|

6 راز مهم خونگی درمان پوست پرتقالی؛ خلاصی از شر منافذ باز پوست یک بار برای همیشه خداحافظی کن!

2 علت مهم ایجاد منافذ باز پوست و درمان قطعی با این تکنیک ها خونگی گیاهی منافذ باز پوستت رو ببند

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر به پوست برخی افراد نگاه کنید، روزنه‌های بسیار ریزی را روی آن مشاهده خواهید کرد که یکدست بودن و زیبایی پوست آن‌ها را از بین برده است. این روزنه‌ها همان منافذ پوست هستند که گشاد شده‌اند و روی پوست به رنگ تیره دیده می‌شوند.بسیاری از زنان و مردان از عارضه‌ای به نام "باز شدن منافذ پوست" رنج می‌برند. تعداد بی شماری از گیاهان در کم شدن حفره های بزرگ و منافذ باز پوست تاثیر دارند. روش های گیاهی خانگی که در هر منزلی یافت میشود. علت اساسی بروز این عارضه، التهاب‌های ناشی از جوش‌های سرسفید (جوش جوانی) است. به همین دلیل است که اینگونه التهاب‌ها را باید سریعاً درمان کرد تا باعث بروز ضایعات عمقی پوست نشود. اگر دچار عارضه جوش جوانی هستید، سریعاً به فکر درمان باشید و سلامت پوست خود را برگردانید.

1

علت باز شدن منافذ پوست که خیلیا نمیدونند

  •  باز شدن منافذ پوست ارث یا ژنتیک است. بعضی از افراد بطور سرشتی منافذ بازتری دارند وبخصوص در هنگام بلوغ به علت تغییرات هورمونی که ترشحات چربی پوست بیشتر می‌شود این حالت بیشتر بروز می‌کند. این افراد معمولا پوست چرب دارند ولی مواردی هم وجود دارد که پوست شخص خشک بوده ولی منافذ پوست باز است.
  •  باز شدن منافذ پوست استفاده بیش از حد از کرم‌های چرب کننده یا کرم پودر وسایر مواد آرایشی می‌باشد که به علت اینکه این مواد سطح پوست ومنافذ را می‌بندند سبوم ترشح شده از پوست نمی‌تواند از سطح آن خارج شود لذا منافذ پوست گشاد وباز می‌شود تا بتواند سبوم زیر پوست را به سطح پوست برساند.

3

درمان منافذ باز پوست برای کسایی که کنجاوند

  • گلاب و نشاسته برای ترمیم منافذ باز

برای بستن منافذ باز پوست صورت، یک پیمانه گلاب را با یک چهارم پیمانه نشاسته مخلوط کنید و سپس روی شعله حرارت کمی داده و مخلوط کنید. پس از سرد شدن معجون می‌توانید آن را روی پوست بگذارید. صبر کنید تا معجون کاملا خشک شود انگاه پوست را با آب ولرم شستشو دهید. حداقل هفته‌ای چند بار این روش را اجرا کنید تا شاهد تغییرات شگرف آن شوید.

  • الوئه ورا برای ترمیم منافذ باز

ژل آلوئه‌ورا منبع غنی ویتامین‌هایی است که به ترمیم پوست و رفع آثار لکه و منافذ باز پوست کمک می‌کند. از بابت استفاده از این گیاه بر روی پوست حود نگران نباشید زیرا آلوئه‌ورا همچون یک مرطوب کنند طبیعی و شگفت انگیز با پوست شما رفتار می‌کند.

طرز استفاده

آلوئه‌ورای مناسب برای رفع آثار جوش جوانی را انتخاب کنید. قطعه کوچکی از برگ را بریده و پوسته آن را جدا کنید تا به ژل آلوئه‌ورا دست یابید. این ماده را با ملایمت روی پوست خود بمالید. برای کسب بهترین نتیجه، اجازه دهید تا ژل به مدت حداقل 30 دقیقه روی پوست شما باقی بماند و سپس پوست را شستشو دهید.

  • جوش شیرین ودرمان منافذ باز

جوش شیرین که در هر آشپزخانه‌ای می‌توان آن‌را یافت حاوی بلورهای بیکربونات سودیم است و اگر این ماده به نرمی بر پوست مالش داده شود باعث لایه برداری پوست و ترمیم آثار برجای مانده از جراحات پوست می‌شود.

طرز استفاده

چند قاشق کوچک جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کرده و هم زنید تا مایع غلیظی بدست آید. این معجون را بر روی قسمت‌های آسیب دیده پوست بمالید و 1 تا 2 دقیقه صبر کنید تا سودیم باعث ترمیم منافذ پوست شود. آنگاه پوست را با آب فراوان شستشو دهید. در آخر نیز پوست خود را با ماده مرطوب کننده طبیعی نظیر روغن گردو یا روغن زیتون، مرطوب کنید. برای دست یابی به نتیجه سریع و فعال، روزی یکبار از این جوش شیرین استفاده کنید.

_ghf

  • شکر و درمان منافذ باز پوست

شکر را می‌توان ماده‌ای موثر در رفع منافذ پوست و آثار برجای مانده از جوش‌های سرسفید بشمار آورد. شکر حاوی اسید گلیکولیک (AHA) است و باعث زدودن سلول‌های مرده و تولید سلول‌های جدید می‌شود.

طرز استفاده

دو قاشق شکر را بخوبی با یک قاشق روغن زیتون و چند قطره آبلیمو مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی قسمت آسیب دیده پوست‌تان ماساژ دهید. سپس پوست را با آب شستشو داده خشک کرده و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. به منظور از جلوگیری از حساسیت پوست، از این روش هر دو روز یکبار استفاده کنید.

  • سیب زمینی و درمان منافذ باز پوست

سیب‌زمینی بیش از تمام میوه‌ها حاوی ویتامین‌ها و املاح معدنی است و در درمان بافت‌های آسیب دیده پوست بکار می‌رود. برش‌های نازک سیب‌زمینی روی پوست بگذارید و حداقل 15 دقیقه صبر کنید. سپس پوست را با آب گرم شستشو دهید. برای کسب نتیجه بهتر، روزانه یکبار از این نسخه استفاده کنید.

اخری

  •  خیار و درمان منافذ بازپوست

خیار از جمله معروف‌ترین گیاهانی است که در درمان و ترمیم پوست بکار گرفته می‌شود. خیار دارای خاصیت مرطوب کنندگی و حاوی ویتامین A، ویتامین C و منگنز است. تمامی این مواد برای فعالیت پوست ضرورت دارد.

طرز استفاده

برش‌های نازک خیار را روی قسمت‌های آسیب دیده پوست بگذارید و حدود 30 دقیقه صبر کنید. آنگاه پوست خود را شستشو دهید. روزانه یکبار از این روش استفاده کنید.گفتنی است در روش طبی از دو تکنیک "دریما‌رول" و "فرانکشل" در ترمیم منافذ پوست استفاده می‌شود. فرانکشل نوعی لیزر است که به منظور فعال سازی ماده کولاژن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش تاثیر شگرفی بر درمان عارضه باز شدن منافذ پوست دارد. دریما‌‌رول نیز نوعی سوزن بسیار ظریف است که باعث افزایش فعالیت کولاژن می‌شود.

  • روغن آرگان و درمان منافذ باز پوست

مصرف روغن آرگان یک از بهترین روش‌های درمانی پوست و مو می‌باشد، ضمن اینکه باعث بسته شدن منافذ باز پوست می‌شود. روغن آرگان سرشار از ویتامین E و اسیدهای چربی است که منجر به درخشندگی پوست شده و اندازه‌ منافذ باز پوست را کاهش می‌دهد.

طرز استفاده

برای استفاده از این روش قطره‌های روغن آرگان را با انگشتان گرم کنید. با سر انگشتان خود به آرامی روغن را روی سطح پوست ماساژ دهید. بعد از حدود 30 دقیقه پوست خود را آبکشی کنید. برای داشتن پوستی درخشان، این روش را هر شب قبل از خواب تکرار کنید.

آخری

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها