|

جلوگیری از حساسیت با دمنوش های خونگی خفن؛ از آلرژی فصل بهاری خلاص شووو!

با این ۷ دمنوش خوش طعم برای کاهش علائم آلرژی در فصل بهار خانه تکانی کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- فصل بهار رسیده و تقریبا همه با آلرژی بهاری درگیر هستیم به همین جهت می‌خواهیم دمنوش خوش طعم گیاهی را که برای کاهش علائم آلرژی مفید است به شما معرفی می کنیم. فقط فراموش نکنید، اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید یا با آلرژی دیگری غیراز حساسیت فصلی درگیر هستید حتما قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت کنید.

علائم آلرژی فصلی بسیار معمولی و متداول است و معمولا با علائم سرماخوردگی اشتباه گرفته می‌شود. واکنش آلرژیک یک واکنش طبیعی سیستم ایمنی بدن در برابر آلرژن‌ها (مواد آلرژی‌زا) است. رایج‌ترین آلرژن‌ها گرده‌های گیاهان و درختان مختلف مثل درخت بلوط و افرا هستند که در فصل بهار به میزان بسیار زیادی در هوا وجود دارند. با این دمنوش های گیاهی در فصل بهار خانه تکانی کنید و بهاری بدون آلرژی داشته باشید.

موی حیوانات خانگی و بعضی از ادویه‌ها هم می‌توانند باعث ایجاد آلرژی شوند. بدن در مقابله با آلرژن‌ها سعی می‌کند سیگنال‌های پیش‌التهابی خود را ارسال کند. علائمی مثل عطسه‌های مکرر، سرفه، خارش چشم‌ها، آبریزش چشم و همچنین گزگز و آبریزش بینی از این دسته سیگنال‌ها هستند. واکنش آلرژیک در بعضی از افراد به صورت سردرد، بی‌خوابی، تحریک پذیری و کاهش اشتها هم بروز پیدا می‌کند.

3

نکاتی که خلیا نمیدونن در مورد آلرژی فصل بهار

لباس‌ها و ملافه‌ها را در فضای خارج از خانه خشک نکنید. خشک کردن لباس‌ها و ملافه‌ها در فضای آزاد باعث چسبیدن گرده‌های گیاهان به آن‌ها شده و باعث افزایش علائم آلرژی فصلی در شما می‌شوند. صبح‌ها قبل از ساعت ۹ پنجره‌ها را باز بگذارید و از هوای تازه لذت ببرید. در این ساعت هوا هنوز رطوبت صبحگاهی خود را دارد و مانع از حرکت آزادانه‌ آلرژن‌ها در هوا می‌شود. روز را با یک دوش آب گرم به پایان برسانید تا آلرژن‌هایی که به مو و پوست شما چسبیده است پاک شود. قبل از خواب هم یک فنجان دمنوش گیاهی ضدآلرژی بنوشید تا بتوانید بدون نگرانی از حساسیت فصلی به آرامی بخوابید.

2

دمنوش برای کاهش علائم آلرژی

زنجبیل

نجبیل خواص بی‌شماری دارد و بیشترین مورد استفاده از آن از بین بردن حالت تهوع است. دمنوش زنجبیل حاوی آنتی‌هیستامین طبیعی است و به کاهش التهاب مخاط بینی کمک می‌کند. شما می‌توانید کمی زنجبیل تازه را با آب گرم دم کنید و سپس آن را با عسل شیرین کرده و بنوشید.

نعنا فلفلی

دمنوش نعنا فلفلی به عنوان یک دمنوش ضد احتقان شهرت دارد. این دمنوش ترشح آنزیم‌های ضدالتهابی مثل هیستامین‌ها که دلیل اصلی بروز واکنش‌های آلرژیک هستند را کاهش می‌دهد. پس می‌توان گفت دمنوش نعنا فلفلی یک انتخاب مناسب برای کاهش علائم آلرژی است.

11

بادرنجبویه

بادرنجبویه گیاهی معطر با رایحه‌ی لیمو و از خانواده‌ی نعناها است. دمنوش بادرنجبویه سردرد و علائم تنفسی مرتبط با آلرژی را تسکین داده و خاصیت آرامش‌بخش دارد.

ریشه شیرین بیان

ریشه‌های شیرین بیان اثرات آنتی‌هیستامینی و ضدالتهابی بسیار قدرتمندی دارند. دم کرده‌ی شیرین بیان می‌تواند به کاهش علائم آلرژی و رفع خارش بینی کمک کند.

5

چای سبز

چای سبز یک آنتی‌اکسیدان غنی از کوئرستین است و با خاصیت ضدالتهابی خود سیستم ایمنی بدن را در برابر آلرژن‌ها تقویت می‌کند. کوئرستین همان منشا رنگدانه‌های چای سبز است و به جلوگیری از واکنش‌های ایمنی ناشی از مواجهه با گرده، گردوغبار و موی حیوانات کمک می‌کند.

انواع توت ها

کوئرستین در انواع توت‌ها هم یافت می‌شود، پس یک فنجان دمنوش توت فرنگی یا بلوبری برای کاهش علائم آلرژی در فصل بهار بسیار مفید است.

زرد چوبه

زردچوبه با خاصیت ضدالتهابی قوی خود مشهور شده است. این ادویه‌ی خوش‌رنگ به عنوان یک آنتی‌هیستامین قوی می‌تواند در کاهش علائم آلرژی فصلی مفید باشد. اگر هر سال با آلرژی فصلی درگیر هستید مصرف دمنوش زردچوبه را در برنامه‌ی غذایی‌تان قرار دهید.

6

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها