|

تاثیر انتخابات ریاست جمهوری بر بازارهای ایران چگونه خواهد بود؟

«آیا پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران شاهد ثبات در بازارهای مختلف کشورمان خواهیم بود یا خیر باید انتظار تشدید تورم را داشته باشیم؟»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ اقتصاد ایران در سال های اخیر شرایط پرنوسانی را پشت سر گذاشته است. در این راستا، تداوم روند فشارهای خارجی علیه کشورمان و در عین حال تداوم برخی چالش ها و سومدیریت ها در حوزه اقتصاد داخلی، همه و همه سبب شده اند شماری از پارامترهای مهم در اقتصاد ایران وضعیت منفی را پیدا کنند و نمودهای عینی خود را در قالب افزایش تورم و بدتر شدن وضعیت معیشتی طیف های قابل توجهی از مردم کشورمان به نمایش بگذارند.

به گزارش شایانیوز؛ با این حال، همزمان با اوج گیری رقابت های انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان، بسیاری از ناظران و تحلیلگران و البته افکار عمومی این سوال را مطرح می کنند که انتخابات مذکور چه تاثیراتی را می تواند بر بازارهای مختلف ایران داشته باشد؟ در این رابطه حتی برخی از افکار عمومی این سوال را مطرح می کنند که آیا وضعیت پس از انتخابات بهتر خواهد شد یا خیر باید شاهد اوج گیری تورم در اقتصاد ایران باشیم؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که اولا باید توجه داشته باشیم که نابسامانی ها در اقتصاد ایران لزوما فردمحور نیستند که وجود و یا عدم وجود یک فرد در قدرت، عامل اصلی بهبود و یا مثبت شدن وضعیتی اقتصادی کشور تلقی شود.

بازار سکه و ارز

این موضوع تنها می تواند یک مولفه باشد اما تمام ماجرا نیست. بسیاری از متغیرها وجود دارند که با وجود و یا عدم وجود برخی دولتمردان در قدرت، قدرتمند و یا تضعیف می شوند. دوم اینکه بر اساس آنچه پیشتر گفته شد، اینکه چه فردی قرار است مستاجر پاستور شود، می تواند پالس های معناداری را در مورد آینده اقتصاد ایران مخابره کند. به عنوان مثال، برخی بر این باورند که انتخاب چهره های تندرو می تواند اقتصاد ایران را از همان ابتدا با برخی تکانه های جدی مواجه کند. برخی دیگر نیز بر این باورند که چهره های میانه رو یا اصلاح طلب می توانند به آرام شدن بازارها کمک کنند و دلیل آن هم این است که آن ها به سمت رویه های تعامل با جهان حرکت خواهند کرد و این مساله می‌تواند حدی از آراامش را در کشور ایجاد کند.

با این حال، واقعیت همانطور که پیشتر هم گفته شد این است که روند تورم در کشورمان ادامه دار خواهد بود و صرفا حضور برخی چهره ها در قدرت می تواند تا حدی آن را تضعیف و یا تشدید کند. از این رو، اگر افرادی قصد خرید چیزی دارند یا به دنبال سرمیاه گذاری هستند، می توانند هر زمان بنا بر نیاز خود این کار را انجام دهند و هیچ نیازی نیست که لزوما به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری کشورمان بنگرند. زیرا کنش مثبت اقتصادی و سرمایه گذاری در بازارهای مطمئن در هر شرایطی برای آن ها سودآور خواهد بود و می توانددستاوردساز باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها