|

چه گیری کردیم از شر این چربیای دیوار پشت گاز / تو هم ناراحتی؟ این ترفندا چاره شونه

اگر شما هم از چربی و کثیفی دیواری که پشت گاز قرار داده خسته شدین و نمیدونین چه کنین که به روز اولش برگرده، پس دحتما با این مطلب همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد
10

شایانیوز- آشپزخونه قطعا از مهمترین قسمتای خونه محسوب میشه که نظافتش هم به شدت اهمیت داره. چرا که آشپزخونه کاربری خدماتی داره و انواع و اقسام شستنی ها و نگهداری های مواد غذایی و پخت و پز ها درش انجام میشه که همه و همه میتونن عامل ایجاد نوعی کثیفی و یا آلودگی بشن. یکی از منزجر کننده ترین اونها کثیفی و چربی پشت گاز می باشد که مربوط میشه به قسمت دیوار پشت گاز و کاشی سرامیک هایی که به دلیل پرتاب روغن کثیف شدن و چهره ای به شدت آلوده و ناجور پیدا کرده اند. اما در این شرایط چه باید کرد؟ اگر شما هم با این مشکل روبرو هستید و دیگه کلافه اید از چربی ایی که در این قسمت جا خوش کرده اند، پس حتما با ادامه مطلب همراه باشید تا با ترفندهایی خونگی اونها رو از بین برده و تمیز کنیم.

قبل از آستین بالا زدن واسه تمیز کاری به این نکات دقت کن

همه ما خانوما ممکنه وقتی نمیتونیم از شر یه کثیفی خلاص بشیم بریم سراغ سیم کشیدن و بیوفتیم به جون سوژه مورد نظر در این شرایط نیز این اتفاق به وفور دیده شده که چربی پشت گاز زیاد بوده و خانوم خونه مجبور به سیم کشیدن شده که خب قطعا این کار باعث آسیب زدن به کاشی یا سرامیک آشپزخونه خواهد شد، اما خب گاهی هم اونقدر چربی ها زیادن که چاره ای نیست!

فراموش نکنید که حتما پیش از اینکه روش های بعدی رو امتحان کنید ابتدا با استفاده از آب به سراغ تمیزکاری چربی ها بروید شاید اونقدری سطحی بودن که نیازی به روش های سخت تر نبود!

تمیز کردن چربی دیوار آشپزخانه

ابتدا به این موضوع دقت داشته باشید که در طول کار حتما از آب گرم استفاده کنید چرا که برخی لکه ها در مقابل گرمیه آب واکنش دارند و از طرفی هم لکه های چربی رو از سمتی که ایجاد شدن پاک کنید نه از جهت مخالف! شما خانوم خونه باید دقت داشته باشید که از پارچه های نرم و جذب کننده هم کمک بگیرید چرا که اونها میتونن لکه و آب رو به خودشون جذب کنند نه اینکه به اینور اونور بکشند.

تمیز کردن چربی دیوار آشپزخانه

هر جا سخن از لکه میاد، نام جوش شیرین و سرکه میدرخشد!

در اینجاست که باید بگیم هر جا که سخن از تمیزکاری و لکه به میان میاد، اسم های جوش شیرین و سرکه به عنوان پاک کننده خونگی به شدت می درخشند. 

البته که این دو کاملا مقوله هایی جدا از هم هستند و در اینجا شما میتونید مثلا از جوش شیرین و آب استفاده کنید و با مخلوط این دو در حدی که یه حالت خمیری به دست بیاد، با اسفنج بر روی لکه مورد نظر بکشید و کمی صبر کنید و بعد هم برید سراغ پاک کردنش توسط یه دستمال نرم که نم داره و میتونه کثیفی ها رو جذب و پاک کنه. 

برای بهره گیری از سرکه جان بهتره که مقداری سرکه رو با آب مخلوط کنید و داخل بطری بریزید تا بتونید اسپری کنید و در نهایت هم با پیس پیس زدن بر روی لکه و و اسفنج، لکه مورد نظر رو پاک کرده و بعد هم با یک دستمال نمدار به خوبی بر روی تمامی قسمت تمیز شده بکشید.

تمیز کردن چربی دیوار آشپزخانه

واسه چربی های ایجاد شده رو دیوار پشت گاز این کارا رو کن

دقت داشته باشید که قطعا تمیز کردن هر لکه ای وقتی که هنوز تازه هستش میتونه خیلی راحت تر انجام بشه. پس در بهتره که اگر دیواری تمیز دارید و یا اینکه تازه تمیز کردین و برقش انداختین، دیگه از این به بعد یادتون نره که پشت بند هم تمیز کنید تا چربیا مونده نشن و به یه کثیفیه پر و پا قرص تبدیل نشن!

برای جلا دادن سطوح فلزی نیز میتوان از روغن زیتون استفاده کرد. در اینجا باید مقداری روغن زیتون رو بر روی پارچه ای نرم و یا پنبه بریزد و سپس روی قسمت مورد نظر بمالید و ببینید چجوری براق میشه. از زیاده روی در این کار خودداری کنید تا به سمت چرب شدن نره.

تمیز کردن چربی دیوار آشپزخانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها