها بدون ایجاد ضرر و یا زیانی می‌تواند علاوه ‌بر کاهش این استرس و اضطراب، با ایجاد آرامش و افزایش تمرکز دانش‌آموزان به بهبود نتیجه امتحانات آنها نیز کمک کند. منوش‌های حاصل از گیاهان دارویی از یک تعادل فیزیولوژیک برخوردار بوده و نه تنها موجب کاهش تنش‌ها و استرس‌های روزانه شده، بلکه در بهبود عملکرد سیستم مغزی از جمله تفکر و حافظه نیز موثر است . خواص برخی گیاهان دارویی که می‌توان به صورت دم کرده در زمان استرس و ایام امتحان برای کاهش استرس و اضطراب مصرف کرد، پرداخت.

2

 دمنوش های مفید برای حافظه که خلیا نمیدونند

علف چای و کاهش استرس

فرزایی گیاه علف چای یا هایپیران‌ که در طب سنتی ایران به نام هوفاریقون شناخته می‌شود را داروی طبیعی موثر دیگر در درمان اضطراب و استرس،‌ افسردگی، بی‌خوابی‌ و سردردهای‌ عصبی دانست و گفت: ترکیبات موثر این گیاه شامل هایپریسین‌ و فلانوئیدهای آن است که اثرات آرام‌بخش، ضد افسردگی و ضد استرس این گیاه باعث افزایش سطح یادگیری نیز می‌شود و هم‌اکنون از این گیاه، فرآورده‌های دارویی متعددی در بازار دارویی ایران، اروپا و امریکا وجود دارد.

4

دمنوش اسطوخودوس

را از دیگر گیاهان دارویی موثر در کاهش استرس و اضطراب دانست و گفت: این گیاه در طب سنتی ایرانی هم‌چنین طب‌های سنتی ملت‌های گوناگون دارای اثرات ضد افسردگی، آرام‌بخش، تقویت‌کننده عمومی بدن، بهبود قلب، افزایش کارکرد مغزی، تقویت قوای ظاهری و باطنی بدن، بازکننده‌ی گرفتگی‌های عروقی و زداینده‌ی خلط‌های فاسد(سودای مغز) است این گیاه با نام «لاوندر» در گیاه درمانی اروپایی بمنظور بهبود اختلالات اعصاب و روان و بی‌خوابی‌ها هم‌چنین سردردهای ناشی از استرس کاربرد دارد دم‌نوش این گیاه روزانه یک ساعت پیش از خواب در افرادی که دچار اضطراب و اختلال خواب هستند و شب‌ها چندین‌بار از خواب بیدار می‌شوند، باعث بهبود استرس و بی‌خوابی آنها می‌شود و بهترین دمنوش در مواقع امتحان است.

5

چای سبز

فرزایی از چای سبز به‌عنوان گیاه دارویی دیگر کاهنده‌ی استرس نام برد و گفت: مصرف روزانه‌ی دم‌کرده چای سبز باعث کاهش تنش و استرس‌های روزانه می‌شود. بهترین دمنوش برای فصل امتحان است. به منظور تهیه‌ی دم‌نوش هر یک از گیاهان دارویی فوق باید مقدار یک قاشق غذاخوری از هریک از این گیاهان را به صورت جداگانه در یک قوری حاوی دو لیوان آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه قرار داده و پس از آماده‌سازی یک فنجان از فرآورده را به همراه نبات یا عسل مصرف کرد و مصرف این دم‌نوش‌های آرام‌بخش بسته به شدت استرس تا روزی سه بار قابل تکرار است.

6

دمنوش بادرنجبویه و لیمو ترش برای امتحان

اگر به دنبال طعمی تازه و طبیعی برای گذراندن یک بعدازظهر می‌گردید، دمنوش بادرنجبویه و لیمو تازه را از دست ندهید. بادرنجبویه با بهبود خلق و خو به تقویت عملکرد سناختی شما کمک کرده و خستگی را از بین می‌برد. در کنار طعم مرکباتی بادرنجبویه، لیمو ترش می‌تواند به این دمنوش حس سرزندگی بدهد. لیمو به شما احساس شادابی می‌دهد، شما را دهیدراته نگه می‌دارد، به کاهش وزن شما کمک می‌کند، قند خون را کنترل می‌کند، به هضم غذا کمک کرده و باعث رفع خستگی می‌شود. این دمنوش را می‌توانید با عسل یا شیره افرا میل کنید.

3

دمنوش رزماری

ستیل کولین ماده شیمیایی ترشح شده در مغز است که مسئول عملکردهای مغز مانند تمرکز، تفکر و به خاطر سپردن است. چای رزماری حاوی روغن رزماری است که به جلوگیری از تجزیه استیل کولین کمک می کند. ترکیبات موجود در این چای همچنین به افزایش سطح انرژی، کاهش اضطراب و جلوگیری از آسیب به بافت های مغز کمک می کند.

7

دمنوش ماچا

ماچا از برگ های چای سبز که در سایه رشد می کنند تولید می شود که با سنگ آسیاب شده و به پودر ریز تبدیل می شوند. این نوشیدنی کافئین بالایی داشته و سرشار از ال تیانین است به همین دلیل بسیار برای کاهش استرس و افزایش تمرکز مفید است.

9

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی