|

حیات وحش آفریقا

از جذابیت های حیات وحش؛ وقتی شیر نر زیر سُم و شاخ بوفالوهای خشمگین کتلت می شود!

شیر مانند عروسکی پارچه‌ای در هوا پرتاب می‌شد، شاخ‌های بوفالوهای خشمگین در بدن آن فرو می‌رفتند و سم‌ها زیر پا می‌رفتند.

لینک کوتاه کپی شد
12

شایانیوز-حیات وحش آفریقا هر روز آبستن نبردهای مختلفی و شیر سلطان جنگل شاید جزو معدود برندگان همیشگی این نبردها باشد. اما گاهی هم همه چیز طبق خواست سلطان جنگل پیش نمی رود گاهی شاهد له شدن بزرگترین گربه سان طبیعت زیر سم سایر حیوانات حیات وحش هستیم.

دئون کلبریک، راهنمای گردشگری احتمالا شاهد سقوط یک امپراطوری بود. زمانی که او و مهمانان اقامتگاه Nkorho Bush در یک سافاری صبحگاهی در Sabi Sands Game Reserve بودند شاهد یک منظره دلخراش بودند و از آن عکس و ویدیو گرفتند. در ادامه روایت دئون از از صحنه ای که مشاهده کرد رو می خوانیم.

در ساعات اولیه صبح چهارشنبه، من و مهمانانم در جستجوی شیرهای نر که نماد آفریقا هستند به راه افتادیم.بعد ساعاتی چرخیدن رد پای چند شیر نر بزرگسال رو مشاهده بعد از حدود نیم ساعت پیادروی در مسیر ردپاها سرانجام چند شیر نر را مشاهده کردیم که گرسنه و مصمم به دنبال یک گله بزرگ بوفالو بودند.

شیرها به طرز باورنکردنی با شکار طعمه های بزرگ سازگار شده اند. در واقع به این دلیل که آنها تنها گربه های بزرگ آفریقا هستند که در ساختارهای اجتماعی و گروهی زندگی می کنند پس اساسا شکار طعمه بزرگ بهترین راه برای تغذیه 7 شکم گرسنه است!

در این بین ناگاهان یکی از گاو میش ها ه قدری از گله فاصله داشت مورد حمله یکی از نرهای بالغ قرار گرفت دئون توضیح می دهد که «در این مرحله، ما فکر می‌کردیم که همه چیز تمام شده است، اما نعره پریشان این بوفالو تنها در سراسر بوته‌ها طنین‌انداز شد و برای آرامش او، گله‌ای از بوفالوها به این تماس پاسخ دادند.»

در کمتر از چند دقیه ورق برگشت و شیر که یال های تیره ای داشت در محاصره چند گاو میش قرار گرفت و بوفالوهای عصبانی او را احاطه کردند.

ezgif.com-gif-maker (2)

بوفالوها یکی از معدود حیوانات آفریقایی هستند که می توانند شیر را به عقب نشینی وا دارند. شاخ های بزرگ و توده بدنی باورنکردنی آنها را به حریفانی قدرتمند تبدیل می کند.

ezgif.com-gif-maker (4)

در آن لحظه شیر نر که جایی برای رفتن نداشت و غرق در ترس بود، می لرزید. در نهایت، او به سمت چند بوته که در مجاور بودند فرار کرد، با این حال، نفرت گاومیش ها باعث شد که این گله شیر را دنبال کنند و شیر مانند عروسکی پارچه‌ای در هوا پرتاب می‌شد، شاخ‌ها در آن فرو می‌رفتند و سم‌ها زیر پا می‌رفتند.»

ezgif.com-gif-maker (1)

ezgif.com-gif-maker (5)

این نبرد و تحقیر شدن شیر نر حدود 15 دقیقه ادامه داشت و تا اینکه نعره های شیر نگون بخت سایر گله شیرها رو متوجه او کرد و چند شیر نر برای کمک به هم نوع شان دوباره برگشتند و گاو میش ها را ترساند و آن ها را فراری دادند.

راهنمای گردشگری ادامه داد: من و میهمانانم حیرت زده و با احساساتی ترک خورده به کمپ برگشتیم تا رویدادهای صبح را پردازش کنیم. در پایان، زمانی که بعد از آن روز به صحنه جرم بازگشتیم، خوشبختانه شیر نر را پیدا کردیم که به وضوح در وضعیت بدی قرار داشت و زخم هایش را می لیسید.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها