|

مهمونا غذا کم خوردن کلی برنج پخته اضافه موند حالا چیکار کنم؟ بیا که چاره شون اینجاست

اگر مهمون داشتین و یه عالمه برنج از غذاتون مونده و نمیدونین چجوری ازشون نگهداری کنین، پس حتما به این مطلب سر بزنید که چاره کار اینجاست.

لینک کوتاه کپی شد
6

شایانیوز- این روزا دیگه همه چی گرونه. از خرید یک کیلو برنج بگیر تا خرید هرآنچه که من و شما نمیخوریم و افراد لاکچری غذای روزانشونه! اما یکی از خوردنی هایی که ما ایرونیا اصلا ازش نمیتونیم بگذریم و هر جور شده میخریمش، برنج هستش. چرا که ما عادت داریم به غذاهای سنتی ایرانی و این غذاهای سنتی هم تا 90 درصد نیا به برنج دارن. پس مصرف برنجمون بالاست و برای مهمونی ها هم امکان نداره غذا یرنجی نداشته باشیم.

اما احتمالا برای شما هم خیلی پیش اومده که برنجی که درست کردین چه برای خودتون و چه به خصوص برای مهمان، پخته شده مونده و حیف بوده که بریزین دور. تو این شرایط اقتصادی و گرون بودن برنج و از همه مهمتر نعمت خدا رو که نباید ریخت دور! پس به دنبال راه چاره میگردین تا اون برنج عزیز رو نگه دارید. در اینجا قراره یاد بگیریم چطور میشه برنج پخته شده رو نگه داشت بدون اینکه بهش آسیبی برسه و بد مزه یا بد رنگ بشه.

نحوه نگهداری برنج پخته

دقت داشته باشید ک اصلا نباید مدت طولانی برنج رو در هوای آزاد نگه داشت چرا که بعد از یه تایمی هاگ ها و باکتری ها شروع به رشد می کنند و ممکنه باعث ایجاد مسمومیت بشن.

روش نگهداری برنج پخته به دور از سبزیجات خام

یکی از روش هایی که میشه استفاده کرد اینه که بعد از اینکه دو ساعت تو هوای آزاد موند و خنک شد، برنج رو در ظرفی شیشه ای درب دار و یا زیپ کیپ بریزد و بعد از اینکه محکم بستینش، داخل یخچال قرارش بدین. فراموش نکنید که حتما برنج پخته رو باید در ظرف دارای درب نگهداری کرد و گرنه به مانند بیرون گذاشتن، خراب شدگی های خاص خودش رو داره و از طرفی هم از میوه و سبزیجات خام دورش کنید.

نحوه نگهداری برنج پخته

برنج رو فریز کنید تا ماهانه براتون بمونه

اگر قراره برنج رو مثلا فردای روز پختنش استفاده کنید که خب همون یخچال خوبه، اما اگر قراره چند روز بعد استفاده کنید و مقدارش زیاده، پس بهترین کار اینه که برنج رو در ظرف هایی که به میزان خوراک هر وعده شم هستند بریزد و بعد در فریزر نگهداری کنید. اینجوری برنج به دمای بالایی میرسه و یخ میزنه، بعد که خواستید مصرف کنید به دمای هوا برسونیدش و سپس گرمش کنید. 

اگر قرار بر این باشه که میخواین برنج رو چند روزی نگه دارید، اصلا داخل یخچال نگذارید.

شما میتونید تا ۱ ماه برنج پخته رو در فریزر نگه دارید

برنج پخته شده تا ۳ روز تو یخچال قابل نگهداری هستش

تو دمای اتاق تا ۶ ساعت میتونید برنجتون رو نگه دارید

و  در آخر اینکه او پلوپز میتونید تا ۳ ساعت برنج پخته رو نگهداری کنید

نحوه نگهداری برنج پخته

نکاتی در رابطه با نگهداری برنج های پخته شده

یادتون نره که برنج رو بلافاصله بعد از رد شد به یخچال یا فریزر منتقل کنید و از طرفی هم حواستون باشه که اصلا برنج پخته شده رو داخل ظرف کثیف و یا با قاشق کثیف هدایت نکنید که همه اینها بازم به خراب شدن برنج کمک میکنه.

بعد از 3 تا 4 ماه نگهداری برنج در فریزر دیگر آن را دور بریزید و اگر هم برنجی رو از فریزر در آوردین و گرم کردین و باز هم موند، دیگه اونرو به سطل آشغال بریزد چرا گرم کردن برنج برای چند بار موجب رشد میکروارگانیسم‌ ها و باکتری‌ های مضر در آن خواهد شد.

معمولا علائمی که از مسمومیت برنج دیده میشه، بعد از نیم ساعت تا 6 ساعت بعد از صرف آن می باشد و بعد از 24 ساعت همو از بین خواهد رفت. اگر علائم بیشتر از دو روز طول کشید حتما به پزشک مراجعه کنید.

نحوه نگهداری برنج پخته

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها