|

گاز آشپزخونه رو هرچی میسابی تمیز بشو نیست؟ سابیدن نمیخواد بیا راه کارشو بدم عشق کنی

گاز آشپزخونه از قسمت های پر کاری محسوب میشه که تمیز کردنش هم همیشه سخت و دشوار بوده، اما ترفند هایی وجود داره که میتونه این مشکل رو حل کنه.

لینک کوتاه کپی شد
10

شایانیوز- تو آشپزخونه همیشه بشور و بساب بوده و هست. اصلا کار این فضا تو خونه همینه و به همون میزان که درش فعالیت انجام میشه، نیازمند تمیزکاری هم هستش تا مثل دسته گل بمونه، نه فضایی که میتونه خیلی زود بوی فاسد شدن مواد غذایی و کثیفی ها رو به خود بگیره. خب گاز تو آشپزخونه هستش و حتی اگر شما خانواده یا باشید که در ماه تنها چند بار کوتاه غذا درست میکنید، باز هم گاز شما کثیف خواهد شد. یک  ماهیتابه روغن و یا قابلمه ای که درش برنج پخته میشه و ممکنه سر بره و … همه و همه میتونن به راحتی و در صدم ثانیه گاز خوشگل و تمیز شما رو تبدیل به گازی کنند که انگاری از بدو تولد کثیف شده! 

تمیز کردن اجاق گاز همیشه از دست کار هایی بوده و هست که سختی زیادی داره و معمولا خانوما دوست دارن از زیر انجام این کار در برن اما خب نمیشه که! بنابراین ما اومدیم و با ترفند های خونگی و طبیعی راه هایی رو یاد دادیم که راحت میشه از شر گاز کثیف خاص شد و گازی ترگل ورگل تحویل گرفت. پس با ما همراه باشید. 

با آمونیاک و جوش شیرین گازت رو تمیز کن

در حالی که ابتدا باید بگیم آمونیاک برای هرچیزی مناسب نیست، اما در عین حال هم هیچ چیز برای گاز شما بهتر از آمونیاک نیست و شما با انجام این روش کار کمتری برای تمیز کردن گاز خود دارید. در اینجا میتونید شعله های گاز رو برداشته و داخل یک کیسه قرار بدید که درش آمونیاک ریخته اید و روز بعد آن را بردارید و بشورید و ببینید چطور می درخشد.

حالا اینجا می تونید برای باقی مونده گاز خود ابتدا جوش شیرین رو بپاشید و بعد هم آب اکسیژنه رو نم نم روی آن بریزد و بعد از انجام کار آبکشی کنید.

گاز

آب جوش و کف چه میکنه با گاز کثیف

مواد شوینده که هیچ، اگر مواد اضافی دیگری هم تو خونه ندارید، دیگه قطع آب جوش تو همه خونه ها پیدا میشه. به آرومی و با احتیاط کامل آب جوش رو بر روی سطح گاز بریزید.اگر اجازه بدین که خشک بشه همه کثیفی ها از روی گاز محو خواهد شد اما اگر هم نشد کافیه با یک تکه صابون روی اسفنج کار کنید. این راه حلی ساده و البته دوست دار محیط زیست است، چون از آیتم های کاملا طبیعی و عاری از مواد شیمیایی استفاده میکنه!

روغن گیاهی یا روغن زیتون بهشون نمیاد، ولی تمیز میکنن!

این روش به شما این امکان رو میده که ابتدا روغن زیتون و یا روغن گیاهی رو بر روی گاز بریزد. بعد  با استفاده از یک پارچه مناسب روغن رو پخش کنید و بمالید به همه جای گاز. در نهایت هم روی گاز اسپری همه کاره بزنید و تمیزش کنید. فراموش نکنید که این کار بر روی هود آشپزخونه هم جواب خوبی میده

Untitled

سرکه سفید خوردنیه؟ نه گاز تمیز میکنه!

جالبه که بدونید سرکه سفید برای خیلی جاها بهترین تمیز کننده محسوب میشه. از سرکه برای تمیز کردن ظرف های شیشه ای هم استفاده میشه و رگه ها و لکه ها رو میتونه محو و پاک کنه. در اینجا باید یک قسمت سرکه سفید رو با دو قسمت آبتو یه بطری خالی اسپری مخلوط کنید و بعد محلول به دست اومده رو روی جرم ها پاف بزنید و شروع کنید به تمیز کردن. اسیدیته سرکه به حذف کثیفی ها کمک خوبی میکنه و شما می تونید از این ترکیب برای نظافت و ضد عفونی کردن آشپزخونتون هم استفاده کنید. 

0grt

مایع ظرفشویی و جوشش شیرین مخلوط بشن چه شود

خیل از ما ها از مایع ظرفشویی برای تمیز کردن خیلی موارد به کار میبریم و گاز هم یکیش. در اینجا باید نسبت مساوی از آب و مایع ظرفشویی رو مخلوط کنید تا یه بافت کمی کف آلود ساخته بشه. بعد مخلوط رو به میزان زیاد بر روی قسمت مورد نظر بریزید اونقدری بمالید تا کثیفی ها تمیز بشن. 

2-3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها