|

ترفند تمیز کردن بوت و نیم بوت اونقدر آسون که فکرشم نمیکنی / این لکه ها چاره شون اینه

اگر شما هم بوت و یا نیم بوت مخملی دارید و از تمیز کردنش عاجز هستید، پس حتما به این مطلب سر بزنید که مخصوص شماست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دیگه کم کم داریم به هوای خیلی سرد نزدیک میشیم و آسمون داره اون خنکی عجیب غریب خودش رو نشون میده و اینجاست دیگه باید بگیم اصلا جای پوشیدن کفش های ساده نیست و اونچه که باد استفاده بشه یا نیم بوت هستش و یا کتونی. نیم بوت ها جنس های مختلفی دارند که خب باید اعتراف کنیم واقعا جنس جیر و مخملشون خیلی ناز تر و خوشگلتره. اما خب از اونجایی که نیم بوت ها و یا اصلا بوت های بلند، حتی با کمی نم بارون هم کثیف میشن، دردسر این موضوع هم به شدت بالاست.

رد لک و سیاه شدن روی بوت های روشن و لکه سفیدک بر روی بوت های تیره خیلی اذیت کننده هستند و میتونن ظاهر جذاب تیپ شما رو هم بزنن. حالا سوال اینجاست که چطور میتونیم این لک ها رو از روی بتون های جیر و مخملی پاک کنیم؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید. 

تمیز کردن بوت جیر

پارچه نرم و ای اسپری،  بوت خوشگلتو مثل روز اول میکنه

در ابتدا دقت داشته باشید که بوت جیر و یا مخمل شما اصلا نباید خیس باشه و تمیزش کنید، بلکه اجازه بدید خشک بشه بعد با یه دستمال نرم و یا برس و شاید هم یه مسواک بلا استفاده روی آن بکشید. فراموش نکنید که به سمت خواب کفش مخمل بکشید و این حرکت رو انجام بدید چرا که حرکت تند میتونه به مخمل آسیب بزنه. با این کار کفش شما از گرد و خاک پاک خواهد شد.

بعد از اینکه گرد و خاک حاصل از باد و بارون رو پاک کردید، بهتره که با استفاده از اسپری براق کننده شروع به تمیز کردن آن کنید. البته که این به نوعی تمیزی نیت و بیشتر میتونه بوت شما رو به حالت اول  تمیزش برگردونه. اسپری های مخصوص این کار در بازار موجود هستند.

تمیز کردن بوت جیر

نحوه تمیز کردن لکه های مختلف از روی کفش یا بوت مخمل

لکه ها یا از مواد جامد به وجود میان و یا از مواد مایع که خب در هر صورت بادی ابتدا بوت شما خشک خشک باشه و بعد میتونید به پیشنهاد ما با آب و مایع ظرفشویی مایعی درست کنید و بر روی بوت بریزید و با برس روی آن بکشید تا به خوبی لکه تمیز بشه و از بین بره.

برای به کارگیری از برس و یا مسواک فراموش نکنید که باید به آرومی ازشون استفاده کنید و بر روی اونها بکشید، چرا کمه جنس مخمل و جی آسیب پذیرن و ممکنه حالت اولیه شون رو از دست بدن.

تمیز کردن بوت جیر

تمیز کردن بوت مخمل و جیر با سرکه

شاید هم کفش شما جوهری شده باشه و در اینجا خوشحال باشید چرا که میتونید به راحتی با استفاده از سرکه و آب آن را پاک کنید. سرکه و آب رو به ترتیب یک به سه ترکیب کنید و بعد با یه کهنه لباس این محلول رو بر روی لکه جوهر بمالید و یه نیم ساعتی صبر کنید تا خشک بشه، در نهایت نیز با برس مخصوص جیر اون رو پاک کنید.

با دستمال میکروفیبر یوت جیرت تمیز میشه

اگر مایعی بر روی کفش جیر یا مخمل شما ریخت ابتدا بادی این مایع رو از کفشتون تمیز کنید. فراموش نکنید که آب میتونه آسیب جدی به این جنس کفش ها وارد کنه، پس حواستون باشه در صورتی که از کفش مخمل استفاده میکنین یه دستمال میکروفیبر هم همراهتون داشته باشید و اگر مایعات روی کفش مخمل قشنگتون ریخت، زود تند سریع دستمال میکروفیبر رو روی آن بگذارید تا رطوبت روی کفش رو بتونه جذب خودش کنه. در صورتی که دستمال میکروفیبر نداشتین حتما با یک دستمال کاغذی این کار رو انجام بدید و تمام.

تمیز کردن بوت جیر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها