|

فوران احساس وظیفه برای رئیس جمهور شدن

2 نکته در مورد "دغدغه خدمتِ" نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران

«در گزارش حاضر به یک دغدغه مهم و محوری افرادی که برای انتخابات ریاست جمهروی کشورمان نامزد می‌شوند پرداخته می شود.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ بیراه نیست اگر بگوییم که بخش قابل توجهی از فضای سیاسی و رسانه ای کشورمان در شرایط کنونی در قبضه اخبار مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری است. قرار است چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در هشتم تیرماه سال جاری برگزار شود. در این راستا، افراد و چهره های مختلف از جریان ها و جناح‌های سیاسی مختلف کشورمان، به وزارت کشور مراجعه می کنند و برای حضور در انتخبات ریاست جمهوری اعلام آمادگی و ثبت نام می کنند.

به گزارش شایانیوز؛ ناظران و تحلیلگران مختلف نیز از چشم اندازهای متنوعی به معادله انتخابات می نگرند و سعی دارند این پرسش را پاسخ دهند که شانس چه کسی برای پیروزی در انتخابات ایران بالا است؟ در این راستا، افراد مختلفی که برای ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور مراجعه می کنند، محور اصلی بحث خود را دغدغه شخصیشان جهت خدمت رسانی به مردم تعریف می کنند و درست بر همین اساس استدلال می کنند که احساس تکلیف کرده و در  میدان انتخابات حاضر شده اند. با این همه، دو نکته نهم و محوری را در مورد دغدغه خدمت رسانی این افراد باید مد نظر داشته باشیم.

اولا، صِرف اینکه یک فرد دغدغه خدمت داشته باشد به این معنا نیست که بایستی کرسی ریاست جمهوری را برای این کار انتخاب کند. این کرسی جایگاه افرادی است که در حوزه اجرایی کشور سابقه و تجربه زیادی دارند و البته که با ساختارهای حکمرانی در کشرومان نیز به اندازه کافی آشنا هستند.

در عین حال، فردی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود بایستی یک تیم مجرب را در سال های حضور خود در حوزه های مختلف اجرایی و حکمرانی کشور ایجاد کرده باشد تا از این رهگذر، بتواند اهداف مد نظر و ادعایی خود را محقق کند. اینکه یک نفر صرفا با دغدغه خدمت رسانی وارد میدان شود، خوب است اما به هیچ عنوان کافی نیست.

1824684_499

دوم اینکه به نظر می رسد که سازوکارهای قانونی در کشورمان تا حدی باید اصلاح شوند تا فیلترهای جدیدی برای افرادی که می توانند نامزد انتخابات ریاست جمهوری کشورمان شوند، تعریف و تعیین شود. اینکه طیف‌های متنوعی از افراد برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کنند، در نوع خود وقت زیادی از سازوکارهای انتخاباتی کشور می گیرد و البته که چندان هم منطقی نیست.

به بیان ساده تر، فیلترهای تعیین شده برای افرادی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شوند بایستی متناسب با این کرسی باشد و از صِرف یکسری شرایط عمومی بالاتر باشد.

با این همه، آنچه که مهم است این نکته می باشد که لزوما هم تمامی افرادی که برای انتخابات ریاست جمهوری کشورمان ثبت نام می کنند و حداقل شرایط را برای نامزدی دارند نیز کرسی ریاست جمهروی را هدفگذاری نکرده‌اند. در این راستا، برخی از این افراد صرفا به دنبال استفاده از مانور تبلیغاتی این رویداد مهم کشورمان هستند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها