|

تقابل شیر و کروکودیل

از جذابیت های حیات وحش؛ وقتی چند شیر کروکودیل تنها گیر میارن و حسابی از خجالتش درمیان!

liones attack crocodil shayanews

شاید به ندرت بتوان در حیات وحش شاهد نبرد شیر و کروکودیل باشیم اتفاقی در کنیا رخ داد و یک گله شیر با یک تمساح غول پیکر سر شاخ شدند

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- در حیات وحش شیرها به خاطر طبیعت پر جنب و جوش و خشن خود شناخته می شوند و چون به صورت گروهی شکار می کنند تقریباً هیچ جانداری در طبیعت از گزند آن ها در امان نیست اما خُب گرفتن و شکار کروکودیل کاملاً چیزی دیگری است. طول یک تمساح کاملاً رشد یافته به 7 متر و وزن آن به 1 تن می رسد. برخلاف یک شیر کاملاً رشد یافته که تنها تا 270 کیلوگرم وزن دارد.

به طور طبیعی، شیر و کوروکدیل هر دو شکارچی باورنکردنی هستند و به خاطر تاکتیک‌های شگفت‌انگیز خود در هنگام از بین بردن طعمه به عنوان سلاطین آب و خشکی شناخته می‌شوند. 

در طبیعت شاید به ندرت شاهد نبرد این دو شکارچی باهم باشیم. کار داوز دانش آموز 15 ساله و خانواده اش اما این شانس را داشتند که در منطقه حفاظت شده Entabeni در کنیا شاهد تقابل این دو شکارچی باشند.

تمساح ها نیروی گاز گرفتن بسیار زیادی دارند و می توانند با توجه به این فرصت، شیر را به شدت زخمی کنند. در عوض شیرها به خوبی می دانستند که احاطه کردن گروهی تمساح قطعا می تواند به نفع آن ها باشد.

داوز در تشریح این صحنه این طور بیان می کند: یک کروکدیل بزرگ در خشکی و حاشیه برکه مشغول پیاده روی بود غافل از اینکه تا چند دقیقه دیگر با یک گله شیر مواجه می شود!

در آن سوی برکه «ما شیر نر را تماشا کردیم که در جاده خاکی در امتداد سد راه می‌رفت. شیر نر با چند جوان برخورد کرد و همه به راه رفتن در جاده ادامه دادند. آنها به جایی رسیدند که کروکودیل مشغول آفتاب گرفتن بود. ناگهان شیر نر به کروکودیل حمله کرد.

ezgif.com-gif-maker (8)

واقعاً لحظه شوکه کننده ای بود اینکه شیر حتی به فکر شکار کروکودیل می افتد نشان از قدرت و اعتماد به نفس او دارد. در یک لحظه شیر پای عقب تمساح را گرفت و تمساح در وضعیت بسیار بدی گرفتار شد به تبعیت از شیر نر چند شیر ماده هم به تمساح حمله ور شدند.

ezgif.com-gif-maker (10) - Copyezgif.com-gif-maker (5)

ezgif.com-gif-maker (9)

اما در یک لحظه انگار شیرها بی خیال این بازی ترسناک شدند و در نهایت، کروکودیل موفق به فرار شد. دانش آموز نوجوان از اینکه کروکودیل موفق به فرار شد بسیار خوشحال شد و نوشت: «من خیالم راحت شد که شاهد کشته شدن کروکودیل توسط شیر نبودم.. تمساح شنا کرد و شیرها حرکت کردند و طوری دراز کشیدند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. تا به حال همچین چیزی ندیده ام. حتی راهنمای ما هم گفت که هرگز چنین چیزی را ندیده یا نشنیده است.»

ezgif.com-gif-maker (12) - Copy

ezgif.com-gif-maker (13)

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها