|

دمنوش هایی که باید پوستتان بخورید؛ اگه میخوای پوستت مثل پوست بچه نرم بشه برو تو کارشون

بهترین جایگرین کرم ضد چروک و بوتاکس برای زیبایی پوستتان از دمنوش های گیاهی استفاده کنید

لینک کوتاه کپی شد

شمانیوز- یکی از حساس ترین قسمت های بدن پوست می باشد که مراقبت از آن تاثیر بسزایی در زیبایی انسان ها دارد. همان طور که میدانید عوارض فرآورده های گیاهی به نسبت مواد شیمیایی کمتر است و به همین خاطر در تهیه فرآورده های آرایشی و دارویی از آنها استفاده می شود. برای نرم و لطیف کردن پوست و همچنین رفع خشکی پوست میتوان از دمنوش های گیاهی استفاده کرد. استفاده از دمنوش ها به صورت لوسیون و همچنین مصرف خوراکی آن ها موجب می شود که پوستی زیبا و شفاف و در عین حال نرم و لطیف داشته باشید.

22

دمنوش های مفید برای پوست

دمنوش زیر فون

از دوره باستان درختی به نام زیرفون وجود داشته که به راحتی در همه جا رشد کرده و قابل دسترس در همه فصول سال بوده و برای سلامتی انسان بسیار مفید می باشد. برای اینکه پوستی خوش آب و رنگ و مویی زیبا داشته باشید از دم کرده این گیاه استفاده کنید فقط حواستان باشد که بیش از اندازه از آن میل نکنید چراکه باعث می شود فشار خون پایین بیاید بنابراین در مصرف آن دقت لازم را داشته باشید و خانم های باردار از استفاده این گیاه منع شده اند. برای درست کردن دمنوش این گیاه ابتدا دو لیوان آب سرد را با یک مشت زیرفون به مدت 10 دقیقه روی شعله مستقیم قرار دهید تا به جوش بیاید و بعد آن را از روی شعله برداشته و اجازه دهید به مدت طولانی دم بکشد و به خوبی رنگی اندازد.

33

دمنوش یربامیت

اگر طالب پوست شفاف و جوانی هستید از چای یربامیت استفاده کنید این چای گیاهی به خاطر داشتن آنتی اکسیدان هایی در خود از آسیب هایی که رادیکال های آزاد به پوست می رساند جلوگیری می کند. این گیاه دارویی و تاثیرگذار سرشار از کافئین میباشد و آن را در آمریکای جنوبی و مرکزی می توان یافت.  این گیاه خاصیت آنتی اکسیدانی دارای انواع مواد معدنی و ویتامین ها همچون پتاسیم ، زینک ، منگنز و همچنین ویتامین های B، C می باشد.

دمنوش افتیمون

از نظر طب سنتی ایرانی افتیمون دارای طبعی گرم و خشک می باشد این گیاه پوست را لطیف کرده برای گرم مزاجان مصرف بیش از حد دمنوش این گیاه مضر است و مهم تر از همه باید توجه داشته باشید که این گیاه به قدری ضعیف است که کوبیدن و جوشاندن آن خاصیتش را از بین میبرد بنابراین زمانی که آن را مصرف می کنید سعی کنید زیاد نکوبیده و همچنین زیاد نجوشانید و اجازه دهید روی شعله غیر مستقیم به آرامی و در طولانی مدت دم بکشد.

44

دمنوش بابونه

درمیان گیاهان دارویی و دمنوش ها بابونه از اهمیت بسیار بالایی در درمان های بیماری های پوستی برخوردار می باشد و سالیان سال است که درد درمان آکنه ها ، خشکی پوست و همچنین ترک پوست کاربرد دارد. گیاه در مورد درمان پوست های مرده به جوشدار نیز صدق می کند چراکه سرشار از فلاونوئیدها بوده و نقش اساسی در مهار کردن رادیکال های آزاد دارد.

دمنوش رویبوس

از بوته های قرمز آفریقای جنوبی چای قرمز به نام چای رویبوس به دست می آید که فاقد کافئین می باشد و برای آن دسته از خانم هایی که تمایلی به افزایش کافئین بدنشان ندارد بسیار مناسب و کاربردی می باشد منبع دو ترکیب ضد التهابی نوتوفاگین و آسپالاتین همین چای رویبوس می باشد فلاونوئید هایی که در این گیاه موجود هستند هم در درمان آکنه ها بسیار مفیدند و هم ضد التهاب میباشند.

55

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی